Biilligaste godkända mc-låset.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mina nyklar har bara märket på låset, inte modell inprintat i dom.

Kvitto har jag inte då det följde med hojen :va

Kan väl inte vara så vanligt att man memorerar modell?

Hur ofta hittas ett brutet lås med den stulna hojen? :va

Är bara nyfiken så man inte blir blåst av FB om det händer.

Risken att du blir blåst av bolaget är nog minimal, men vill du vara på den säkra sidan, ta några kort på hur du brukar låsa hojen, inklusive närbilder på låsen.

Är du ängslig, maila bilderna till ditt försäkringsbolag i förväg och fråga om dom tycker att det räcker.

Bikermice

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
INgen
Finns det inget lås med sprängladdning eller napalm som exploderar om man fifflar med det? Skulle nog vara större chans att hojen står kvar då:)

Ducce Micke

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Hoj
2002-Ducati ST2
Hej Jag har själv köpt lås på biltema och när jag pratade med dom så visste dom ej om det var godkänt till mc. Så jag ringde stöldskyddsföreningen och frågade om hjälp och dom sa står det att det är godkänt genom deras tester så ska det vara godkänt även för försäkringsbolag. Annars ingen mening att dom godkänner ett lås. Men dom tyckte det var konstigt att inte dom på biltema vet för det borde dom svara på det är dom som marknadsför låset och det är ju deras egna lås. Jag har ett och känner mig trygg varför betala massa pengar på ett märke som antagligen ej är bättre, man har ju sett tester hur enkelt det är att knäcka alla lås oavsett hur dura dom är.

Mvh
Ducce Micke

StiFf

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Suzuki Gsxr 750 k2
Hej Jag har själv köpt lås på biltema och när jag pratade med dom så visste dom ej om det var godkänt till mc. Så jag ringde stöldskyddsföreningen och frågade om hjälp och dom sa står det att det är godkänt genom deras tester så ska det vara godkänt även för försäkringsbolag. Annars ingen mening att dom godkänner ett lås. Men dom tyckte det var konstigt att inte dom på biltema vet för det borde dom svara på det är dom som marknadsför låset och det är ju deras egna lås. Jag har ett och känner mig trygg varför betala massa pengar på ett märke som antagligen ej är bättre, man har ju sett tester hur enkelt det är att knäcka alla lås oavsett hur dura dom är.

Mvh
Ducce Micke

du bör nog läsa 2 poster innan dig, ifall det skulle hända nånting med din hoj
även om det kanske är lika bra som alla andra lås så kan ju försäkringsbolagen använda det för att slippa betala

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125

Mvh
Ducce Micke

Menar du att ett lås i stil med "Granit Extreme Chain 37" är inte mycket bättre än biltemas kättingar som kostar över 50% mindre? Inte kan det bara vara varumärket man betalar extra för?

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Gammal och slö
Bumpar denna eftersom det är dags igen. Billigt och godkänt ska det vara:):banana

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha