Big-Gun hjälp

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Fick helsystemet idag och såg att det var några hack i ljuddämparen :( .
syns dom när det är påsatt?.

nån som har bra tips på hur jag skall bestycka hojjen?, :bow
 

Bifogat

  • big-gun.jpg
    big-gun.jpg
    116.2 KB · Visningar: 854

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Marbella
Hoj
YZF-R1 -18
DwD skrev:
Fick helsystemet idag och såg att det var några hack i ljuddämparen :( .
syns dom när det är påsatt?.

nån som har bra tips på hur jag skall bestycka hojjen?, :bow

Dom lär ju knappast försvinna bara för att du skruvar på det.
Möjligtvis så täcker din sidokåpa det. Det går ju att lista ut...
Eller så kanske detvetdu kan ge expertsvar. :)
 

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
saknas och saknad
klart jag kan ge expertsvar! :D
det kommer absolut inte att synas... (sen får du bråka med dem om du vill)

angående bestyckning så kan jag inte hjälpa dig pga jag har en mikuni. men om du ex pm;ar monobike på detta forum så kan han ge dig snudd på exakta bestyckningen!

lycka till
 

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Jomenvisst.

Klart inte märkena syns med kåpan monterad, hade du väl sett om du orkade gå ut till garaget :rolleyes:

Bestyckning:
På min hoj har jag kapat upp luftburkslocket, kör med skumfilter ala' Multi air (Gav bättre mos än K&N) och så förståss big-gun systemet. Nålen i 4:e hacket uppifrån, soppaskruven 2 1/4 varv ut, 70s lågfartmunstycke, 190 Högfartmunstycke. Jag tycker hojen går riktigt bra med denna bestyckning och planerar ingen bänkning pga det. Lycka till :tummenupp

p.s vill du ha en TM-40 har jag en till salu :hej
 

vafaneni

Supermotardfärsking
Gick med
11 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
XR650R SM -00
Vartifrån beställde du ditt biggun, vad fick du pynta och hur länge fick du vänta?? Jag har väntat i 2månader på mitt system nu :(

Hoppas skiten kommer snart... börjar bli riktigt trött på att vänta.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Monobike skrev:
Jomenvisst.

Klart inte märkena syns med kåpan monterad, hade du väl sett om du orkade gå ut till garaget :rolleyes:

Bestyckning:
På min hoj har jag kapat upp luftburkslocket, kör med skumfilter ala' Multi air (Gav bättre mos än K&N) och så förståss big-gun systemet. Nålen i 4:e hacket uppifrån, soppaskruven 2 1/4 varv ut, 70s lågfartmunstycke, 190 Högfartmunstycke. Jag tycker hojen går riktigt bra med denna bestyckning och planerar ingen bänkning pga det. Lycka till :tummenupp

p.s vill du ha en TM-40 har jag en till salu :hej
haha jo jag tänkte gå ut till garaget men kl var så sent å ja fick nog inte för tjejen :D ,hade jag gått ut till garaget så hade jag nog varit tvungen att skruva på det åxå! :rolleyes:

du har inte märkt att hojen hostar eller någonting med den bestyckningen?,
jag skulle ju kolla upp åt dig vad Big-Gun rekomenderar för nål till förgasaren men jag fick inte med några bestycknings papper av dom :( . vet du vad du har för nål i förgasaren?.
kommer mest troligt att kopiera din lösning :bow

TM-40 förgasaren tror jag att jag skippar än så länge. får se hur bra det går med den vanliga förgasaren först. :tummenupp
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
vafaneni skrev:
Vartifrån beställde du ditt biggun, vad fick du pynta och hur länge fick du vänta?? Jag har väntat i 2månader på mitt system nu :(

Hoppas skiten kommer snart... börjar bli riktigt trött på att vänta.

från http://gmo1.com/
jag beställde den 20030624 och paketet var framme 20030710
men sedan tog det några dagar innan jag fick till det med scheker logistic som levererade paketet.. dom kunde endast göra det på dagtid så jag fick ta paketet till jobbet. och igår så tog jag två nätkablar från jobbet och lite tejp och gjorde en ryggsäck av paketet och tog hem det :D :D :D
 

vafaneni

Supermotardfärsking
Gick med
11 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
XR650R SM -00
jävligt märkligt. jag beställde från samma firma 05.25 och har fortfarande inte fått systemet.. jävla fi**a också....

har dom nån jävla prioriteringslist som dom går efter eller??? :(


satan jag har ringt dom 4ggr men dom har ändå inte skickat det..
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
vafaneni skrev:
jävligt märkligt. jag beställde från samma firma 05.25 och har fortfarande inte fått systemet.. jävla fi**a också....

har dom nån jävla prioriteringslist som dom går efter eller??? :(


satan jag har ringt dom 4ggr men dom har ändå inte skickat det..

ok .. jag skickade ett mail till dom och frågade varför jag inte hade fått mitt system och då sa dom att dom var tvungen att special beställa systemet!.. så ligg på dom bara!
 

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
DwD skrev:
du har inte märkt att hojen hostar eller någonting med den bestyckningen?,
jag skulle ju kolla upp åt dig vad Big-Gun rekomenderar för nål till förgasaren men jag fick inte med några bestycknings papper av dom :( . vet du vad du har för nål i förgasaren?.
kommer mest troligt att kopiera din lösning :bow

Inga host här inte.. tycker den går riktigt fint och smäller inte vid gasavslag heller (endast litegrann från höga varv).
Jag kör med standardnålen..

Fick du inte ett rött och ett vitt papper? På mitt vita papper (monteringsanvisning) fanns det tips på lågmunstycke samt nål, tyvärr försvann det när jag städade :(

Förresten vad är det för grej på på röret längst till höger på bilden, är det en "klämma"? Skumt isf för på mitt system är det presspassning utan nån klämma.
 
Last edited:

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Monobike skrev:
Inga host här inte.. tycker den går riktigt fint och smäller inte vid gasavslag heller (endast litegrann från höga varv).
Jag kör med standardnålen..

Fick du inte ett rött och ett vitt papper? På mitt vita papper (monteringsanvisning) fanns det tips på lågmunstycke samt nål, tyvärr försvann det när jag städade :(

Förresten vad är det för grej på på röret längst till höger på bilden, är det en "klämma"? Skumt isf för på mitt system är det presspassning utan nån klämma.

fick några papper men ingen beskrivning på inkoppling etc :(

det är nog ingen "klämma" utan till att skruva fast dämparen.
skall maila till Big-Gun och fråga efter bestycknings rekomendation papper etc så kan jag lägga in det här!
 

Bifogat

  • papiros.jpg
    papiros.jpg
    95.9 KB · Visningar: 668

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
:confused: Är det Slip-on du har? Mitt system har ingen sån koppling mellan slutdämpare/mellanrör, det är presspassning som man smetar med silikon.
 

Bifogat

  • papiros.jpg
    papiros.jpg
    95.9 KB · Visningar: 793
Last edited:

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
NEJ!.. är det sanning!.. har dom skickat fel?. :mad: :mad:

det är helsystem jag har.... men då har dom säkert skickat med ett slip-on och ett framsystem som skall bli ett helsystem!,

lägger upp en hel bild på hela skiten när jag kommer hem ikväll :tummenupp
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
så där ja. :tummenupp
får helt enkelt montera efter resan till föräldrarna i norrland! å se om det fungerar! annnars :whip www.gmo1.com
 

Bifogat

  • img_0042.jpg
    img_0042.jpg
    110.1 KB · Visningar: 613

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Ser ut att stämma ganska bra det där, dom kanske har valt att köra med klämma på rörkopplingen numer för jag har ingen sån, jag har bara rören som de är med silikon mellan.

Ett hett tips: Lossa bultarna som håller i kylarna och pressa dom framåt lite så slipper du svära allt för mycket när krökarna ska dit.
Lite trångt o få dit allt men när det väl sitter så... :tummenupp :bow
 

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
är inte det en jätte krök i ena dämparen... är det verkligen bra.... är inte ABP´s bättre när det om varsin sida om förgasaren
 

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Fixx skrev:
är inte det en jätte krök i ena dämparen... är det verkligen bra.... är inte ABP´s bättre när det om varsin sida om förgasaren

Najje, om jag inte minns fel med siffrorna så fick devetdu en 4-5 hästars ökning med Big-gun mot abp krökarna, säger väl en del om abp.. :rodnar :rodnar

Devetdu, hur vadenu?
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Jodu,tjenahej.5.8 hästar i skillnad mellan två(öppna?)
hel system.På en stånka dessutom :p

Det måste ha varit en skojig bänk du körde Big
gun systemet i(schneiders :rolleyes: )

Kan nog tänka mej att Big gun systemet ger mer
effekt vid riktigt höga varv,i övrigt borde den
rimligen tappa effekt :eek:
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
xrperra skrev:
Jodu,tjenahej.5.8 hästar i skillnad mellan två(öppna?)
hel system.På en stånka dessutom :p

Det måste ha varit en skojig bänk du körde Big
gun systemet i(schneiders :rolleyes: )

Kan nog tänka mej att Big gun systemet ger mer
effekt vid riktigt höga varv,i övrigt borde den
rimligen tappa effekt :eek:
tappa effekt?? :confused:

dom borde ju vända motorn/cylindern åt andra hållet så att det blev mindre krökar för att komma till ljuddämparen :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top