Bil & MC Fellingsbro

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Ja import eller inte spelar inte så stor roll. Har en som en tysk boende gubbe i Göteborg hämtat hem till sin svenska fru med alla papper i ordning
fullt nöjd med den hojen.Men nu kanske man e sugen på någon R hoj eller större touring hoj

Så man e mest nyfiken på om det e en reko firma innan man eventuellt
kontakta dom för inbyte eller köp .Surt och åka i onödan :tungan

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ja, vad ska man säga? Parodi, i mina ögon. Totalt kaos, och ingen som helst struktur på affärerna. Började med att ringa och säga att jag var intresserad av en hoj. Och frågade lite om inbytesaffär. DR800S -97 in, mot en BT1100 -03. Båda fint skick, med relativt låga mil. Sedan skulle jag betala 1500:- i depositionsavgift, som han sen skulle behålla om jag bestämde mig för att inte genomföra affären. (?) Hade ju inte ens sett hojen. Men men, jag lyssnade på mitt hjärta och gjorde som han ville. Åkte sedan dit, på en torsdag, då de har stängt må-ons. (?) Totalt kaos mötte oss när vi kom, jag och brorsan. En affär som skulle ha tagit max en halvtimme tog istället 2 timmar. Det var pga en kund innan mig, som inte ens gjorde någon affär.

Som tur var så kollade jag på trafikregistret, eller vad det heter, och det visde sig att hojen jag ville ha var en -02. När han skulle kolla på min DR så var det surfacet på, och påpekade varje liten repa. Bulldogen jag skulle ha var i "toppskick" sa han i telefonen. Troligt. Stenskott och lackskada på tanken, påpekade jag argt tillbaka. Och en trasig blinkers, och att det bara var en -02. Då blev han tyst, och sade att jag kunde få en blinkers, och jag skulle gå och leta inne i verkstaden. Där fanns en hel skottkärra med blinkers, STORA blinkers. Det satt miniblink på. Nåväl, affären genomfördes, och jag åkte hem. Toknöjd med cykeln, men jag tänker nog fan aldrig mer sätta min fot där.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
2 glada bröder(tror jag) som säljer hojar de är trevliga att ha att göra med när man är där(har aldrig handlat där), skäms nästan på deras bekostnad vilket risigt skick de är i, de är så allmänt "nötta" och trötta, färgsläpp, skav, smårepor, en tvätt, allmän upputsning o vaxning skulle kunna göra underverk på många av de sunkiga "liken" som oftast ser mycket bättre ut på bild än i verkligheten tyvärr..Tror du hittar finare o fräschare privat, alla kategorier, men man kan kanske pruta hejvilt?

Faan det där låter inte bra, nästan som man vill pröjsa ett läkarbesök åt dom.
Blir säkert bättre till våren igen när alla trevliga kunder strömmar till.

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Jag känner ett par som bara handlar av dom, har aldrig klagat. Själv köpte jag min Busa där, har heller inget att anmärka på. Den som ligger precis när man kör ur Fellingsbro jag syftar på, inte den vid järnvägen. Men helt klart är nog att man själv får lägga lite tid på att kolla på hojarna och provköra ordentligt före man slår till. Så är man novis på mekanik och liknande så ska man nog akta sig, eller ta med sig någon som kan. Om man sedan är ute efter den hojen i perfekt skick som man drömmer om, ja då finns det andra handlare......

Richard35

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2012
Hoj
-
Har köpt min sv1000 - 04:a på 2300 mil där är skit nöjd med cykeln förutom att det läcker olja ifrån gaffeln.

Påpekade det vid köpet och det står med i köpe kontaktet att det ska åtgärdas..
Bil och MC åtgärdade felet "bytte packbox" efter 60 mil började det läcka igen.. kontaktade Bil och MC igen och det va bara och lämna upp hojen så skulle dom fixa det igen. sagt och gjort.. 12 mil med kärra enkel resa..
dröjde 2 veckor så va hojen klar igen och glad som fan så åker man en sväng där och det verkar tätt..
tar hem hojen och efter 15 mil så pissar det olja igen i från samma dämpare..
Hur många chanser har en försäljare/ verkstad på sig att åtgärda ett fel?
Han erbjuder sig även att byta ut benet emot en annat som är ifrån en -03:a och som gått 3700 mil, vilket känns så där..
Hur skulle ni ställa er till detta?

Tacksam för alla svar..

Richard

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Har köpt min sv1000 - 04:a på 2300 mil där är skit nöjd med cykeln förutom att det läcker olja ifrån gaffeln.

Påpekade det vid köpet och det står med i köpe kontaktet att det ska åtgärdas..
Bil och MC åtgärdade felet "bytte packbox" efter 60 mil började det läcka igen.. kontaktade Bil och MC igen och det va bara och lämna upp hojen så skulle dom fixa det igen. sagt och gjort.. 12 mil med kärra enkel resa..
dröjde 2 veckor så va hojen klar igen och glad som fan så åker man en sväng där och det verkar tätt..
tar hem hojen och efter 15 mil så pissar det olja igen i från samma dämpare..
Hur många chanser har en försäljare/ verkstad på sig att åtgärda ett fel?
Han erbjuder sig även att byta ut benet emot en annat som är ifrån en -03:a och som gått 3700 mil, vilket känns så där..
Hur skulle ni ställa er till detta?

Tacksam för alla svar..

Richard

Det är väl fair om han byter ut benet. Om det gått 3700mil eller 2300mil spelar ju mindre roll bara det inte finns några repor i det och att det är samma som på 04:an. Dock kan man ju tycka att dom borde fixat detta innan köpet.

mother

BALKAN BOY
Gick med
16 May 2007
Hoj
Triumph Explorer 1200
Hojarna de säljer är billigare än andra motsvarande objekt på blocket. Det säger nog en del och det är inget skumt med det.
Deras affärsidé är att vara billigast och då är man ute efter kunderna som vill ha billiga hojar.
Är man en sådan spekulant, så kan man kanske acceptera att hojarna de säljer inte är i mint condition och köra därifrån som en nöjd kund.

Själv har jag varit där ett par gånger och kan ärligt säga att hojarna som de säljer inte är riktigt i det segmentet som jag är intresserad av.
Lite för mycket rostiga detaljer, dåliga lackar, spår efter vurpor osv...
Jag betalar gärna några tusenlappar extra för en lite fräschare mc istället.
My two cents.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ja, vad ska man säga? Parodi, i mina ögon. Totalt kaos, och ingen som helst struktur på affärerna. Började med att ringa och säga att jag var intresserad av en hoj. Och frågade lite om inbytesaffär. DR800S -97 in, mot en BT1100 -03. Båda fint skick, med relativt låga mil. Sedan skulle jag betala 1500:- i depositionsavgift, som han sen skulle behålla om jag bestämde mig för att inte genomföra affären. (?) Hade ju inte ens sett hojen. Men men, jag lyssnade på mitt hjärta och gjorde som han ville. Åkte sedan dit, på en torsdag, då de har stängt må-ons. (?) Totalt kaos mötte oss när vi kom, jag och brorsan. En affär som skulle ha tagit max en halvtimme tog istället 2 timmar. Det var pga en kund innan mig, som inte ens gjorde någon affär.

Som tur var så kollade jag på trafikregistret, eller vad det heter, och det visde sig att hojen jag ville ha var en -02. När han skulle kolla på min DR så var det surfacet på, och påpekade varje liten repa. Bulldogen jag skulle ha var i "toppskick" sa han i telefonen. Troligt. Stenskott och lackskada på tanken, påpekade jag argt tillbaka. Och en trasig blinkers, och att det bara var en -02. Då blev han tyst, och sade att jag kunde få en blinkers, och jag skulle gå och leta inne i verkstaden. Där fanns en hel skottkärra med blinkers, STORA blinkers. Det satt miniblink på. Nåväl, affären genomfördes, och jag åkte hem. Toknöjd med cykeln, men jag tänker nog fan aldrig mer sätta min fot där.

Fast, så här ett bra tag efteråt, så kunde jag inte bry mig mindre. :) Jag har min drömhoj, och själva affären har jag glömt för länge sen. Med andra ord, hittar du din drömhoj där, så köp den! :)

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
en bekant som igentligen inte var intresserad av MC fick provköra en R1 ute på väg, och nej han har inte körkort

bra där ..... verkar vara en firma med koll :rolleyes: .... skulle undvikit dom som pesten oavsett hur billiga dom är

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
en bekant som igentligen inte var intresserad av MC fick provköra en R1 ute på väg, och nej han har inte körkort

Jag fick inte prova Bulldogen för jag hade inte körkort. Jag övningskörde dit. Brorsan fick provköra, jag satt bakom. I början, och i slutet...

Last edited:

Richard35

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2012
Hoj
-
kan hålla med om att visst man får kolla på hojarna innan och bedömma skicket där gör man sitt val direkt. , men tar dom på sig att åtgärda brister så som man upptäcker så ska det ju göras ordentligt så att grejorna håller

Hojarna de säljer är billigare än andra motsvarande objekt på blocket. Det säger nog en del och det är inget skumt med det.
Deras affärsidé är att vara billigast och då är man ute efter kunderna som vill ha billiga hojar.
Är man en sådan spekulant, så kan man kanske acceptera att hojarna de säljer inte är i mint condition och köra därifrån som en nöjd kund.

Själv har jag varit där ett par gånger och kan ärligt säga att hojarna som de säljer inte är riktigt i det segmentet som jag är intresserad av.
Lite för mycket rostiga detaljer, dåliga lackar, spår efter vurpor osv...
Jag betalar gärna några tusenlappar extra för en lite fräschare mc istället.
My two cents.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...