Bike Port hudviksvall

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Gråimport? inte bra? så länge dom tar sitt ansvar vilket det verkar som när man lyssnar runt så gör väl inte det något? Hjälp :):tuttar

Aha va har du nu:)

nej de är ingen fara.. finns fler företag som sysslar med det.. kallas bara så.

MeanMike

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
Hayabusa
Jag bor i Hudiksvall och har köpt min Hayabusa av BikePort och allt fungerade suveränt. Kan inte klaga på en enda sak i den affären.

Trevligt bemötande och alltid hjälpsamma när man kommer in är saker som jag värderar :tummenupp.

Stage

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
2007 Yamaha R6
Jag bor i Hudiksvall och har köpt min Hayabusa av BikePort och allt fungerade suveränt. Kan inte klaga på en enda sak i den affären.

Trevligt bemötande och alltid hjälpsamma när man kommer in är saker som jag värderar :tummenupp.

Okej, var den också deras egenimport? med hemma snickrad service bok? :)

MeanMike

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
Hayabusa
Japp, det var det.

Spelade inte mig någon roll alls hur boken såg ut.
Det som är mer viktigt för mig är känslan man får för den butik man gör affär med och även bemötandet.
På båda dessa punkter är BikePort klockren!

Stage

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
2007 Yamaha R6
Japp, det var det.

Spelade inte mig någon roll alls hur boken såg ut.
Det som är mer viktigt för mig är känslan man får för den butik man gör affär med och även bemötandet.
På båda dessa punkter är BikePort klockren!

Håller med dig till 100% men då jag ej har träffat dom själv så är det skönt o höra sig för ! tack så mkt!:Bugar

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Köp av hoj

Håller med dig till 100% men då jag ej har träffat dom själv så är det skönt o höra sig för ! tack så mkt!:Bugar
Hej,vad jag kan se så är Bikeport inte auktoriserad för något Japanskt märke så om dom lämnar 5års garanti så är det deras eget påhitt.
Så,om du vill reklamera något på hojen så blir det till att kajka 200mil t.o.r.från Skåne(jag tror inte dom står för transporten).
Att dom sedan är trevliga är ju Nice men kostnaden får du iallafall.
Du ger mindre för hojen när den köps men du får också mindre när den säljs,om du sedan tycker det är okey så är ju allt bra.
Om sedan Bikeport finns kvar om t.ex.3år är svårt att säga,men,dom har tappat 40% av sin omsättning de senaste åren(alla bolag.se)
Lycka till.

Stage

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
2007 Yamaha R6
Hej,vad jag kan se så är Bikeport inte auktoriserad för något Japanskt märke så om dom lämnar 5års garanti så är det deras eget påhitt.
Så,om du vill reklamera något på hojen så blir det till att kajka 200mil t.o.r.från Skåne(jag tror inte dom står för transporten).
Att dom sedan är trevliga är ju Nice men kostnaden får du iallafall.
Du ger mindre för hojen när den köps men du får också mindre när den säljs,om du sedan tycker det är okey så är ju allt bra.
Om sedan Bikeport finns kvar om t.ex.3år är svårt att säga,men,dom har tappat 40% av sin omsättning de senaste åren(alla bolag.se)
Lycka till.

Nej dom är inte auktoriserade för japanska, Enligt papperna och dom själva när jag ringde så tar man kontakt emd dom och sen tar dom kontakt med firma i min närhet och gör upp med dom.

oj 40% va inte dåligt o tappa, tack för den informationen! Nu blev jag verkligen fundersam:S:Bugar

Nej dom är inte auktoriserade för japanska, Enligt papperna och dom själva när jag ringde så tar man kontakt emd dom och sen tar dom kontakt med firma i min närhet och gör upp med dom.

oj 40% va inte dåligt o tappa, tack för den informationen! Nu blev jag verkligen fundersam:S:Bugar

Kan man inte få reda på 2010 resultat? Vet ju själv som egenföretagare att det kan gå väldigt upp och ner och upp igen...?

Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Ringde dom igår och enligt dom så gäller inte det att man måste göra servicen hos dom nu, utan bara det är en yamaha aukt.. Enda gången jag måste gå via dom är vid reklamation/garanti fel, Och om det väl blir dags kan det vara värt o köra upp dit med tanke på att hojen e typ 30 papp billigare hos dom?

MVH Christian :yoparty

Okej, och du fick också deras hemmatryckta service bok? :banana

Alltså som jag sa tidigare dom är nog inte dåliga att ha att göra med, men säg då att du ska köra upp med hojen om det är något garantiåtagande. Hojen lär ju inte blir klar samma dag, så då får du köra hem för att sen köra upp och hämta den.

Sen om serviceboken är hemmatryckt eller inte kvittar väl eg.

Sen att en firma säger "inga problem det ordnar vi" när du väl står där med ett problem så kanske dom inte går med på att du kan lämna den hos någon annan firma dom gör upp med utan att dom kanske kräver att du ska åka till dom, det ska du nog ta och se till att få på papper isåfall.

Enda jag försöker säga är att om man bor 85 mil bort kanske man ska fundera först, vill att hojägandet ska vara roligt och inte lämna en sur eftersmak.

Vad jag kan se är den svensksåld.....

Antal ägare 2
Producentansvarig 000000-0000
Användningssätt
Pågående utredning Nej
Direktimport Nej (infört av reg importör)

Så länge en handlare reggar hojen så står det så i bilvision, tro mig.

Last edited:

Stage

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
2007 Yamaha R6
Alltså som jag sa tidigare dom är nog inte dåliga att ha att göra med, men säg då att du ska köra upp med hojen om det är något garantiåtagande. Hojen lär ju inte blir klar samma dag, så då får du köra hem för att sen köra upp och hämta den.

Sen om serviceboken är hemmatryckt eller inte kvittar väl eg.

Sen att en firma säger "inga problem det ordnar vi" när du väl står där med ett problem så kanske dom inte går med på att du kan lämna den hos någon annan firma dom gör upp med utan att dom kanske kräver att du ska åka till dom, det ska du nog ta och se till att få på papper isåfall.

Enda jag försöker säga är att om man bor 85 mil bort kanske man ska fundera först, vill att hojägandet ska vara roligt och inte lämna en sur eftersmak.

Så länge en handlare reggar hojen så står det så i bilvision, tro mig.

Som jag skrev i inlägget ovan har jag fått skriftligt på att jag kan lämna in den hos annan. Och dom mc firmor jag har kontaktat så säger alla att det är väldigt lite reklamationer på nya r6orna så jag är ganska säker på att det är en bra produkt? (haft en 07innan i 1000mil utan problm.) Men det är klart att man funderar lite om lådan rasar vad som händer då....

R1-T

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
BMW R nine T/5 2020
Ringde dom igår och enligt dom så gäller inte det att man måste göra servicen hos dom nu, utan bara det är en yamaha aukt.. Enda gången jag måste gå via dom är vid reklamation/garanti fel, Och om det väl blir dags kan det vara värt o köra upp dit med tanke på att hojen e typ 30 papp billigare hos dom?

MVH Christian :yoparty

Okej, och du fick också deras hemmatryckta service bok? :banana

Ja,den ser lite låg budget ut,men mig gör det inget

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Saken med att ha orginalboken är att man har tydligen ett gäng siffor där som styrker äktheten i mcn om ja mins det rätt, å det har man inte i den egentryckta boken från bikeport. är riktigt usel på frågor om försäkringar etc men det är så det är sagt till mig. har själv en mc från bikeport med egentryckt service bok.

Stage

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
2007 Yamaha R6
Blev det en helt ny? Den han visade i denna tråden va ju lätt beggad...

Precis den ahr gått 300mil, men både ser ut o känns som ny! över nice! :)

grattis :tummenupp

Men du, ja har lite frågor, tog du upp det som talats om här i tråden? om deras egna servicebok etc? tacksam för svar :Bugar

Tackar, Ja óm du läser hela tråden får du reda på allt som sagts och mina svar:) :banana

Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Har pratat med yamaha nu... Dom säger att mitt enda problem blir ju om Bikeport går i graven? För då finns det ingen som tar ansvar, jag känner inte själv till Bikeport men på er verkar de tju som om dom är seriösa? Är det nogon som varit i kontakt med dom ang garanti skador?

MVH Christian:va

Har bara gott att säga om Bikeport jag med.
Köpte en beggad K7 med 70 mil på mätaren från privatperson som senare visade sig ha fel på avgasventilen vilket visade sig senare som ett garantifel.
Blev snabbt åtgjärdat på Bikeport

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...