Big Bore & Flatside

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Bandit1200 skrev:
Var hamnar man i vrid/effekt (på ett ungefär)?

Allt mellan 125 till 150 hästar (och upp till +10Nm i vrid) beroende på graden av portning och val av avgassystem. Original insugsfilter duger bra för 150 hästar, man får peta på lite andra saker för att öka flödet.

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
andersbrink skrev:
Jag skulle nog bara ha honat och bytt kolvringar, så pass lite kubikhöjning är inte värt pengarna, tycker jag.

FCR41'orna är för stora för din hoj för att de ska vara riktigt trevliga att köra med. 41 mm förgasare passar bäst på en 1250 cc eller större och ett effektuttag runt 175 hk eller mer på bakhjulet. Din skulle må bra av ett par FCR37'or (kanske 39'or), men bara om du har masserat topplocket.
jag tycker att han ska porta toppen,dunka i ett par kent kammar, pfte behandlade wiseco kolvar, kanske virgin ventiler, lite blue printat,lite hårdare koppling, tätstegad låda. då bör han få ett komp på ca 13 till 13,5 och en ca 185 bhk, eller vad tror ni andra??? :tummenupp :rofl

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
pittbull skrev:
jag tycker att han ska porta toppen,dunka i ett par kent kammar, pfte behandlade wiseco kolvar, kanske virgin ventiler, lite blue printat,lite hårdare koppling, tätstegad låda. då bör han få ett komp på ca 13 till 13,5 och en ca 185 bhk, eller vad tror ni andra??? :tummenupp :rofl
kehin 41 skulle göra susen där tropr jag iaf...

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka