Biaggi sätter skåpet...

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Och i ärlighetens namn var det väl den kommentaren du fiskade efter? :hihi

Faktiskt inte! För det som jag ser som konstigast är att han DIREcKt går in och kör fort. Trots att han varit borta så länge. Att han dessutom är gammal gör det ju iofs ÄNNU bättre!!!!:fakta
DESSUTOM är jag ingen föredetting, jag är ju på toppen av min karriär juh!:krama

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Biaggi slutade väl inte tävla för att han inte höll måttet. Det var väl för att han var så odräglig att ingen ville ta i honom med tång till slut. I alla fall i MotoGP.

Han slutade ju åka GP 2006 men gick över till att åka WSBK och tog titeln 2010 samt 2012 för att därefter pensionera sig som regerande mästare...

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Han slutade ju åka GP 2006 men gick över till att åka WSBK och tog titeln 2010 samt 2012 för att därefter pensionera sig som regerande mästare...

Jag läste lite på wikipedia angående hans karriär i MotoGP (och 500cc), han kom 2:a i mästerskapet 3 gånger, han kom också 3:a i mästerskapet 3 gånger samt en 4:e plats och en 5:e plats. Därefter blev han kickad från teamet och Pedrosas fick hans plats, han lyckades inte få någon plats i någon av de andra teamen (ingen ville ha honom eller begärde han för mycket pengar?) och därefter slutade han i MotoGP.

Intressant att även Pedrosa efter 8 säsonger hade hamnat på EXAKT samma placeringar, nämligen: 2:a plats i mästerskapet 3 gånger samt 3:a i mästerskapet 3 gånger, sedan en 4:e plats och en 5:e plats. Under Pedrosas 9:e säsong hamnade han på ytterligare en 4:e plats, och just nu ligger han på 10:e plats under hans 10:e säsong.

Alltså Pedrosa och Biaggi är ganska exakt lika bra förare om man endast ser till placeringarna de fått i MotoGP. Lustigt att Biaggi inte lyckades få något kontrakt i MotoGP efter att han blev kickad från Honda, någon som vet varför?

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Jag läste lite på wikipedia angående hans karriär i MotoGP (och 500cc), han kom 2:a i mästerskapet 3 gånger, han kom också 3:a i mästerskapet 3 gånger samt en 4:e plats och en 5:e plats. Därefter blev han kickad från teamet och Pedrosas fick hans plats, han lyckades inte få någon plats i någon av de andra teamen (ingen ville ha honom eller begärde han för mycket pengar?) och därefter slutade han i MotoGP.

Intressant att även Pedrosa efter 8 säsonger hade hamnat på EXAKT samma placeringar, nämligen: 2:a plats i mästerskapet 3 gånger samt 3:a i mästerskapet 3 gånger, sedan en 4:e plats och en 5:e plats. Under Pedrosas 9:e säsong hamnade han på ytterligare en 4:e plats, och just nu ligger han på 10:e plats under hans 10:e säsong.

Alltså Pedrosa och Biaggi är ganska exakt lika bra förare om man endast ser till placeringarna de fått i MotoGP. Lustigt att Biaggi inte lyckades få något kontrakt i MotoGP efter att han blev kickad från Honda, någon som vet varför?
Just pedrosa vill väl honda ha kvar pga att han är duktig på att på att utveckla hondan.

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory

Tja, om jag minns rätt så var det inte direkt resultaten utan att han faktiskt klagade på allt och alla i sin omgivning och att han gjorde sig ovän med i princip alla inom MotoGP, så att till slut ville ingen ha honom, alldeles oavsett talang. För en av de bästa förarna inom MotoGP var han fortfarande när han slutade.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Sexa, det är väl ett rätt godkänt resultat, eller vad säger SH-mobben? Inte direkt långt efter Haslam.

Snart r2

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Så jävla grym bana, såg det live på plats idag! Oj vilken fan-skara biaggi fortfarande har, hans fans fyllde nästan en hel sektion!

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Bra gjort av Biaggi men det är Rea som visar var skåpet ska stå denna säsongen.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Klart max inte legat på latsidan, utan håller formen. men några rejsvinster blir det inte utan att typ rea m.fl kör bort sig i toppen.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
JÄTTEKUL!!!! Men visst är det liiiiiiiiiiite pinsamt för resten av församlingen, att en gammal föredetting kommer och visar hur det ska gå till? Eller?

Undrar själv om det är uppskattat av resten av församlingen att han inte kör hela säsongen och
att han registreras i tabellen med poäng och annan information.
:)De teamen som placerar sig bakom Biaggi mister på så sätt poäng.
Men visst kan han gasa hoj.

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag vet inte om man ska skratta eller gråta åt detta. Utan att ta något ifrån Max så kan man konstatera att detta säger en hel del om kvaliteten hos dagens WSB. Det är mycket tydligt att detta mästerskap har blivit någon slags division två där man kan avsluta karriären lite snyggt då man inte längre får en styrning i Moto2 (jag ids inte ens skriva MotoGP för ingen av dagens WSB-förare är ens i närheten av en sådan styrning).

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag vet inte om man ska skratta eller gråta åt detta. Utan att ta något ifrån Max så kan man konstatera att detta säger en hel del om kvaliteten hos dagens WSB. Det är mycket tydligt att detta mästerskap har blivit någon slags division två där man kan avsluta karriären lite snyggt då man inte längre får en styrning i Moto2 (jag ids inte ens skriva MotoGP för ingen av dagens WSB-förare är ens i närheten av en sådan styrning).

Å inte en enda,svensk platsar. Yaay.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000

Rea hade nog kunnat prestera helt okej om han fick en vettig MGP hoj. Det har han ju faktiskt redan visat.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Att det är sån enorm skillnad i talang på förarna i motoGP och WSBK bevisas ju av att rdp som före detta GP förare nu enkelt dominerar i wsbk, och att den helt värdelösa Baz som endast lyckades komma 5a i wsbk mästerskapet nu helt totalt skämmer ut sig i motoGP :gnissla

edit: om nån skulle missa ironin så slutade de puniet på 15'e plats i motoGP sist han var med (2013) och ligger nu på 17e plats i wsbk

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Det lustiga är att den ironin fungerar minst lika bra åt andra hållet, vi behöver inte ens titta längre bort än den regerande världsmästaren i WSB...

Den ende WSB-föraren som jag tror är intressant för en framtida styrning i MotoGP är Alex Lowes. Snabb trots fältets sunkigaste hoj, rätt inställning och rätt ålder.

Många har hoppats på Rea men det är uppenbart att Honda hållit honom på "väntelista" då de själva tror mer på Crutchlow, Scott Redding och Jack Miller. I och med bytet till Kawasaki lär hans chanser vara definitivt rökta och dessutom blir han inte yngre för varje säsong som går. Jag kan inte heller se Tom Sykes som ett potentiellt namn. Många inom MotoGP känner mycket väl till hans tidigare karriär innan Kawasaki, ingen verkar tro på en "late bloomer" och dessutom börjar även han bli lite gammal. Chaz Davies...? Möjligtvis för en satellit eller privatstyrning på samma nivå som Baz.

De flesta nuvarande MotoGP-förare har redan kontrakt för både en och två säsonger, vilket betyder att det inte kommer att finnas plats för väldans många nya förare under de närmaste två åren. Och jag kan ärligt talat inte se att någon från WSB väljs före Tito Rabat, Johann Zarco, Alex Rins eller Sam Lowes.

I vilket fall som, kul att gubbjäveln kom på pallen. Nuförtiden är det inte ofta man ser en prispall där någon är äldre än en själv...

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka