Bike dagarna i Trollhättan

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Bohuslän
Hoj
Honda VFR
Det är bara att hojta om du ser mig!
Gamla viffrar är vackrast! =)

Du får ploga dig ner från u-valla nån gång och hänga på ut och köra i göteborg. Å andra sidan är det inte helt sällan turen går mot ditt håll heller så...


Jag ska åka ner nån dag snart faktiskt. Skickade en mp3-spelare till en kille i GBG som inte betalat, då det får bli att åka ner o nita den jäveln snart.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Vägen mellan St Höga och Ljungskile är skrapad en bit... spårigt som fan och stor risk för stenskott.

Vi körde den idag, inget grus alls vad jag kunde se. Fullt ös :yoparty
Dock var det sjukt dammigt & halt en liten bit mellan stenugnsund & ljungskile. Lyckades låsa framhjulet när jag bromsa in i en kurva i dammet hehe :tungan
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Vi körde den idag, inget grus alls vad jag kunde se. Fullt ös :yoparty
Dock var det sjukt dammigt & halt en liten bit mellan stenugnsund & ljungskile. Lyckades låsa framhjulet när jag bromsa in i en kurva i dammet hehe :tungan

Gjorde jag med :va
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
du tänker på Ödsmålsvägen?? är det grusfritt där nu?
det har inte varit det hittils i år.

nej inte den vägen om du kör igenom ödsmål och mot svanesund så har du en mycke bättre väg som går mot ljungskile., sen tar du vänster när den är slut mot backamo på gammla e6 sen vänster mot lilla edet bara slinger och grusfritt körde den svängen igår kanon åkning:tummenupp
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
nej inte den vägen om du kör igenom ödsmål och mot svanesund så har du en mycke bättre väg som går mot ljungskile., sen tar du vänster när den är slut mot backamo på gammla e6 sen vänster mot lilla edet bara slinger och grusfritt körde den svängen igår kanon åkning:tummenupp

jaa du menar Jonslundsvägen, man kommer ut vid golfbanan, långa svepande partier:yoparty där har man ju åkt några gånger
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Jag kanske misstar mig om vilke nväg det är, men stenungsund mot ljungskile -> lilla edet, sen tar man från den vägen vänster upp mot trollhättan när men entrat lilla edet :va

Det verkar som om det finns fler vägar så vi är nog inte på samma :)
Jag menade den som går på höger sida längs E6:an mellan Stora Höga och Ljungskile, tror det är gamla E6.
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Alla ni som var där?
Fick ni tag i några fynd?

Jag fick köpt nya handskar och tankskydd ( snuskigt bra rabatt... 250:- gav jag) en buff till cheyen, packväskor till hojen inför resan i sommar, och en bok om Hondas underbara V4:eek:r

Allt gick på under tusenlappen!

Tyvärr hittade vi ingen bra hjälm till bra pris, så hon får åka med in krosshjälm ett tag till.
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Alla ni som var där?
Fick ni tag i några fynd?

Jag fick köpt nya handskar och tankskydd ( snuskigt bra rabatt... 250:- gav jag) en buff till cheyen, packväskor till hojen inför resan i sommar, och en bok om Hondas underbara V4:eek:r

Allt gick på under tusenlappen!

Tyvärr hittade vi ingen bra hjälm till bra pris, så hon får åka med in krosshjälm ett tag till.

Gick väl sådär... :gnissla
Hade tänkt köpa drivpacket "-Vi säljer inga Triumphgrejer här"
Skulle köpa blinkers på demonteringen, såg för ett par veckor sedan att de hade fått in 2 sånna cyklar som jag har. "Nej, vi har inte plockat isär dom än och cyklarna finns inte här."
Hade tänkt byta däck och när jag väl kände att jag kunde köra så gick jag dit för att höra om pris och väntetid. "-Vi tar inte in några fler motorcyklar idag, hade du haft dom på lös fälg hade det inte varit några problem men tyvärr."
Joråsatte... Det blir att beställa via internet och fixa själv!
Men jag fick iaf en korv, GRATIS!:)
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Alla ni som var där?
Fick ni tag i några fynd?

Jag fick köpt nya handskar och tankskydd ( snuskigt bra rabatt... 250:- gav jag) en buff till cheyen, packväskor till hojen inför resan i sommar, och en bok om Hondas underbara V4:eek:r

Allt gick på under tusenlappen!

Tyvärr hittade vi ingen bra hjälm till bra pris, så hon får åka med in krosshjälm ett tag till.

Härmis!

Jag och ful-tant-skrutt köpte varsitt par också :fakta
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Var där hyffsat tidigt tyckte jag, innan elva i alla fall. Men inte hjälpte det, inte ett enda jävla ställ i stl 48 gick att hitta. Jävla lurendrejeri är det. :gnissla

Så jag tänkte tröstköpa en buff, men sen såg jag kön till kassorna och gjorde en snabb överslagsräkning och kom fram till att jag gärna sket i de 10% rabatt man fick (mäktiga 14 spänn på min buff) om jag slapp köa i 35 graders värme halva förmiddagen. :glömdet
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
Ska man göra klipp så skall man nog inte åka dit. 10 procent på typ alla grejor. Inte värt mkt enligt mig. Det roliga enligt mig är att spatsera runt och kolla in alla hojar. Matti Tepsa såg man också. Hyffsat säker på hojen även om han var ofokuserad och asfalten lutade.
 

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
dom måste skämta med sina 10%? näää värdelöst tycker ja det ska vara minst 50% på fjolårets grejer DET ÄR BRA BIKE DAGAR DET!
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
En sketasnygg Arlen Ness skinnjacka för 700:- (fast så var jag där 09:20)
Det vart huggsexa redan halv tio!

Alla ni som var där?
Fick ni tag i några fynd?

Jag fick köpt nya handskar och tankskydd ( snuskigt bra rabatt... 250:- gav jag) en buff till cheyen, packväskor till hojen inför resan i sommar, och en bok om Hondas underbara V4:eek:r

Allt gick på under tusenlappen!

Tyvärr hittade vi ingen bra hjälm till bra pris, så hon får åka med in krosshjälm ett tag till.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top