Bidrag självrisk till killen som körde på mig

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Hur har det gått har han fått pengarna vi samlade in?

jag har precis fått svar, Trafikförsäkringsföreningen (vad dom nu har med saken att göra?) anser att JAG var vållande

men mitt bolag, i uppgörelse med det andra bolaget, anser att killen som körde på mig är vållande

så kontentan är..

jag får tillbaka de 3 tusen jag betalt i självrisk (när jag lämnat in kvitto på att jag betalt. suck !!)

och jag kommer att överlämna de 7 tusen till killen som körde på mig så fort jag fått mina..

så jag hoppas att hela denna "affären" är klar & lagd bakom mig innan denna månaden är slut

Jag vill återigen TACKA ALLA som deltagit att skramla ihop självrisken. :Bugar

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Fan vad bökigt allt skall vara då:gnissla Skulle man själv missa en premiebetalning så är dom ju toksnabba på att påpeka att man missat:huvet:huvet

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
jag har precis fått svar, Trafikförsäkringsföreningen (vad dom nu har med saken att göra?) anser att JAG var vållande

men mitt bolag, i uppgörelse med det andra bolaget, anser att killen som körde på mig är vållande

så kontentan är..

jag får tillbaka de 3 tusen jag betalt i självrisk (när jag lämnat in kvitto på att jag betalt. suck !!)

Mysko... Men du, jag MÅSTE bara veta vilka bolag det är! Pm:a gärna om du inte vill skriva här.

Alfanisse

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2009
Hoj
Får väl bli en retta igen
Jag är killen som låg lite väl nära WW den där augustikvällen. Nu när röran med försäkringsbolag och självrisker är utredda så har det landat en sedelbunt i min hand!

Vet knappt vad jag ska skriva annat än ett gigantiskt TACK till er alla, det är helt galet att ni har ställt upp på detta viset! Man blir snurrig av bara tanken , åker själv hoj och har upplevt brödra/systraskapet innan men detta är i en helt annan division. :Bugar
Har aldrig varit så stolt över en grupp människor som nu, ta det med er och känn er stolta ni också!

Min bil blev inlöst och då jag var vållande så fick jag betala vagnskadesjälvrisk på 6000:- och en trafikssjälvrisk på 1000:-.

Ta hand om er och om vi alla tänker riktigt rejält på våren så är den snart här! :)

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8
Shit gubbar, dök in här på SH efter några månaders frånvaro och blir ju fan stolt på nytt när jag läser trådarna som rör detta.

Kudos till er!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...