Biaggi kör Aprilia V4 i WSBK 2009!!!

Vad blir utgången?

• Antal röstningar
    0

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Sista rycket för Biaggi?

Kul i vilket fall, hoppas att Aprilia har fått fart på grejerna.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Biaggi var och är en talangfull förare som under WSBK-säsongerna stundvis visat att han hört hemma i toppen när det stämt med hoj och bana.

Men jag har själv inte kunnat se att han är så exklusivt talangfull eller kompetent att han ensam kan göra skillnaden mellan mästerskapstitel eller topplacering för ett nytt team med en ny hoj.

Hans motivation borde i alla fall vara på topp, frågan är väl om ett nytt team med en ny hoj inte behöver en säsong med erfarenhet innan man kan konkurrera om mästerskapet? Däremot tror och hoppas jag på ett antal topplaceringar i racen:) .

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
När man ser Aprilian blir man ju direkt sugen på en sådan iaf!

Och att Biaggi ska styra så vet man iaf att föraren är kompetent nog. Så materialet kommer styra Biaggis framgångar.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Så materialet kommer styra Biaggis framgångar.
Så är det. Men lika mycket Biaggis uppfattning av hur lyhört teamet är för hans önskemål. Man får nog säga att förutsättningarna ser mycket goda ut. Jag tror han tar WSBK-titeln 2009. MotoGP 2010? Inte troligt.

Kanske skulle Biaggi aldrig ha lämnat 250? Bättre att vara en stor groda i en liten damm än...osv.

[YOUTUBE-ID]afBJ7WjSfF8[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]iZ52_wlkpt4[/YOUTUBE-ID]

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Kanske skulle Biaggi aldrig ha lämnat 250? Bättre att vara en stor groda i en liten damm än...osv.

Vilka klipp, tack! Första måste varit från Salzburgring va? Lustigt att de sade att Honda alltid har mer toppeffekt och går fortare men Aprilian är bättre i svängarna. Tiderna förändras. :D

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kul!! Vet inte, men det känns som 2009 års fiasko värvning redan nu kan utses.. Tror inte Aprillia får fart på grejjerna och "Romerska kejsaren" Max Biaggi 38år tröttnar o lägger av för gott.

Kul? visst! såklart med såpass spektakulära värvningar och stor eloge till Aprillia som vågar.. :tummenupp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Aprilia är ju inte direkt några nybörjare i tävlingssammanhang även om det är en ny hoj, tror det kan bli riktigt lyckat redan första säsongen :)

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Hmmm... Jag vette faan....

Jag är tveksam... Biaggi ligger idag 6:a i mästerskapet, 157 poäng efter ledaren, som också kör en Ducce.
Ducatin är väl en av dom bättre hojarna i startfältet just nu (bara min åsikt), och jag tror inte att Aprilia med sin nyutvecklade V4 kommer att vara nån topphoj under 2009 i alla fall. Och med tanke på hur tidigare satsning gått i WSBK (och MotoGP) så tror jag inte att den kommer bli så framöver heller.

Så min tanke är, om Biaggi inte kan vara i toppen med en bra hoj, så lär han väl inte vara det med Aprilian heller...

Ett medelmåttigt team som fightas med "privat-teamen" om platserna 6-15 typ. Kanske kan blända till med nån pallplats under säsongen... Max...

Givetvis före Kawasaki... :rolleyes:

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

Jag är tveksam... Biaggi ligger idag 6:a i mästerskapet, 157 poäng efter ledaren, som också kör en Ducce.
Ducatin är väl en av dom bättre hojarna i startfältet just nu (bara min åsikt), och jag tror inte att Aprilia med sin nyutvecklade V4 kommer att vara nån topphoj under 2009 i alla fall. Och med tanke på hur tidigare satsning gått i WSBK (och MotoGP) så tror jag inte att den kommer bli så framöver heller.

Så min tanke är, om Biaggi inte kan vara i toppen med en bra hoj, så lär han väl inte vara det med Aprilian heller...

Ett medelmåttigt team som fightas med "privat-teamen" om platserna 6-15 typ. Kanske kan blända till med nån pallplats under säsongen... Max...

Vann inte aprilia med millen 2000 eller 2001? eller var det 2a de kom kanske?

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Fastän Biaggi har aldrig varit nån favoritförare så hoppas jag ändå det går bra för honom, just för att han kör Aprilia..

Only time will tell :gnissla

//Dio

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450

Men räknar man bort Bayliss(gör väl sin sista säsong?)är det "bara" 78 poäng fram;)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

Biaggi har varit skadad en hel del under året.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0