Hej alla erfarna och hjälpsamma RR-Rävar!
Har under nattens arbetspass haft tid att studera Solör MCKs PM inför tävlingarna på lör och sön 19-20 juli.
Jag kommer att göra min tävlingspremiär i R600, och är ju som ni förstår riktigt grön på "hur det funkar egentligen" ute på tävlingarna!
I tidsschemat i PM så står det att "Riders must be at the line up for practice and race at least 10 minutes before above times"
Alltså, på lördag är det kval för R600 kl 9:25. Skall man då ställa upp 10 min innan och hur löser ni det då med värmare och annat praktiskt?! Vad menas med line up, är det worklane i depån eller någon annan stans? Kånka elverk, depåstöd och värmare i sann TT-anda? (Hmm, man skulle ha en meck med ändå... ensam är inte alltid stark.)
Skulle behöva lite klarhet i det här så jag inte behöver oroa mig över detta också under min nätta trip på 50+ mil ner till Gälleråsen!
Jo, en sak till.. Punkt 6 i PM: MERKNING AV FÖRERE/DELTAKERE, Det verkar som att man skall märka upp sig med namn på nedre delen av vänstra armen (för ambulans etc) med vit tejp och tuschpenna.. bara i Norge eller är det här en generell regel?!
I övrigt är allt solklart!