Bikeweek på Gelleråsen

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Nu till helgen börjar Bikeweek på Gelleråsen i Karlskoga. En hel vecka med hojaktiviteter!

A-Racing kommer att vara på plats hela veckan, och vi hoppas att ni kommer och hälsar på oss i samband med att ni åker dit och kör bana eller tittar på tävlingar. Kaffe finns i tältet!

Lördag 23/7 körs stor debutant (kombinerat rookie 600 och 1000) samt Bike Endurance 4-timmarslopp som undertecknad medverkar i båda två. Under veckan sedan är det banåkning för allmänheten under dagarna söndag-onsdag. Torsdag till söndag körs det sedan träning, kval och SO-tävling.

Kom och upplev lite depåliv med oss! :yoparty

Program med mera finns HÄR!

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag ville verkligen åka och hejja på dig i helgen men har vissa förhinder som ligger ca 60 mil norrut. :(

Go Penguin go!

Ella

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
SV 650S
Dessutom avslutas veckan med SMC Bikeweekend. En trevlig träff som pågått i några år (detta är fjärde eller femte året). Man får chans att köra lite på banan, det finns öltält, go cart, man kan kolla på tävlingarna och en massa annat. Priset är 150:- och då har man gratis entré till SMC läktaren och rabatt på olika saker på området. På söndagen är det ett seminarium med representanter från Carlifornian racing school.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Anneli skrev:
Mekaniker?! Vart är våra mekaniker?! :tomten
Din mekaniker kommer att förnöja sig i uppsala denna helgen. Kanske med mig... :rolleyes: Sorry.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag och Kreuger kommer och hälsar på under lördagen!!!

Pingvinen, vill du ha paraplygossar är det bara att säga till :)

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Blev en heldag på Gelleråsen idag, trodde det skulle bli en dag helt i regn men till vår förvåning så var det tort nästan hela dagen. kom lite lätt regn nån kort stund bara. Jag har alltså inte kört utan jag å M:et tog bilen ner för att kolla och köpa lite däck. Fick se Pinguin göra en kanonstart och ett bra lopp där han slutade nio men då var det många tusenkubikare före.

4 timmarsloppet gick bra de första två timmarna till Kaz gick av banan. De fick ordning på hojen och kunde avsluta loppet men spenderade nog över en timme i depå med att få ordning på bromsar å grejer som fick stryk i avåkningen.

Var väldigt roligt att vara där och kika hur som helst. Lite sugen på att åka ner nästa helg igen...

Hade hela skuffen full i däck med oss hem så nu kan vi köra mycket igen.

NÄhä, nu är det lördagskväll och då är det faktiskt :yoparty :fyllisar

:hihi

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...