Bilder, bilder och FILMER *Inget annat*

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Jag sopar banan med R-hojar
Hade de där R-hojarna haft R-piloter också så...
Sedan snackas det ju om att både 600cc och 750cc hojar är snabbare än 1000cc på bana och du har ju ngt mittemellan så du har ju den optimala banhojen.

Skämt o sido så har jag funderat att hoppa på körningen med Kortedala MK men trodde inte det var ngn ide med min 660 men verkar ju funka.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Hade de där R-hojarna haft R-piloter också så...
Sedan snackas det ju om att både 600cc och 750cc hojar är snabbare än 1000cc på bana och du har ju ngt mittemellan så du har ju den optimala banhojen.

Skämt o sido så har jag funderat att hoppa på körningen med Kortedala MK men trodde inte det var ngn ide med min 660 men verkar ju funka.

Bara å testa... Mark ska ju upp med sin 660
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Hade de där R-hojarna haft R-piloter också så...
Sedan snackas det ju om att både 600cc och 750cc hojar är snabbare än 1000cc på bana och du har ju ngt mittemellan så du har ju den optimala banhojen.

Skämt o sido så har jag funderat att hoppa på körningen med Kortedala MK men trodde inte det var ngn ide med min 660 men verkar ju funka.

Jag har en 660 -04 som jag tänkte smiska räserstål med. Det är inte skitlätt men tar man i allt vad man orkar så brukar det alltid vara ett gäng som inte orkar stå emot pressen. Sen kan man ju välja långsam grupp om man vill safe:a. en polare (Henq) körde Kinnekulle på under minuten med sin 660 och det är det inte så många R-hojar som klår. Det är mao. upp till piloten. Hur svårt är det lixom, bromsa se, hög kurvhastighet och först på gasen igen. Enkelt som paj.
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Ja vi får se. Just nu står den med avplockad ventilkåpa som måste svetsas. Lovad att få tillbaka kåpan slutet av nästa vecka så hinner jag få den så kanske det blir åka av.
Har inte åkt så mkt iår ännu så jag hade gärna hunnit med en runda i Borås först.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Jag har en 660 -04 som jag tänkte smiska räserstål med. Det är inte skitlätt men tar man i allt vad man orkar så brukar det alltid vara ett gäng som inte orkar stå emot pressen. Sen kan man ju välja långsam grupp om man vill safe:a. en polare (Henq) körde Kinnekulle på under minuten med sin 660 och det är det inte så många R-hojar som klår. Det är mao. upp till piloten. Hur svårt är det lixom, bromsa se, hög kurvhastighet och först på gasen igen. Enkelt som paj.


Håller med! Kung att steka sportisar med motarden...

Blire Knutstorp något för dig detta året med?
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Jag har en 660 -04 som jag tänkte smiska räserstål med. Det är inte skitlätt men tar man i allt vad man orkar så brukar det alltid vara ett gäng som inte orkar stå emot pressen. Sen kan man ju välja långsam grupp om man vill safe:a. en polare (Henq) körde Kinnekulle på under minuten med sin 660 och det är det inte så många R-hojar som klår. Det är mao. upp till piloten. Hur svårt är det lixom, bromsa se, hög kurvhastighet och först på gasen igen. Enkelt som paj.


mark, du får piska mig vilken dag i veckan du vill :tungan

att komma först är inte det viktigaste, fråga alla kvnnor :tuttar
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
är målet verkligen att vara snabbast när man åker bandagar? känns ungefär som att hänga med 5åringar för att vinna pricken när man lirar fotboll...
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
är målet verkligen att vara snabbast när man åker bandagar? känns ungefär som att hänga med 5åringar för att vinna pricken när man lirar fotboll...

Jag tycker det är roligast att hitta nån man är jämlik med.
Kan köra i snabb om jag vill, men ligger hellre och kör i medel och slipper riskera att gå hem samt skrota en nybyggd maskin.
Min maskin med sina 15 år på nacken har inte mycket att säga emot nya räserbikes :hihi
 

cmiller

Kör så de ryker!
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Hemma hos mig.
Hoj
-08, Kawasaki, z1000 (skrot) Kawasaki 636-04 Stunt
Jag tycker det är roligast att hitta nån man är jämlik med.
Kan köra i snabb om jag vill, men ligger hellre och kör i medel och slipper riskera att gå hem samt skrota en nybyggd maskin.
Min maskin med sina 15 år på nacken har inte mycket att säga emot nya räserbikes :hihi

Stämmer bra... Sj körde jag lite väl fort på kullen förra året.. Blev att åka till sjukan, och grädde på moset var att hojen skulle kosta 104k att laga :)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Stämmer bra... Sj körde jag lite väl fort på kullen förra året.. Blev att åka till sjukan, och grädde på moset var att hojen skulle kosta 104k att laga :)

Urk :3freak

En annan fördel med gammal hoj att den kostar max 25 k att laga.
Dvs att byta ut den till en annan :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top