Shyssta kurvor
Mus och Pussi på scooter.
View attachment 491608
Feck, jag har glömt att det är skillnad mellan olika skottkärrehjulsmoppar!Största felet med den bilden i denna tråden är väl att det är en Vespa enligt somliga.
Gôtt urspårad tråd för övrigt.
Vill påstå att din text var helt korrekt, en scooter är väl alltid en scooter (skoter på svenska) - på samma sätt som att en motorcykel är en motorcykel?Feck, jag har glömt att det är skillnad skottkärrehjulsmoppar!
Sorry
Skoter är ett terrängfordon med band, som man framför på snö!Vill påstå att din text var helt korrekt, en scooter är väl alltid en scooter (skoter på svenska) - på samma sätt som att en motorcykel är en motorcykel?
Hade du däremot skrivit Mus o Pussi på Lambretta så hade texten varit felaktig
Beror på vem man frågarSkoter är ett terrängfordon med band, som man framför på snö!
Bara så att vi är tydliga där
Ja, precis.
Ja, precis.
Kommer du upp hit och säger att det där är en skoter, då påvisar det bara att du vistas illegalt norr om Umeå, och bör förvisas omgående.
Precis och det som i söder kallas skoter är ju en vespa, vespor finns från ett flertal olika tillverkare? Skulle nån här börja snacka om en Yamaha skoter rör det sig om en Nytro, Viper, ET340 osv, en Yamaha vespa är nåt helt annat.
Nu får vi styra upp detta märker jag. Vespa är ett varumärke samt ett antal scootermodeller (ganska många över åren...). Sedan finns det många andra som tillverkar utmärkta scootrar. Som t ex Yamaha.Precis och det som i söder kallas skoter är ju en vespa, vespor finns från ett flertal olika tillverkare? Skulle nån här börja snacka om en Yamaha skoter rör det sig om en Nytro, Viper, ET340 osv, en Yamaha vespa är nåt helt annat.
Det är precis det man kan, och bör göra, då förstår alla vad som menas!Så man kan inte kalla alla scootrar för Vespa.
Troligen stigande medelålder - kvinnor blir mindre intressant med sjunkande testosteronnivå.Nu kan alla sjunka ned i soffan igen med onsdagsgroggen & Netflix och fundera på varför det är så mycket OT i den här tråden också.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|