Bil-GPS på hoj?

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Jag har en TomTom 920 som jag tänkte sälja först och köpa en Garmin Zumo 660 eller 550, men då jag hittar på ebay.de en vattentätt hållare för den som kostar 30 euro med frakt, så klart jag köper den.

Sen tänker jag att en av de saker som fattas på mitt TT är att spara spår på vilken jag körde när jag kör utan nån särskild destination och försöker att Googla lite att se om de finns någon möjlighet att moda den, eftersom detta är linux i backgrunden på den och hittar ttMaps vilken kan installeras på TT som plugin eller byta befintlig mjukvaran på TT. Så jag fick allt som jag behöver för bara 30€ :)

Den TT som jag har har allt, bluetooth, fm sändare, möjlighet att koppla telefon på den, mp3 spelare, osv, kartor och fartkameror är uppdaterat till Augusti 2011, så nu är jag redo för sommar.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag har ganska bra koll på alla MC-gpser därute. Själv har jag en 278, och jag skulle nog vilja påstå att den trots sina 6-7 år fortfarande är den bästa GPSen för MC. Dock har alla sina tillkortakommanden. 278 känns gammal, extra minne (garmins egna) kostar som en ny GPS, den saknar BT, har stor men risig skärm osv.

När kommer en "killer" GPS för hoj? 660'n har jag tyvärr inte hört nåt riktigt bra om. Mest bara dåligheter.

Barebone
+ en gps puck från Kjelle samt en touchscreen fån Deltaco så har du din killer.

Mobiltbredband så kan du surfa och lägga upp filmer direkt eller varför inte realtids webcam.:tummenupp

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag använder en handdator med Mio(?) Map i. GPS.

12V uttag under påsen. Har fungerat kanon i skogen också!

Bild.

Bifogat

• DSC00839.jpg
    DSC00839.jpg
    241.7 KB · Visningar: 79

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Denna tycker jag ligger hyffsat i pris. Kan man lägga in kartor för vilket land man vill? Tex Japan?

http://www.amazon.com/Garmin-nüvi-3-5-Inch-Portable-Navigator/dp/B001CT009O

Annars är det ganska lockande att köpa en sådan här för 115USD och stoppa den i fickan om det börjar regna. Kan glatt erkänna att jag nästan bara kör i solsken nuförtiden iaf... :)

http://www.amazon.com/gp/product/B001ELJ9QK

Jodå, funkar utmärkt med Japan i den, (Middle East and northern Africa) för 139 €. såvida man inte är lite "datorintresserad" så finns det ju alternativa sätt att komma billigare undan.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Håller med Nailer helt och fullt, Garmin 500/550 måste vara det bästa valet om kriterierna är väderskydd och rimligt pris.

Jag har en 550 som hittills bott i tankväskans kartficka. Beställde i förmiddags RAM-mount för att sätta den på styret, tillsammans med en sladd för att fixa kraftmatning till den. Jag återrapporterar när jag fått och provat grejerna!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha