Stage
Ny medlem
Bilvision är källan och totalt 3ägare då varav en av dom är en privatperson...
Aha okej. och vad betyder Producentansvarig 000000-0000
??
Man kan ju tycka där borde stå något?
Bilvision är källan och totalt 3ägare då varav en av dom är en privatperson...
Gråimport? inte bra? så länge dom tar sitt ansvar vilket det verkar som när man lyssnar runt så gör väl inte det något? Hjälp
Aha va har du nu
Jag bor i Hudiksvall och har köpt min Hayabusa av BikePort och allt fungerade suveränt. Kan inte klaga på en enda sak i den affären.
Trevligt bemötande och alltid hjälpsamma när man kommer in är saker som jag värderar .
Japp, det var det.
Spelade inte mig någon roll alls hur boken såg ut.
Det som är mer viktigt för mig är känslan man får för den butik man gör affär med och även bemötandet.
På båda dessa punkter är BikePort klockren!
Hej,vad jag kan se så är Bikeport inte auktoriserad för något Japanskt märke så om dom lämnar 5års garanti så är det deras eget påhitt.Håller med dig till 100% men då jag ej har träffat dom själv så är det skönt o höra sig för ! tack så mkt!
Hej,vad jag kan se så är Bikeport inte auktoriserad för något Japanskt märke så om dom lämnar 5års garanti så är det deras eget påhitt.
Så,om du vill reklamera något på hojen så blir det till att kajka 200mil t.o.r.från Skåne(jag tror inte dom står för transporten).
Att dom sedan är trevliga är ju Nice men kostnaden får du iallafall.
Du ger mindre för hojen när den köps men du får också mindre när den säljs,om du sedan tycker det är okey så är ju allt bra.
Om sedan Bikeport finns kvar om t.ex.3år är svårt att säga,men,dom har tappat 40% av sin omsättning de senaste åren(alla bolag.se)
Lycka till.
Nej dom är inte auktoriserade för japanska, Enligt papperna och dom själva när jag ringde så tar man kontakt emd dom och sen tar dom kontakt med firma i min närhet och gör upp med dom.
oj 40% va inte dåligt o tappa, tack för den informationen! Nu blev jag verkligen fundersam:S
Ringde dom igår och enligt dom så gäller inte det att man måste göra servicen hos dom nu, utan bara det är en yamaha aukt.. Enda gången jag måste gå via dom är vid reklamation/garanti fel, Och om det väl blir dags kan det vara värt o köra upp dit med tanke på att hojen e typ 30 papp billigare hos dom?
MVH Christian
Okej, och du fick också deras hemmatryckta service bok?
Vad jag kan se är den svensksåld.....
Antal ägare 2
Producentansvarig 000000-0000
Användningssätt
Pågående utredning Nej
Direktimport Nej (infört av reg importör)
Alltså som jag sa tidigare dom är nog inte dåliga att ha att göra med, men säg då att du ska köra upp med hojen om det är något garantiåtagande. Hojen lär ju inte blir klar samma dag, så då får du köra hem för att sen köra upp och hämta den.
Sen om serviceboken är hemmatryckt eller inte kvittar väl eg.
Sen att en firma säger "inga problem det ordnar vi" när du väl står där med ett problem så kanske dom inte går med på att du kan lämna den hos någon annan firma dom gör upp med utan att dom kanske kräver att du ska åka till dom, det ska du nog ta och se till att få på papper isåfall.
Enda jag försöker säga är att om man bor 85 mil bort kanske man ska fundera först, vill att hojägandet ska vara roligt och inte lämna en sur eftersmak.
Så länge en handlare reggar hojen så står det så i bilvision, tro mig.
Ringde dom igår och enligt dom så gäller inte det att man måste göra servicen hos dom nu, utan bara det är en yamaha aukt.. Enda gången jag måste gå via dom är vid reklamation/garanti fel, Och om det väl blir dags kan det vara värt o köra upp dit med tanke på att hojen e typ 30 papp billigare hos dom?
MVH Christian
Okej, och du fick också deras hemmatryckta service bok?
Ja,den ser lite låg budget ut,men mig gör det inget
Då va den köpt Känns riktigt bra, tack för alla råd o knåg!
Då va den köpt Känns riktigt bra, tack för alla råd o knåg!
Gratulerar,en ny hoj är en ny hoj.Det är bara du som har kört den.
Blir det acra och tail-tidy+annat godis nu?
Blev det en helt ny? Den han visade i denna tråden va ju lätt beggad...
grattis
Men du, ja har lite frågor, tog du upp det som talats om här i tråden? om deras egna servicebok etc? tacksam för svar
Har pratat med yamaha nu... Dom säger att mitt enda problem blir ju om Bikeport går i graven? För då finns det ingen som tar ansvar, jag känner inte själv till Bikeport men på er verkar de tju som om dom är seriösa? Är det nogon som varit i kontakt med dom ang garanti skador?
MVH Christian
Har bara gott att säga om Bikeport jag med.
Köpte en beggad K7 med 70 mil på mätaren från privatperson som senare visade sig ha fel på avgasventilen vilket visade sig senare som ett garantifel.
Blev snabbt åtgjärdat på Bikeport
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |