På en Audi med rakställd motor och därmed torsen diff skulle jag vara mycket försiktig med att ha skillnad på slitage/rullomkrets mellan höger och vänster hjul på någon axel. Dom gånger jag sett specar på hur mycket som rekommenderas så har det varit ganska små skillnader. Kan ju ha att göra med att ESP/antisladd kan bli förvirrat om det skiljer för mycket.
Mellan fram och bak skall det tydligen inte vara lika petigt, men ju större skillnad desto mer kommer diffen snurra/slitas vad jag förstått. Gamla volvosar med viscokoppling till bakhjulen är desto känsligare då den går varm och bränner lameller.
När jag fick en bubbla/cordsläpp på ett av däcken på min audi med torsen quattro så lämnade jag in det nya däcket till tyresö gummi och motor tror jag det var och fick det nersvarvat ett par millimeter för att matcha de andra däcken. Har även läst någonstans att man kan beställa nya däck som motsvarar de slitna i mönsterdjup.
Mellan fram och bak skall det tydligen inte vara lika petigt, men ju större skillnad desto mer kommer diffen snurra/slitas vad jag förstått. Gamla volvosar med viscokoppling till bakhjulen är desto känsligare då den går varm och bränner lameller.
När jag fick en bubbla/cordsläpp på ett av däcken på min audi med torsen quattro så lämnade jag in det nya däcket till tyresö gummi och motor tror jag det var och fick det nersvarvat ett par millimeter för att matcha de andra däcken. Har även läst någonstans att man kan beställa nya däck som motsvarar de slitna i mönsterdjup.