Bike Event Knudan 18 Juni

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vilka ska dit, jag funderar på att skolka ifrån jobbet och köra en hel dag, hur många pass brukar det bli, kan jag köra med ett tyst BOS system (95 DB 5000 RPM Kawa 750RR) eller måste jag ha orginalblås.

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM660
GSXR1100R skrev:
Jag trodde att det bara var Anderstorp som hade sådana regler :confused:

Folk kommer alldrig lära sig att de ska montera på orginal om några får köra med slipon.
Men han klarar ju sig tänker de och chansar, sen blir de sura när deras hojar inte kommer in på banan.
Har man ett orginal så monterar man dit det och har man inte något överhuvudtaget så får man chansa.

Låter det mindre en 95dB så ska det vara lungt men orginal är helt klart att föredra om det finns.

Det var väldigt få som klarade 95dB av de som hade slipon på förra bike events körningen på knutstorp.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Tommy skrev:
Folk kommer alldrig lära sig att de ska montera på orginal om några får köra med slipon.
Men han klarar ju sig tänker de och chansar, sen blir de sura när deras hojar inte kommer in på banan.
Har man ett orginal så monterar man dit det och har man inte något överhuvudtaget så får man chansa.

Låter det mindre en 95dB så ska det vara lungt men orginal är helt klart att föredra om det finns.

Det var väldigt få som klarade 95dB av de som hade slipon på förra bike events körningen på knutstorp.
Mitt BOS titan låter som en skogsmus, är lösningar typ kryss i bak med slangklämma godkänt så låter den 90 DB vid 5000 RPM, vi har mätt, jag har inget orginalblås till min räcer, men vill gärna köra BE, vill dock inte slanta 750 och bli nekad trots att det låter mindre än 95 DB, ni mäter väl på flygrakan eller hur :tummenupp

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
GSXR1100R skrev:
Vilka ska dit, jag funderar på att skolka ifrån jobbet och köra en hel dag, hur många pass brukar det bli, kan jag köra med ett tyst BOS system (95 DB 5000 RPM Kawa 750RR) eller måste jag ha orginalblås.

Jag ska dit den 17e, fast det var ju inte det du frågade om... =)

Nagy

www.smcskane.com BKK
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
R6a
Den 17:de skall jag också dit och hoppas få kört mer än i tisdags..
Man brukar hinna 5-6 pass på en dag.

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
som Tommy sa, chansa gör du på egen risk

fick kommentaren att det står klart och tydligt på BE:s sida vad som gäller

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag skall (nog) dit.

På Anderstorp vägrar BE överhuvud taget mäta ljudet om det inte är original. På Knutstorp är det lite olika bud. En polare fick diskutera ca 20 minuter innan han blev insläppt med sitt slipon, som är tystare än originalet - vilket också visade sig vid mätning. Det verkar vara en förhandlignssak om det är original eller mätning som gäller.

Last edited:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Bingo skrev:
Jag skall (nog) dit.

På Anderstorp vägrar BE överhuvud taget mäta ljudet om det inte är original. På Knutstorp är det lite olika bud. En polare fick diskutera ca 20 minuter innan han blev insläppt med sitt slipon, som är tystare än originalet - vilket också visade sig vid mätning. Det verkar vara en förhandlignssak om det är original eller mätning som gäller.

Det beror på att en del klåpare påstått att deras slipon är tysta som möss men sen visat sig låta som reaplan. Allt handlar ju om att få lov att hyra banan. Klagar folk som bor i krokarna att det låter mkt får Bike-events ta skiten. När jag körde förra gången så hade dom klagat vilket innebar att det var original eller inte alls som gällde.
Det är inte så svårt att förstå dem egentligen.

Har man en tyst cykel o man kan snacka för sig så går det kanske, dom är väl inte mer än människor.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vad är roligast?
Ha en tyst cykel och köra eller ha en ljudligare cykel och sitta i depån och titta på?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Tommy skrev:

Jobbar du med BE, Tommy?

Last edited:

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM660
GSXR1100R skrev:
Mitt BOS titan låter som en skogsmus, är lösningar typ kryss i bak med slangklämma godkänt så låter den 90 DB vid 5000 RPM, vi har mätt, jag har inget orginalblås till min räcer, men vill gärna köra BE, vill dock inte slanta 750 och bli nekad trots att det låter mindre än 95 DB, ni mäter väl på flygrakan eller hur :tummenupp

Låter det under 95dB ska det vara ok.
Men det bästa är om du drar iväg ett mail till:
info@bike-events.se och frågar.

Will har nämligen sagt att det bara är orginal som gäller men sen så brukar de som har tysta system få köra så det är lite jobbigt det där. Sisst fick alla som hade akrapovic inte köra för de lät för mycket när vi gjorde mätningar.

Ketogan fick köra med slipon för hans var tyst, vi mätte honom på olika delar av banan och han låg under 95dB.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Tommy skrev:
Låter det under 95dB ska det vara ok.
Men det bästa är om du drar iväg ett mail till:
info@bike-events.se och frågar.

Will har nämligen sagt att det bara är orginal som gäller men sen så brukar de som har tysta system få köra så det är lite jobbigt det där. Sisst fick alla som hade akrapovic inte köra för de lät för mycket när vi gjorde mätningar.

Ketogan fick köra med slipon för hans var tyst, vi mätte honom på olika delar av banan och han låg under 95dB.
Tack det ska jag gøra (ær i Danmark idag) :hej

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...