Y2K är väl ganska nära dom tiderna eller? hade varit kul att se den mot en F1
Kanske det. Men den har ju just längre hjulbas än vad en sporthoj eller MotoGP hoj har så att den inte reser sig lika lätt.
Jag är tveksam till att den hänger med en F1 i alla fall. så fort F1:an får lite downforce kommer den att lämna motorcykeln bakom sig. Motorcykeln kommer inte att ha en chans innan det är frågan tävlingar i sådana hastigheter att hjulspinn eller stegring är helt omöjliga.
Så länge som en stor del av tävlingen pågår i hastigheter där motorkraften räcker till för hjulspinn eller wheelies för båda fordonen så kommer en F1 att vara överlägsen på grund av att den får downforce vilket ger mer grepp att använda till acceleration.
Vore det en tävling i acceleration från 250-350 skulle säkert en y2k vinna. I dom flesta andra lägen är den troligen helt chanslös.
Och tar du ut den där djäkla y2k på en bana så lovar jag att den är chanslös mot både en sporthoj och en F1 eftersom den är sämre att svänga med.
En F1 bil är helt enkelt en djävulsk körmaskin. Det finns helt enkelt inget som är snabbare runt en bana än en sådan. I acceleration måste det nog till klistrade banor och dragsters eller liknande för att klå dom på ett tillförlitligt sätt.
Inte för att jag vill racka ner på din y2k. Den är på papperet otroligt snabb i acceleration. Men en F1 bil är väldigt nära gränsen för vad som går att åstadkomma med dagens teknik och fortfarande förlita sig på friktion mellan däck och underlag. Dom har ju dessutom däck som ska hålla några mil innan dom är slut.