Bikeweek Gelleråsen i anlutning till EM 2008

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Det brukar väl gå till så att alla åker ut och kör sen tar dom fram ljudmätaren och mäter förbipassering. Låter du för mycket så vinkar dom in dig och sen får du inte köra förän du åtgärdat det.

Aj då, det lät inge kul :huvet

brukar väl, skriver du...är det något du vet att dom gjort under bikeweek allmäna körning?

jag har ju iofs orginalröret liggandes i förådet..kanske kan meka på det, undrar hur det blir då när fuggarna är bestyckad för annat rör...

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Aj då, det lät inge kul :huvet

brukar väl, skriver du...är det något du vet att dom gjort under bikeweek allmäna körning?

jag har ju iofs orginalröret liggandes i förådet..kanske kan meka på det, undrar hur det blir då när fuggarna är bestyckad för annat rör...

Jag har aldrig varit på bike week. Men det är ju inget som dom bestämmer över utan dB gränsen är ju satt av kommunen. Efterföljs inte det kan dom i slutänden få sitt tillstånd indraget. Sen kan det ju vara så att dom som ska mäta inte mäter mm. Det slarvas endel med sånt verkar det som.

Det jag skrev är väl som det normalt sett går till runt om i landet.

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Jag har aldrig varit på bike week. Men det är ju inget som dom bestämmer över utan dB gränsen är ju satt av kommunen. Efterföljs inte det kan dom i slutänden få sitt tillstånd indraget. Sen kan det ju vara så att dom som ska mäta inte mäter mm. Det slarvas endel med sånt verkar det som.

Det jag skrev är väl som det normalt sett går till runt om i landet.

Okej okej...

jag har jobbat en del på åsen, och jag vet att det är väldigt många fordon som kör där och låter bra mycket mer än min moppe...
Så är db gränsen satt enskilt av komunen så kan man ju hoppas på att den är satt högt.

Det vore bra om någon som varit på bike week kunde bekräfta om dom håller på med ljudmätningar och om folk får bryta pga för höga värden.

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
93 eller 95dB vid förbipassering är det som gäller. Har man inte orginalburk eller dB-killer, så kanske man bara får slå av lite på gasen vid utsläppet där de brukar mäta....

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
93 eller 95dB vid förbipassering är det som gäller. Har man inte orginalburk eller dB-killer, så kanske man bara får slå av lite på gasen vid utsläppet där de brukar mäta....

Ok, kanske blir till att montera på orginal ändå då...eller vad tror du? en cbr 600 med micron slipon ylar ju på rätt bra. Du kanske vet för du hade ju en likandan hoj som mig förut...

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Okej okej...

jag har jobbat en del på åsen, och jag vet att det är väldigt många fordon som kör där och låter bra mycket mer än min moppe...
Så är db gränsen satt enskilt av komunen så kan man ju hoppas på att den är satt högt.

Det vore bra om någon som varit på bike week kunde bekräfta om dom håller på med ljudmätningar och om folk får bryta pga för höga värden.

Jag körde (1,5 pass...) på åsen under Bikeweek i fjol, och min låter rätt bra :)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka