Det lustiga är att den ironin fungerar minst lika bra åt andra hållet, vi behöver inte ens titta längre bort än den regerande världsmästaren i WSB...
Den ende WSB-föraren som jag tror är intressant för en framtida styrning i MotoGP är Alex Lowes. Snabb trots fältets sunkigaste hoj, rätt inställning och rätt ålder.
Många har hoppats på Rea men det är uppenbart att Honda hållit honom på "väntelista" då de själva tror mer på Crutchlow, Scott Redding och Jack Miller. I och med bytet till Kawasaki lär hans chanser vara definitivt rökta och dessutom blir han inte yngre för varje säsong som går. Jag kan inte heller se Tom Sykes som ett potentiellt namn. Många inom MotoGP känner mycket väl till hans tidigare karriär innan Kawasaki, ingen verkar tro på en "late bloomer" och dessutom börjar även han bli lite gammal. Chaz Davies...? Möjligtvis för en satellit eller privatstyrning på samma nivå som Baz.
De flesta nuvarande MotoGP-förare har redan kontrakt för både en och två säsonger, vilket betyder att det inte kommer att finnas plats för väldans många nya förare under de närmaste två åren. Och jag kan ärligt talat inte se att någon från WSB väljs före Tito Rabat, Johann Zarco, Alex Rins eller Sam Lowes.
I vilket fall som, kul att gubbjäveln kom på pallen. Nuförtiden är det inte ofta man ser en prispall där någon är äldre än en själv...