Köpte mitt kit på Xenonkungen....
Enkelt att montera...
Jag har tittat lite där men dom verkar inte ha så mycket av bi-xenon kit där
Har sj beställt till min R1. billigt som fan och 2 veckor leverans.. Dollarn e billig nu också. Jag har gjort mååånga kap från ebay
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/e...0521376107&viewitem=&sspagename=STRK:MEWNX:IT
Fast 40$ för skrot är inte särskilt billigt....
Man skall inte ha bixenon med mekanisk justering på MC då de inte håller....
Jag har tittat lite där men dom verkar inte ha så mycket av bi-xenon kit där
Inte håller?
haft mina monterade 3 månader funkar kanon? Hel o halv ljus i samma lampa. Vad menar du med mekanisk justering?
bi-xenon H7 6000K 70/75w kan det bli för starkt till en r6 2003 ????
är detta bättre då???www.xljus.se/?artnr=1005Lika bra att du även sätter en saftblandare på hjälmen och skylt på ryggen där det står att du vill att polisen ska stoppa dig och ge dig böter på några hundra mils soppapengar.
Och jag har en hög med lampor där avbländningen slutat fungera som jag monterat ur folks kinaxenon när de slutat fungera efter en tid. Mekanisk justering är den där plåten som skärmar av mellan hel och halv, den rör sig och vibrationer och stötar på en mc är de inte konstruerade för....
är detta bättre då???www.xljus.se/?artnr=1005
Tyvärr så säljs det massor xenon av typen Bi-focus med namnet Bi-xenon.
Bi-focus har en rörlig skärm (som alltid går sönder innan lampan) som flyttar sig fram och tillbaka till hel eller halvljusbild.
Bi-xenon har dubbla rör med gnistgapet placerat på samma ställe som glödtrådarna i bla. H4 för att på så sätt imitera H4.
Nackdelen med Bi-xenon är att de billigare kan ha en viss fördröjning innan ex. halvljuset har tänt vid nedbländning. Men i mitt tycke så blir halvljusbilden bättre med Bi-xenon. Men dyrare då det behövs en switch eller dubbla drivdon per lampa.
Ett 35W system från kvalitetstillverkare ger fantastiskt bra ljus i synnerhet om man struntar i de blå kulörerna och håller sig till 4300K vitt ljus.
Är ljuset vitt är det ingen som frågar om det är xenon eller inte.
Hm, en hel vetenskap med det här märker jag. Du skrev kvalitetstillverkare kan du nämna någon
Tyvärr brukar det sluta med att plåten skramlar runt så enda sättet är att knipsa bort den med avbitartången och få en väldigt märklig ljusbild.Kan du möjligen svara på om den tenderar till att fastna i hel eller halv-ljusläge?
Thundern min har ju H4 på helljuset så om den där minideflektorn låser i helljusläge skulle det ju kvitta på min (och även många andra liknande) lyktor.
(För att förtydliga: Halvljustråden på denna H4-lykta tänds alltså aldrig.)
Och jag har en hög med lampor där avbländningen slutat fungera som jag monterat ur folks kinaxenon när de slutat fungera efter en tid. Mekanisk justering är den där plåten som skärmar av mellan hel och halv, den rör sig och vibrationer och stötar på en mc är de inte konstruerade för....
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |