Bil är bättre

Status
Ej öppen för fler svar.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Tror nog killen starta med 3an i.

Jag har iofs ingen Värsting bil men det är ändå 272 häst i min volvo s80 t6.
Den har inte en suck mot i stort sett någon hojj, kanske 125orna.
Iofs toppfarten kanske slår endel men tar ju en kvart innan man e där :rolleyes:

Hur som helst skulle jag rasta av dig så du började grina med min 625a från 0-140 rakt fram.

Edit: hahha RÅ trimmad och 350 häst, Herregud får 330 med ett annat chipp i min bil.. Är den RÅ trimmad då :D?

Last edited:

Nicotin

Guest
gasglad skrev:
2601426 Har slutat med hojåkandet. Har i stället en riktigt RÅ-trimmad bil. En Volvo S70R. Jag har fullkomligt råtrimmat den. Jag skulle tippa på att det är ca 350hk i den. Går som fan gör den. Det fick jag bevisat idag när jag drog en R1:a vid stoppljusen idag. Kändes ganska mäktigt att dra den. Men vid 170-180 så kom han i kapp. Tror han blev ganska snopen;.). Byt till trimmad bil i stället pojkar och flickor. Med rätt trimmning så drar man det mesta....

Han på hojen kunde förmodligen inte köra....

Och kallt i backen....

Dessutom, köra en trimmad volvo ??
Ska du skaffa gubbkeps också för att matcha stilen ???:arsele :arsele :D

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
gasglad skrev:
2601426 Har slutat med hojåkandet. Har i stället en riktigt RÅ-trimmad bil. En Volvo S70R. Jag har fullkomligt råtrimmat den. Jag skulle tippa på att det är ca 350hk i den. Går som fan gör den. Det fick jag bevisat idag när jag drog en R1:a vid stoppljusen idag. Kändes ganska mäktigt att dra den. Men vid 170-180 så kom han i kapp. Tror han blev ganska snopen;.). Byt till trimmad bil i stället pojkar och flickor. Med rätt trimmning så drar man det mesta....

Jag tror dig.
Du drog nog ifrån hojen men bara pga att hojföraren inte visste att ni rejsade.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Du får nog dubbla dina små åsnor under huven om du ska hänga med över 200kmh starta med en gammal volvo haha, men vem har hoj och gasar när isen ligger på backen.

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
gasglad skrev:

Jag vill bara säga: "Jag bryr mig inte"

Posshaj!

Gsxraren

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
2007-FIREBLADE
En Volvo 350hk dra en sporthoj? Jag trodde verkligen inte att det fanns en fjortis ens som trott att det går!!!!!:huvet :huvet :huvet

Dominator-Rocks

Guest
Hmm vad är mest IDIOTISKT starta den här tråden eller orka bry sig och hålla på och svara i den :confused: ???

IDIOTER:pannkyss

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
Du behöver ett antal fler hästar än 350 för att dra en r1:a. Såg en kompressor matad cheva som gjorde typ 1300 med gas. En sådan drar en R1:a men inte en 350 hästars volvo, sorry grabben spring tillbaka till zatzy å säg att vi inte gick på de.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag har också säkerligen deltagit i en massa race den här säsongen utan att ha vetat om det. Det brukar inte vara först man blir omkörd av någon som plågar sönder sitt fordon och ger en sitt allra självgodaste flin som man inser vad som pågått senaste stunden. Inte för att du har någon trimmad bil eller har sett någon R1 idag, men detta hade iaf med det påhittade ämnet att göra.

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
gasglad skrev:

Intressant prestandamätning :D . Okej om du hade en tid på strippen, eller ett varv på en känd bana eller något liknande, då har du en prestanda mätning inte annars. Ibland när jag cyklar så tar jag bilarna i starten, säger det att jag på min cykel är snabbare än en bil:gnissla .

Tittade på mylaps och stcc's hemsida om varvtider. Tog medlet på snabbaste gubben på Åsen, Knudan, Falken och ARC med följande medeltider:
125R 1:10,2
250R 1:08,6
SBK 1:07,8
Veidec 1:11,3
STCC 1:12,3
Carrera 1:11,2

Sen kan man ju fundera över vad varje fordon kostar, en Carrera i rejsutförande är ju inte billig och det kräver ju lite utrustning att släpa den till banan.

Så jag håller mig nog till hoj.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Freddola skrev:
2601530Jag har iofs ingen Värsting bil men det är ändå 272 häst i min volvo s80 t6.
Den har inte en suck mot i stort sett någon hojj, kanske 125orna.
Iofs toppfarten kanske slår endel men tar ju en kvart innan man e där :rolleyes:
Jag fick stryk av en V40 2.0T i somras :( Å andra sidan så skjutsade jag polarn, som inte blåser bort :rolleyes: på hans gsx750 -82'a, dvs 250kg hoj med >200kg folk på och 70hk för ca 20 år sen :hihi Gasrullen styr inte effekten, bara brölandet :D
Å han satt själv med 160hk...

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag har ett sprayburkskromat jet-pack. Satan vad det går. När jag drog om ett Jas på klackarna i morse rök brallorna av axxet.:arsele

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Har slutat med hojåkandet. Har i stället en riktigt RÅ-trimmad bil. En Volvo S70R. Jag har fullkomligt råtrimmat den. Jag skulle tippa på att det är ca 350hk i den. Går som fan gör den. Det fick jag bevisat idag när jag drog en R1:a vid stoppljusen idag. Kändes ganska mäktigt att dra den. Men vid 170-180 så kom han i kapp. Tror han blev ganska snopen;.). Byt till trimmad bil i stället pojkar och flickor. Med rätt trimmning så drar man det mesta....

:D racade/drog (what ever) med en "mupp" här i stan med 400 hk med sv 1000 ( :tuttar bakpå), ja vem tror du kom först till det utsatta målet :rolleyes: inte muppen i alla fall

:tuttar :hej bye bye

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar