Skruva ur ventilerna
Obehagligt mycketAlltså, vad är det för fel på folk??
Hämnd är en rätt som bäst serveras kall.Mycket bra idéer om att hämnas. Problemet är bara att hämnden som metod inte funkar för mig. Gör jag det direkt när jag fortfarande är förbannad och aggressionen är som störst kanske det ger en viss tillfredsställelse, men eskalerar då bara konflikten och gör den värre. Att hämnas långt senare blir helt meningslös eftersom jag då inte är förbannad längre och slutat tänka på det. Jag vill bara lösa problemet.
Hämnd är en rätt som bäst serveras kall.
Vänta två år och blockera sedan garaget med att varvet runt limma igen dörren med armerad snabbhärdande epoxi? Underlättas förstås en aning om du har en kopia på nyckeln.
Problemet är ju att de som blockerat garaget ÄR styrelsen. De behöver inga bilder. De vet redan hur de brukar parkera. Mitt problem just nu är att så länge jag inte har fått tag på nytt garage (vilket är väldigt svårt där jag bor, tog 5 år förra gången) är jag i beroendeställning till dem. Vill inte eskalera konflikten på ett sätt som gör att jag riskerar att bli av med garaget ännu tidigare.
Obehagligt mycket
När du väl har flyttat så borde det ju vara värt att köpa en skrotbil, dvs en järnklump som ser ut som en bil, men som inte är en bil, dvs inga ägarpapper, och köra dit och parkera så att den täpper till maximalt.
Eller så skaffar du en väldigt billig bil, och ställer själv den utanför garaget, när du ska ut eller in så flyttar du bara lite på den, och ställer tillbaka den när du är klar
Nu gjorde jag så här istället.
En hel de bortklippt...
Så nu sitter vi i ring tillsammans och sjunger Kumbaya... tills nästa gång...
Jag fattar inte...
Är det bara ett garage med en plats där? Är det bara du som blir blockerad?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|