Bilägare som funderar på att gå över till båge!

Borsta

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2004
Hoj
Ingen ännu!
Hello,

Har suttit o snackat med tjejen ett tag nu om båge då hon oxå är lite smått intresserad och vi har kommit fram till att vi skall försöka ta kortet samtidigt nu så snabbt som möjligt!

Dock så har man ju ett problem, är själv 205cm lång och då är ju de flesta sporthojar ett litet problem.. Var inne på Yamaha-center och kollade på R1:an nu i helgen och säljaren bara garvade när jag satte mig på R1:an!!

Så, vad har ni för tips på passande sporthoj?

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Tror inte han skrattade åt dig.... ;)

/a

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Borsta skrev:
Hello,

Har suttit o snackat med tjejen ett tag nu om båge då hon oxå är lite smått intresserad och vi har kommit fram till att vi skall försöka ta kortet samtidigt nu så snabbt som möjligt!

Dock så har man ju ett problem, är själv 205cm lång och då är ju de flesta sporthojar ett litet problem.. Var inne på Yamaha-center och kollade på R1:an nu i helgen och säljaren bara garvade när jag satte mig på R1:an!!

Så, vad har ni för tips på passande sporthoj?

Har en polare som är lite över 190 och hade samma problem på R1an. Han säger att han sitter mycket bättre på sin nuvarande hoj (Kawa zx9r Ninja). Provsitt den vetja, om det är sporthoj du är intresserad av.

Annars får det väl bli en Harley-Parkinson :tungan

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
En bekant som är 207cm han körde Hayabusa det verkade funka. Dock kanske det inte är att rekomendera som första hoj, men vad vet jag du kanske har karaktär att inte vrida på rullen i tid o otid. Det hade iaf inte jag..

Borsta

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2004
Hoj
Ingen ännu!
Hade tänkt och åka och titta på en Busa för att se hur den är IRL.. Och nej, jag är ganska modest i körandet tills jag kan fordonet! :tungan

Tack för svaren förresten!

Riddler

2 Fast 2 B Furious
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
Suzuki VZ800
Borsta skrev:
Hade tänkt och åka och titta på en Busa för att se hur den är IRL.. Och nej, jag är ganska modest i körandet tills jag kan fordonet! :tungan

Tack för svaren förresten!

Tjena dude....så nu finns du oxå här, fan aldrig får man vara i fred från dig! :tungan

Ett tips från mig är köpa en Zündapp KS 125..tror du skulle passa på den. :banana Nämen ska du göra dig av med Supran så har du ju råd med en Busa och det är väl bara att rocka på....får väl ta det ganska lugnt tills du vant dig att köra bara.....Blir ju perfa att få en rookie att köra med oxå eftersom jag oxå e färsking.

Borsta

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2004
Hoj
Ingen ännu!
Snarare du som förföljer mig!! :arsele

Vi får se hur det går, skall kolla på lite bågar nu i helgen är det tänkt!

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
En ZX12R sitter du säkert bra på. Farsan är 1.90 å han ser nästan liten ut på den... :D
Dock skulle jag inte rekommendera den som förstahoj... :3freak

Annars är väl TL1000R och ZX9R bra val för flaggstänger... :hihi

Om det inte bara är sporthoj du är intresserad av så skulle nog en stor motard vara nice...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati