GSXR1100R
The older i get the faster i was
Vilka ska dit, jag funderar på att skolka ifrån jobbet och köra en hel dag, hur många pass brukar det bli, kan jag köra med ett tyst BOS system (95 DB 5000 RPM Kawa 750RR) eller måste jag ha orginalblås.
Jag trodde att det bara var Anderstorp som hade sådana reglerFixx skrev:Orginal!!
Du kan ha ett tyst slip-on men det hjälper inte...
GSXR1100R skrev:Jag trodde att det bara var Anderstorp som hade sådana regler
Mitt BOS titan låter som en skogsmus, är lösningar typ kryss i bak med slangklämma godkänt så låter den 90 DB vid 5000 RPM, vi har mätt, jag har inget orginalblås till min räcer, men vill gärna köra BE, vill dock inte slanta 750 och bli nekad trots att det låter mindre än 95 DB, ni mäter väl på flygrakan eller hurTommy skrev:Folk kommer alldrig lära sig att de ska montera på orginal om några får köra med slipon.
Men han klarar ju sig tänker de och chansar, sen blir de sura när deras hojar inte kommer in på banan.
Har man ett orginal så monterar man dit det och har man inte något överhuvudtaget så får man chansa.
Låter det mindre en 95dB så ska det vara lungt men orginal är helt klart att föredra om det finns.
Det var väldigt få som klarade 95dB av de som hade slipon på förra bike events körningen på knutstorp.
GSXR1100R skrev:Vilka ska dit, jag funderar på att skolka ifrån jobbet och köra en hel dag, hur många pass brukar det bli, kan jag köra med ett tyst BOS system (95 DB 5000 RPM Kawa 750RR) eller måste jag ha orginalblås.
GSXR1100R skrev:...ni mäter väl på flygrakan eller hur
Bingo skrev:Jag skall (nog) dit.
På Anderstorp vägrar BE överhuvud taget mäta ljudet om det inte är original. På Knutstorp är det lite olika bud. En polare fick diskutera ca 20 minuter innan han blev insläppt med sitt slipon, som är tystare än originalet - vilket också visade sig vid mätning. Det verkar vara en förhandlignssak om det är original eller mätning som gäller.
Jobbar du med BE, Tommy?Tommy skrev:Folk kommer alldrig lära sig att de ska montera på orginal om några får köra med slipon.
Men han klarar ju sig tänker de och chansar, sen blir de sura när deras hojar inte kommer in på banan.
Har man ett orginal så monterar man dit det och har man inte något överhuvudtaget så får man chansa.
Låter det mindre en 95dB så ska det vara lungt men orginal är helt klart att föredra om det finns.
Det var väldigt få som klarade 95dB av de som hade slipon på förra bike events körningen på knutstorp.
GSXR1100R skrev:Mitt BOS titan låter som en skogsmus, är lösningar typ kryss i bak med slangklämma godkänt så låter den 90 DB vid 5000 RPM, vi har mätt, jag har inget orginalblås till min räcer, men vill gärna köra BE, vill dock inte slanta 750 och bli nekad trots att det låter mindre än 95 DB, ni mäter väl på flygrakan eller hur
Bingo skrev:Jobbar du med BE, Tommy?
Tack det ska jag gøra (ær i Danmark idag)Tommy skrev:Låter det under 95dB ska det vara ok.
Men det bästa är om du drar iväg ett mail till:
info@bike-events.se och frågar.
Will har nämligen sagt att det bara är orginal som gäller men sen så brukar de som har tysta system få köra så det är lite jobbigt det där. Sisst fick alla som hade akrapovic inte köra för de lät för mycket när vi gjorde mätningar.
Ketogan fick köra med slipon för hans var tyst, vi mätte honom på olika delar av banan och han låg under 95dB.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|