Bil spöar hoj. Igen.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Å du tror han är seriös?:p

Prexis, vart inte helt seriös. Diskussionerna efter varje sådan häringa tråd/film är rätt gammal o uttjatad.

Märk väl att detta gör ju inte Skrotnisses filminlägg trist för det.

Men, det finns alltid ett men. I acceleration mellan 200-270 så hänger jag av hojar som Ducati Monster 600 o BMW R60 med min V70.

Dock har jag aldrig accat med nån BMW 330... ;) då räcker nog inte mina 310 Hk långt

Last edited:

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Hur mycket jävla pengar tjänar Redbull på den där sockerdrickan egentligen?

Han killen som äger Red Bull har förövrigt också byggt sitt egna motorparadis i Österrike om jag inte har fel. Där håller killen bara på med extremsporter och det är lite av ett favis ställe för superrika människor.

Bl.a. har han jaktflygplan ;) Men han lär ju vara en fart dåre och är väl rätt nöjd när han kan dra upp på en runda i alperna i 2500km/h varje morgon så lagom innan frukost.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Men, det finns alltid ett men. I acceleration mellan 200-270 så hänger jag av hojar som Ducati Monster 600 o BMW R60 med min V70.

310 Hk

Du skriver att du har 310hk vist du kör v70 turbo.

Ska du dra ett liknande race mot en 600-1000cc med turbo monterad så har du inte mycke o säja till om i acc/toppfart :D

600 med turbo toppar minst 320 :) beror ju klart vad den lämnar där bak på hjulet o drevning.

Tyckte racet va rätt jämt i filmen med tanke på mistagerna moppen gjorde mot bilen.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Du skriver att du har 310hk vist du kör v70 turbo.

Ska du dra ett liknande race mot en 600-1000cc med turbo monterad så har du inte mycke o säja till om i acc/toppfart :D

600 med turbo toppar minst 320 :) beror ju klart vad den lämnar där bak på hjulet o drevning.

Tyckte racet va rätt jämt i filmen med tanke på mistagerna moppen gjorde mot bilen.

Nu har jag ju poängterat att jag inte var så seriös tidigare då bil vs mc är rätt uttömt som ämne.

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
KTM
Det roliga är att en hoj för 50tkr drar ifrån det mesta i bilväg. Om det nu bara är farten man är ute efter.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
F1 vs Moto GP
[YOUTUBE-ID]rtQvaCgWpfA[/YOUTUBE-ID]

Bil spöar i de flesta fall hoj på bana. !

Inte så länge vi pratar bilar med kaross. Handlar det däremot om formelbilar är det en annan sak, vingar gör jävligt mycket för kurvhastighet.

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Men det är väl inte så konstigt eftersom en Monster 600 toppar runt 180 km/h? Så allt som går fortare än 180 kör ifrån den i toppfart.
Då får man lura dom ;)
Var ute och körde med min CB750, den gjorde väl 180-190 topp.
Körde om en volvo turbo nånting, han ut efter mig, jag inn så vi bytte plats igen, upp i röven, när jag inte hade mera att ge la jag armbågen på tanken och vilade huvet i handen, som om jag vill säga; "skall vi inte börja köra snart?"
Det fanns inte en kmh mera att hämta för min del, men han flytte sig och slog av :D

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Är det inte ofta så att mest pengar vinner?
Blocket KTM 450 ca 75000kr
Blocket Touareg ca 500000kr
Men ibland inträffar det roliga att det är tvärtom...

En race Tuareg har huvemblemet gemensamt med produktionsbilen men det är också allt. Det är ett rambygge med kolfiberkaross och en turbomotor i som inte kommer från en produktionsmotor..

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Han killen som äger Red Bull har förövrigt också byggt sitt egna motorparadis i Österrike om jag inte har fel. Där håller killen bara på med extremsporter och det är lite av ett favis ställe för superrika människor.

Bl.a. har han jaktflygplan ;) Men han lär ju vara en fart dåre och är väl rätt nöjd när han kan dra upp på en runda i alperna i 2500km/h varje morgon så lagom innan frukost.

http://www.hangar-7.com/

Rekommenderar verkligen en titt i galleriet där, heeeelt sjukt.

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
riktigt jobbig hemsida, hittar ingenting

Dra musen över Architecture eller the Flying Bulls, så dyker en lista upp. Klicka på nå slags fordon, så dyker det upp bilder.

Ovanligt jobbig ja, skulle vara lättare med en lista över fordon och ett galleri man kommer till om man klickar på det :huvet

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
nada
Zatzy vs Sporthoj, en tävling utöver det vanliga!

Zatzy börjar: Bil är bäst!!!

Sporthojs tur: Nehej du mc e bäst.. STJÄRNSTOPP SPEGEL SPEGEL HUNDRA GÅNGER MER ÄN VAD DU KAN SÄGA!

Så då va det fixat....

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...