Ja, vad ska man säga? Parodi, i mina ögon. Totalt kaos, och ingen som helst struktur på affärerna. Började med att ringa och säga att jag var intresserad av en hoj. Och frågade lite om inbytesaffär. DR800S -97 in, mot en BT1100 -03. Båda fint skick, med relativt låga mil. Sedan skulle jag betala 1500:- i depositionsavgift, som han sen skulle behålla om jag bestämde mig för att inte genomföra affären. (?) Hade ju inte ens sett hojen. Men men, jag lyssnade på mitt hjärta och gjorde som han ville. Åkte sedan dit, på en torsdag, då de har stängt må-ons. (?) Totalt kaos mötte oss när vi kom, jag och brorsan. En affär som skulle ha tagit max en halvtimme tog istället 2 timmar. Det var pga en kund innan mig, som inte ens gjorde någon affär.
Som tur var så kollade jag på trafikregistret, eller vad det heter, och det visde sig att hojen jag ville ha var en -02. När han skulle kolla på min DR så var det surfacet på, och påpekade varje liten repa. Bulldogen jag skulle ha var i "toppskick" sa han i telefonen. Troligt. Stenskott och lackskada på tanken, påpekade jag argt tillbaka. Och en trasig blinkers, och att det bara var en -02. Då blev han tyst, och sade att jag kunde få en blinkers, och jag skulle gå och leta inne i verkstaden. Där fanns en hel skottkärra med blinkers, STORA blinkers. Det satt miniblink på. Nåväl, affären genomfördes, och jag åkte hem. Toknöjd med cykeln, men jag tänker nog fan aldrig mer sätta min fot där.