Bilbana

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Rotade fram polarens bilbana förra året. Polaren som är elektriker meckade lite och vips så hade vi 24 volt istället för 12. Bilarna gjorde en burn när man drog fullgas på rakan :yoparty.

Hur kul som helst, skulle haft lite längre raka dock :D

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
hojarna går inte under bron....
Dessutom så är de ite så roliga att rejsa med...(köra går bra men inte rejsa)
Det finns heller inget intresse från merparten av de andra att rejsa med GP-hojarna...
Men visst f-n är de snygga :tummenupp

låg bro:

Bifogat

• underthebridge.jpg
    underthebridge.jpg
    90.7 KB · Visningar: 129

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Jag var på ett företag i Helsingborg häromdagen där nästan alla anställda plötsligt snöat in totalt på det där med bilbana.. Det hela hade börjat med att nån på fikat hade nämt att han hade kvar alla delar sen länge och någon annan som oxå hade det nämde det oxå... Vips så hade de bygg jordens bana över en entresol i företaget som var 12x 6 meter.. med på den bana hade de en raka (402 meter ) i skala 1:100.. Det roliga är att alla på företaget har blivit helt tokiga och de flesta äger numera minst 2 bilar som de sitter o pular med på arbetstid.. limmar, trimmar, drevar... hela kittet... tillomed Chefen e med på't..

Dessutom har dom nu avancerat bygget rejält genom att sätta dit produkter som egentligen är till en maskin som för tillfället står still... massa sensorer och bl.a en Siemens S7 och en industriPC med VisiWin touchscreen som nån pulat ihop ett nice gränssnitt med körtider, medelhast, sluthastighet, poäng osv. samt en ljusramp (röd, röd, röd, grön) vid starten på rakan... ... tillomed målkamera.. :hihi grejer för sisodär 50 lök.. :yoparty

Gissa om jag stannade ett par extra timmar istället för att tokskaka på ett hotellrum... :D

Last edited:

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
just nu ingen, snyft
Pinky skrev:
Rotade fram polarens bilbana förra året. Polaren som är elektriker meckade lite och vips så hade vi 24 volt istället för 12. Bilarna gjorde en burn när man drog fullgas på rakan :yoparty.

Hur kul som helst, skulle haft lite längre raka dock :D

Men vafan d där skulle ju jag säga... du måste sluta surfa sporthoj så mycket å skaffa dig ett jobb! sketunge! :fatta!

Catman

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
burner skrev:
10 meter till sedan har du Sveriges längsta i så fall

http://www.visbybowling.se/bilbana.htm
har inga ambitioner på det...deras är dessutom 6-spårig. Jag har "bara" 4 spår.
Har heller ingen plats hemma så den står på den lokala klubben och används även till ungdomsverksamhet.

Hur stor är Sveriges största...40 meter kanske inte säger så mycket...
Räkna så här istället...
40 meter 6-spår = 120 meter 2 spår.
En "normalstor bana du köper är 2 spår och ca 5,8 meter;kostar ca 12-1300:-
MAO,,,,Visby's bana "skulle" kosta en vanlig konsument ca 25000:- att sätta upp.
Det är en ENORM bana de har.

Catman

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
DaLorD skrev:
Jag var på ett företag i Helsingborg häromdagen där nästan alla anställda plötsligt snöat in totalt på det där med bilbana.. Det hela hade börjat med att nån på fikat hade nämt att han hade kvar alla delar sen länge och någon annan som oxå hade det nämde det oxå... Vips så hade de bygg jordens bana över en entresol i företaget som var 12x 6 meter.. med på den bana hade de en raka (402 meter ) i skala 1:100.. Det roliga är att alla på företaget har blivit helt tokiga och de flesta äger numera minst 2 bilar som de sitter o pular med på arbetstid.. limmar, trimmar, drevar... hela kittet... tillomed Chefen e med på't..

Dessutom har dom nu avancerat bygget rejält genom att sätta dit produkter som egentligen är till en maskin som för tillfället står still... massa sensorer och bl.a en Siemens S7 och en industriPC med VisiWin touchscreen som nån pulat ihop ett nice gränssnitt med körtider, medelhast, sluthastighet, poäng osv. samt en ljusramp (röd, röd, röd, grön) vid starten på rakan... ... tillomed målkamera.. :hihi grejer för sisodär 50 lök.. :yoparty

Gissa om jag stannade ett par extra timmar istället för att tokskaka på ett hotellrum... :D

finns et några biler eller nån länk??

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Scalextric rockar :yoparty Men själv har jag bara futtiga 12-13m eller så och i två spår. Dock det nya digitala systemet med spårbyte m.m. - det ger en ny dimension av rejsing :)

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
VT1100c2 -95
Det är dags att uppa den här tråden!

Kidsen vill bli vid min gamla TYCO 18-metersbana, dock vill jag minnas att den gömdes undan p.g.a. kassa bilar..
Så.. kan man köra vadsomhelst för HO Scale-bilar, eller behöver det vara specifikt TYCO/Mattel-bilar?

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Det är dags att uppa den här tråden!

Kidsen vill bli vid min gamla TYCO 18-metersbana, dock vill jag minnas att den gömdes undan p.g.a. kassa bilar..
Så.. kan man köra vadsomhelst för HO Scale-bilar, eller behöver det vara specifikt TYCO/Mattel-bilar?

Haha! Jag tänkte på min tyco bana häromdagen! Nu jävlar ska vi bygga bana Tugge! Tror jag har bilar kvar också!

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO