Bil på MC-parkering

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
PacMan skrev:
Det är inte att rekomendera skulle jag vilja säga. Jag åkte på 700 spänn i böter för parkering utanför Feskarbröderna vid Nordstan. Kändes onödigt! :(
Dom hade inga problem att sätta fast boten, den satt prydligt intryckt mellan sadel och tank. Jag hade ju parkerat på en trottoar så det var ju inget snack.

Har för mig att de är stoppförbud precis överallt just precis där med :fakta
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Mark skrev:
Har för mig att de är stoppförbud precis överallt just precis där med :fakta

Jo, visst är det det, men det kvittar ju om jag står på en gångbana. Detta var på den tiden när jag aldrig hade hört talas om någon som fått p-böter på mc. :3freak
 

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Ett tält i trädgården(renoverar)
Hoj
Letar.....
Gör som några HD.killar gjorde i k.stad men en kille som parkerade sin bil på mc-parkeringen vid Domus/Sf parkeringen.
Där finns några rutor som är till för Mc och där hade det parkerat en liten Corsa. :kocko
Så dessa killarna tog helt enkelt och lyfte bort bilen och ställde den mitt i vägen och ringde sen polisen som hämtade bilen med bärgare........ :tummenupp
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Drkosmos skrev:
Gör som några HD.killar gjorde i k.stad men en kille som parkerade sin bil på mc-parkeringen vid Domus/Sf parkeringen.
Där finns några rutor som är till för Mc och där hade det parkerat en liten Corsa. :kocko
Så dessa killarna tog helt enkelt och lyfte bort bilen och ställde den mitt i vägen och ringde sen polisen som hämtade bilen med bärgare........ :tummenupp
Nåt säger mig att man behöver vara några grabbar. Kanske får ringa killen i karlstad som hade världens coolaste hemsida. Han kanske kunde komma och ta med sina coola polare och jiddra iväg bilen :rofl :rofl :rofl
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Drkosmos skrev:
Gör som några HD.killar gjorde i k.stad men en kille som parkerade sin bil på mc-parkeringen vid Domus/Sf parkeringen.
Där finns några rutor som är till för Mc och där hade det parkerat en liten Corsa. :kocko
Så dessa killarna tog helt enkelt och lyfte bort bilen och ställde den mitt i vägen och ringde sen polisen som hämtade bilen med bärgare........ :tummenupp
skönaste killarna!!!
 

Moonflower

Liten blå terrorist
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Sthlm norr
Hoj
KTM 640 LC4
sportarn skrev:
Nåt säger mig att man behöver vara några grabbar. Kanske får ringa killen i karlstad som hade världens coolaste hemsida. Han kanske kunde komma och ta med sina coola polare och jiddra iväg bilen :rofl :rofl :rofl

:D :D :rofl :rofl :rofl :D :D
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Man kanske skulle bygga sig en liten mini-domkraft på hjul, så man kan lyfta framhjulen om växeln ligger i och sedan skjuta bilen framåt? Jobbigt om personen även har handbromsen i såklart, men det borde man se genom rutan :tummenupp

Annars kanske man kan dra ett rep till hojen och försöka flytta bilen i alla fall, har ingen känsla för hur mycket kraft som krävs för att dra runt motorn om växeln ligger i, men kompressionen på en bil är ju inte så väldans hög och dessutom är ju cylinderns slaglängd mycket längre än på hoj så det kanske går galant! :)

Edit: Det räcker ju för tusan med att bara lyfta ena framhjulet, eftersom bilar oftast har vanlig differential så kan ju ett av hjulen snurra fritt även om växel ligger i!
 
Last edited:

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Gör som några HD.killar gjorde i k.stad men en kille som parkerade sin bil på mc-parkeringen vid Domus/Sf parkeringen.
Där finns några rutor som är till för Mc och där hade det parkerat en liten Corsa. :kocko
Så dessa killarna tog helt enkelt och lyfte bort bilen och ställde den mitt i vägen och ringde sen polisen som hämtade bilen med bärgare........ :tummenupp
Påminner mig om en historia jag fick höra om min farbror förra veckan. När han var ung var de på Gotland och skulle åka över till Fårö. Efter att stått länge i kö så kommer färjan som de ska åka med. Precis när bommarna åker upp kommer en liten bil på omkörning, åker direkt på färjan. Min farbror går fram till denna bil och ber föraren att åka av och ställa sig i kö som alla andra. Han sitter stilla i bilen, låsta dörrar.
Farbror med kompisar bär då bilen av färjan, ställer den på andra sidan ett ca halvmeter högt staket. Sedan åker alla som stått i kö ombord på färjan. Jag skulle vilja veta hur han kom därifrån sedan, det förtäljde inte historien.
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Fan är väl bara att ringa dit lapplisor och be dem ta med sitt största block. sen pifta däcken.
jävla as
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag förstår din frustration, men antagligen så har mopedbilar rätt att parkera i MC-rutor?

Hursomhelst så kan du inte publicera hans namn här, det är ett brott mot PUL och kan ge Swedie problem, så ta bort det snabbt.

Nej. Mopedbilar får inte stå i MC-rutor. Om dom inte är tvåhjuliga då. Endast tvåhjuliga fordon eller fordon av jämförbar bredd får stå i MC rutor. En Can-Am får exempelvis inte stå i MC ruta enligt reglerna då den har för stor spårvidd för att räknas som tvåhjulig.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top