Hej på er allesammans!
Här kommer lite info kring läget.
Jag blev anställd av den nya ägaren i april 2018, 7 månader in i hans nysatsning. Vi har sålt bra men har dessvärre haft en hög personalomsättning på verkstaden vilket dragit ner resultatet..
Det tillsammans med lite för dålig inblick i företagsvärlden av en hungrig men oerfaren ägare till bolaget så blev tillslut utgången en konkurs.
Jag valde att vända mig till Emil Strandberg, den mest kompetente MC mekaniker jag vet av. Med mångårig erfarenhet av dom italienska märkena Bikeport varit ÅF för samt en mekanisk utbildning i grunden är han en otrolig tillgång!
Emil har jobbat på biltema under perioden den nya ägaren drivit verksamheten och har således inte varit på Bikeport under den perioden utan jobbade för tidigare ägare.
Tillsammans valde vi att starta upp ett nytt bolag och fick äran att fortsätta representera Svenska Piaggio gruppens märken! Dessa är Aprilia, Moto-Guzzi, Vespa, Piaggio samt ett antal mopedmärken.
Iochmed den plötsliga konkursen fick vi lov att verkligen kämpa för att få igång något så snart som bara möjligt!
Med några otroligt slitsamma veckor bakom oss så kan vi från och med måndag den 6 april öppna upp dörrarna för första kunden till vår helt nystartade verksamhet i Hudiksvall!
Vi heter Adrenaline Motors & Workshop AB !!!
och kommer främst att sälja nya MC men även rikta in oss mot andra fordonskategorier inom fritid och nöje! men nu gäller det att prioritera ER som kund!
Vår verkstad kommer att stå som hjärtat i hela verksamheten! Du som kund skall känna dig 110% trygg i att du får största möjliga service, med fullt fokus på just din maskin där leverans av kvalitet är ledordet!
I butiken kommer vi ha ett brett utbud av fordon ifrån ovan nämnda märken, samt begagnat av alla dess olika slag.
Så vi hoppas verkligen att vi kommer att ses trots omständigheterna i världen!
Ni hittar oss på facebook - Adrenaline Motors & Workshop AB -
där svarar vi på alla era frågor och funderingar .
Med vänlig hälsning, Christoffer Bleckert och Emil Strandberg.