Bildekor "stripes" i Gbg?

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Var i stan hittar jag en firma som säljer vanliga vita racingstripes till bil? Blir en present till någon med sämre smak än mig om jag hittar några dvs. Bilen är en Nissan Navara.

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Last edited:

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Sluta ljug Jens.

Vi förstår ju alla att det e till dig själv :tuttar

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
En Navara ska inte ha stripes, den ska ha intorkade lerfläckar,stänk av olja och tjära och en massa repor. :mattias

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
En Navara ska inte ha stripes, den ska ha intorkade lerfläckar,stänk av olja och tjära och en massa repor. :mattias

Jag är beredd att hålla med dig, men det är min gamle far som ska få't. Han är en sådan där som ska ha extra allt, och trots sina 73 år kör han runt med dimljus så där coolt :D

Biltema o sånna butiker har det oxå.

Hittade endast dekorstripe nu när jag tittade på deras hemsida. Hade tänkt mig något närmare 15~20cm. Om det finns större på Biltema är det guld, då jag misstänker att det kan kosta en del från firmorna ovan...

Last edited:

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
OK, så offerterna jag fick var på 1000.- ex moms på Adsign, och nästan det dubbla hos Systemtext. Vart en tusing till om man ville ha det monterat, men hur svårt kan det vara när allt sitter på en rulle med ett skyddande lager som tas av när man drar på skiten?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
1000 spänn?!
Är det helt vanliga raka stripes du ska ha?

MickeXJR1300

Stilig
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
XJR 1300SP och Honda SCV100 LEAD
OK, så offerterna jag fick var på 1000.- ex moms på Adsign, och nästan det dubbla hos Systemtext. Vart en tusing till om man ville ha det monterat, men hur svårt kan det vara när allt sitter på en rulle med ett skyddande lager som tas av när man drar på skiten?

det e ju fan billigt!!!

å har du aldrig monterat förut så det det inte så lätt om du har kvalitetskrav

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Asså va fan, vad för stripes är det vi snackar nu?
Om dedär är billigt så lär de va nåt helt annat jag tänker på.

Senast ja stripa en bil så betala jag väl 150-200 spänn för ett par kvadratmeter vinyl.
Att få det laserskuret hade la kostat en hundring till kanske...

Stripes till fälgsidorna på hojen fick ja gratis..

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Senast ja stripa en bil så betala jag väl 150-200 spänn för ett par kvadratmeter vinyl.

Stripes till fälgsidorna på hojen fick ja gratis..

Det är nog två stripes som går rakt över bilen och eftersom de ganska långa så måste man skära ut dem på längden och då går det åt en hel del.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Vad har du för krav?

Dessa kostar 25 spänn på Biltema.

Du kan ge mig dom andra 975 kronorna så sätter jag på dom oxå :hihi

Bifogat

• 33-505_l.jpg
    33-505_l.jpg
    5.1 KB · Visningar: 335

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det är nog två stripes som går rakt över bilen och eftersom de ganska långa så måste man skära ut dem på längden och då går det åt en hel del.

Mja, fast en pickis har ju inte så långa ytor. Huven 160 cm kanske, taket 100-150 och LEMMEN kanske 70 cm ( :brynad ). 1000 spänn plus moms låter onekligen skitdyrt. Med tanke på att rullarna är 122 cm breda får man ju ut sex stripes på bredden, och då räcker det ju med säg två meter material för att fixa hela skiten. Jag hade köpt 2,5 långt av 122-bredden och skurit remsor själv. Monteringen är en baggis.

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Det blev ju inte lättare när det är så många som tycker olika. Eftersom jag fick den dyra offerten först tyckte jag att Adsign var förhållandevis billiga men så är kanske inte fallet?

Precis som Razorblade säger, raka stripes á 20cm styck med 5cm tomt imellan. Allt kommer levererat på en rulle så montering borde väl inte vara allt för jävlig, eller måste man hålla på med såpa och skrapa? Isf verkar inte monteringen snordyr.

Vad har du för krav?

Dessa kostar 25 spänn på Biltema.

Du kan ge mig dom andra 975 kronorna så sätter jag på dom oxå :hihi
Jag sållade bort dessa efter att jag läste beskrivningen, men det måste ju stå fel på deras hemsida?

"Dekorstripes
Självhäftande. Bredd: 3+1 mm. På rulle. Längd: 9,7 m. Svart." :confused:

Mja, fast en pickis har ju inte så långa ytor. Huven 160 cm kanske, taket 100-150 och LEMMEN kanske 70 cm ( :brynad ). 1000 spänn plus moms låter onekligen skitdyrt. Med tanke på att rullarna är 122 cm breda får man ju ut sex stripes på bredden, och då räcker det ju med säg två meter material för att fixa hela skiten. Jag hade köpt 2,5 långt av 122-bredden och skurit remsor själv. Monteringen är en baggis.

Du är inte långt borta från dem längder som det har räknats på. Det sitter en Carryboy-kåpa på så taket blir lite längre. Vad har du för bakgrund som känner till sådana siffror på rullarna?

Klistrar in en del av mailet jag fick:

Vita Racingstripes, 20cm+5cm+20cm, som vi pratade om:
170cm till taket.
110cm till huven.
58cm till "bakluckan".

Pris: 950:- exkl moms, fritt vårt lager.

Montering: 1050:- exkl moms.
Förutsatt att bilen kommer till oss nytvättad men ej vaxad.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Du är inte långt borta från dem längder som det har räknats på. Det sitter en Carryboy-kåpa på så taket blir lite längre. Vad har du för bakgrund som känner till sådana siffror på rullarna?

Klistrar in en del av mailet jag fick:

Vita Racingstripes, 20cm+5cm+20cm, som vi pratade om:
170cm till taket.
110cm till huven.
58cm till "bakluckan".

Pris: 950:- exkl moms, fritt vårt lager.

Montering: 1050:- exkl moms.
Förutsatt att bilen kommer till oss nytvättad men ej vaxad.

Jag har klistrat en och annan dekal i mina dar.
2500:- monterat och klart känns lite i överkant, men har du ALDRIG monterat nånting längre än en halvmeter är det kanske lite bökigt att göra det själv. När du köper dekaler och monterar själv måste du köpa en ny dekal om det blir fel. Klantar firman till det får dom gå och skära en ny "gratis".

Pruta till 1500:- cash utan kvitto så är det bara att köpa!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Köp 2*1,22m för en bråkdel av priset, rulla ihop o skär ut med rakblad, då har du gott om remsor att montera o montera fel.
Inte överjävligt svårt att montera direkt.

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
När jag shoppade på systemtext för typ 10 år sen till min pickis kostade en 12 cm bred rulle typ 100 spänn, har fortfarande kvar typ 20 meter så det låter ju jävligt dyrt om du bara ska shoppa det...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy