Hightuned skrev:Varför springer alla och köper beggade jätteljuskanoner när dom små rackarna för hemmabruk har blivigt så bra och billiga.......![]()
Hightuned skrev:Varför springer alla och köper beggade jätteljuskanoner när dom små rackarna för hemmabruk har blivigt så bra och billiga. Jag var och beställde en i går, liten rackare med realwidescreen och förvånandsvärt bra bild och med paketpris så kostade den mig bara strax under 20000:- med duk och allt(skulle velat ha modellen värre men den lilla skillnaden det var på bilden motiverade knappast 9000:- spänn till på priset).![]()
Köpte en likadan rullgardin. Funkar kanon!Dee_cati skrev:Gör som alla andra, köp en "ikea tupplur" rullgardin för 400:-, 2x2meter.
Största fördelen med crt är ju svärtan, största nackdelen är storleken![]()
berggren_martin skrev:Ajajaj, är rädd för jag har gått på en nit. Blåa och gröna röret ger inte bra fokus hur jag än vrider och rattar. Blåa färgen är suddig hela övre skärmhalvan. Antar att nya rör inte är det billigaste... Förra ägaren lyckades övertala mig om att "suddet" bara var en inställning. Kan det va nån inställning jag har glömt tro?
Fast det står ju i kvittot att jag godkänt skicket. Det var ju naturligtvis i tro av att han talade sanning när han sade att rören var ok.t-rex skrev:Nit o nit.... Har han påstått att det bara är att ställa in något, be honom göra det, annars är det bara att häva köpet.
berggren_martin skrev:Fast det står ju i kvittot att jag godkänt skicket. Det var ju naturligtvis i tro av att han talade sanning när han sade att rören var ok.![]()
Han påstår att han inte vet det allra minsta aning vad jag pratar om (vilket iofs skulle kunna vara sant). Kan man häva köpet via köplagen ändå?t-rex skrev:Antar att du är privatperson, precis som han? Then KöpL it is.
Ta en titt på 17§, varans Överenstämmelse med avtalet (=hans uppgifter). Kombinera sedan det hela med 30-40§§, om reklamation, avhjälpande, prisavdrag och hävning så skall du se att livet inte är så mörkt.
Det blir 1500 kr, betala i kassan. Nästa!
berggren_martin skrev:Han påstår att han inte vet det allra minsta aning vad jag pratar om (vilket iofs skulle kunna vara sant). Kan man häva köpet via köplagen ändå?
berggren_martin skrev:..................Blåa färgen är suddig hela övre skärmhalvan................Antar att nya rör inte är det billigaste...
Samtliga inställningar i manualen är utförda riktigt... Grejen är att det ser likadant ut när jag kikar in i rören mot fosforytan. Det är därför jag misstänker en skada. Kan den ha klunsat i golvet nångång tro?mudder skrev:Det är många som tror att så fort bilden är dålig så är rören slut. Men i 99% av fallen så är det något annat fel. Det gäller bara att klura ut vad.![]()
En installationsmanual är nog ett måste när det gäller en CRT. Akta dig bara för att skruva för mycket på rattar som du inte känner till.
Kan du få skärpa på övre skärmhalvan och suddigt på nedre skärmhalvan? ISF sitter inte projen exakt rakt mot duken. Toleransen med en CRT är ungefär en 1/4 tum, ca 6 mm. Du måste mäta korsvis från projen till dukens hörn så att projen skjuter bilden exakt rätt. Sen måste avståndet vara exakt rätt i förhållande till bildstorleken du tänker köra. Hur stor bild körde förra ägaren?
Det bästa är att bli medlem på forumen DVDforum och Prisjakt. Där finns det många CRT freaks med kunskap om CRT projar.
Den förra ägaren då, kan inte han hjälpa dig att komma igång? Eller hajjar han inget om CRT?
Ska se om jag kan låna kamera av en granne.mudder skrev:Kan du fixa en bild på fosforytan?
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |