Bilder: Bulten 2008.... (första bilderna för i år)

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Säg till, så ska du få något sniggt att skjuta :rolleyes:

Sure enough! Vi syr ihop nåt. Mattias hakar också. Då blire fartkänsla uta helvet i bilderna! :mad: I'm tellin' :yoparty

Edit: Min Nikon D300 tar 8 bilder per sekund (med batterigreppet) så det kan bli väldigt spektakulära och bra kraschbilder. :)

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Sure enough! Vi syr ihop nåt. Mattias hakar också. Då blire fartkänsla uta helvet i bilderna! :mad: I'm tellin' :yoparty

Edit: Min Nikon D300 tar 8 bilder per sekund (med batterigreppet) så det kan bli väldigt spektakulära och bra kraschbilder. :)

hardcore! :yoparty:crash

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
@ trådskaparen:

voodo-people... Det är ju Dannes server det där.. Gemensamma bekanta?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Alla ansvarar för sig själva...

Snygga bilder!

Att bilderna är fina är jag den förste att hålla med om! Tror jag fick ett litet tips på jacka på en av dem, bugar stelt och ovigt!

Det andra är väl iofs en annan diskussion, men...

Jag håller med i viss mån när det gäller föraren, (förutom att vi alla betalar för dem som inte begriper att ha bra prylar på sej). Som förare känner jag dock ett ansvar för att passageraren får bra utrustning på sej, vem sitter inne med mest kunskap om vad som funkar och behövs?

Om du sen på allvar menar att passageraren jag uppfattar vara ett barn, skall ansvara för sin egen säkerhet och utrustning, undrar jag om vi behöver vårdnadshavare öht, ålder för att räknas som straffmyndig, åldersgräns för spritinköp, körkortsgräns etc.

Tycker det finns en fantastisk egoism vad gäller förares kontra barns klädsel vid färd, tydligen inte bara i glidarsegmentet uppenbarligen. Mest där jag sett bedrövliga exempel, helt subjektiv egen upplevelse. Inte min avsikt att de skall hållas ifrån åkande, men de skall ha så bra prylar det bara går! Kommer aldrig att kunna se det som något annat än den vuxnes ansvar. Har själv köpt prylar som knappt varit uppe ur kartongen, men hade dessa produkter "behövts" vid en enda av de färder de användes är det värt det. Iom att de funnits fast de inte behövts, så är det värt det!

Själv kommer jag att köra med sån där väst när dottern åker. Hon kommer att skämmas, men slipper ha en. Hur kommer man över att ens barn blir skadat av att nån kör på en, när man vet med sej att man inte gjort allt man kan för att de skall kunna upptäcka en? Och ja, jag vet vad det är att bli torpederad av mötande vänstersvängare...

Skiter faktiskt i om jag får axla epitet "moralist", tycker det är tragiskt att se vad barnen ofta åker runt i! Om nu ett barn blir demolerat pga bristande ansvarskänsla från den förstundenvarande vårdnadshavaren vad beträffar klädsel, vill jag bara citera Saddam Hussein;

"Måtte tusen kamelers loppor hemsöka dina armhålor!"

Även om detta ämnet är viktigt tänker jag inte skriva mer om det i denna tråd.

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Inga fler benbrott nu va! :näsblod

( Höll på att skriva nåt om att du hade fått smaka nog med bult, men insåg snabbt att det hade kunnat misstolkas.. :brynad)

Nej, två räcker gott o väl, så nu får det vara nog :fakta
Tänkte iof mest på bakom kameran när jag menade leka, men ett par sjyssta bilder på en själv är ju aldrig fel :tummenupp

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Nej, två räcker gott o väl, så nu får det vara nog :fakta
Tänkte iof mest på bakom kameran när jag menade leka, men ett par sjyssta bilder på en själv är ju aldrig fel :tummenupp

Jag inbillade mig faktiskt att det var framför kameran du ville leka, med mig och Mattias :brynad

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
DSC_0252.sized.jpg

Uja...vilka härliga bilder, ger grymt sug efter att få komma ut själv. :) Färgerna är liiiiite överstyrda månne, men annars härligt tryck!

/J

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jättefina bilder, gött med fokus på grejorna.

Jag hoppas dock att jag inte ser lika tafatt ut som flertalet på bilderna gör då jag kör hoj, det skulle förstöra min coolhetsfaktor något kopiöst.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jättefina bilder, gött med fokus på grejorna.

Jag hoppas dock att jag inte ser lika tafatt ut som flertalet på bilderna gör då jag kör hoj, det skulle förstöra min coolhetsfaktor något kopiöst.

Med tanke på underställsbilden du har torde risken vara obefintlig...

(Tror du mej inte tänker jag aldrig mer ljuga för dej).

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
RoLLER skrev:
Jag börjar bli lite sugen, jag får se. Först ska jag bygga träaltan på baksidan. Du har själv hus så du vet hur det e. :näsblod
Aj, aj...har du slagit in på det spåret? Då är det bäst du skyndar dig innan samtliga inkomster är öronmärkta för utemöbler, grillar, ungar, blöjor, barnvagnar, större bilar...Ja, du fattar.:tungan

/A

K Lindström

Fotografen i diket !!
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Dinli 450 Lightning -10
Men du måste göra rent sensorn, for crying out loud! :mad:
Japp vilken fet miss...
Hadde ingen tanke på att kolla linsen innan jag tog bilderna :(
En miss man INTE får göra som fotograf.. ;)

Får jag också vara med o leka? :brynad

Klart att du ska vara med och leka Emelie :)
Jag kommer att försöka vara ute så mycket jag bara orkar i sommar.
Vi får styra upp något så du får lära mig fotografera som en kung ;)

Uja...vilka härliga bilder, ger grymt sug efter att få komma ut själv. :) Färgerna är liiiiite överstyrda månne, men annars härligt tryck!

/J
Bugar o bockar :)
Färgerna vart lite si o så det håller jag med om.
Får skylla på att det inte var varmt nog ute ;)

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...