Kan du inte fotosjåppa hur långt ned jag var för att skrapa kåpan oxå?gpf skrev:Photoshoppade lite för att se hur mycket man måste lägga ner fazern för att skrapa dämpen.. säger jag bara, var jag så långt ned...
Kan du inte fotosjåppa hur långt ned jag var för att skrapa kåpan oxå?gpf skrev:Photoshoppade lite för att se hur mycket man måste lägga ner fazern för att skrapa dämpen.. säger jag bara, var jag så långt ned...
Då är vi två!gpf skrev:hmm. nä, det var lite för svårt för mina begränsade photoshopkunskaper
Sweedo skrev:Hur gick Rapido-rundan???
gpf och jag mötte lite trevlig Spader Damer på Rosenhill!
gpf skrev:Photoshoppade lite för att se hur mycket man måste lägga ner fazern för att skrapa dämpen.. säger jag bara, var jag så långt ned...
Tur att jag inte var med dårå! Långsamma gruppen hade blivit sur på mitt fegande!benkar skrev:Du missade något.. ...var tydligen tom på något parti lite knäskrap med gnistregn bland deltagarna...
peuter skrev:Mötte dig i dag på SB... jäklar vad du la ner fazern när jag mötte er i kurvan... ska bli kul att se dig skrapa dämp där snart..
Ok, Mattias börja fylla i namn och uppgifter.gpf skrev:OK. här har vi en mer detaljerad skiss över banan. LÄNK
gpf skrev:OK. här har vi en mer detaljerad skiss över banan. LÄNK
gpf skrev:Ahh, jag har minsann för mig att jag såg en röd fazer.
peuter skrev:Japp blev två vänder åt vardera hållet så himla bra väg att öva kurvteknik på... ska nog öva lite i morgon med så man kan hänga på benke nästa år på lite bättre tempo...
gpf skrev:Du kan ju annars öva med sweedo, det går inte så fort för honom heller
Edit: fast iofs, han skulle nog spöa mig lätt på bogan om han försökte.
gpf skrev:sweedo, undra vem snubben i gul-svarta skinnstället med gixxern var. han dundrade ju fram och tillbaka på slingerbulten i mattias-takt ju.
Näh, men jag gymnastiserar bättre på hojen än gpf!gpf skrev:Du kan ju annars öva med sweedo, det går inte så fort för honom heller
benkar skrev:Var ute på en långrunda idag (lördag 6/9), 35 mil i forcerat tempo. Var inklusive lunch avklarat på runt 6 timmar, och inga hojar i diket, funka finfint om man är 10 hojar... (Relativt få hojar motverkar gummisnodd, och hela gruppen var vana vid ett rätt så högt högt tempo på krokväg)
Men... en söndagsrunda 7 sep skulle ju inte vara helt fel, nu när vädret är SÅ kanon! Prövar att "gömma" info om det i den här tråden... så blir vi kanske "lagom många"...
Blir vi max 15 hojar så kör vi en rejäl långrunda 35 mil i högt och inspirerat tempo, förutsätter att alla deltagare är vana att gasa på krokväg, och har vett att inte tokgasa FÖR mycket bara för att man tappat kontakt med hojen framför (vid tex omkörning, vi samlar ju ändå ihop oss vid nästa korsning!)
Blir vi fler än 15 st krävs det en tur/grupp-ledare till, någon frivillig? alternativt att vi helt enkelt tar en kortare runda i lägre tempo om vi blir väldigt många/ovana med högt krokvägstempo, men det kan ju vara trevligt det också, pallar inte med rundor där folk åker i diket.. (Kors i taket, ta i trä, är väl min tur förr eller senare...)
Så...
Söndagsrunda 7 september!
Samling 10.30 och avfärd kl. 11.00 från Shellmacken som ligger vid Täby/Norrtäljevägen, se karta. Tillbaka i Sthlm framåt 17-18-tiden!
Tempo: Ganska så lugnt på "stora vägar, dvs Europa och riksvägar", men sedan gasar vi på ute på småvägarna, utom vid bebyggelse och 30-50-sträckor. För att undvika kaos, undvik omkörningar ute på krokvägarna (såvida inte hojen före dig vinkar förbi dig. Byt placering vid korsningar eller lite snyggt på en "transportsträcka" på stor väg. Känner du att du halkar efter och hojen bakom dig "trycker på", vinka förbi henne/honom, så slipper folk bli irriterade! Och, kör inte fortare än att DU tycker du har koll på läget, hojar i diket är o-kul...
Har du inte "kört i grupp" tidigare kan du om du orkar ta en titt HÄR! och ögna igenom texten?
PS/ Givetvis fulltankat och färdigpissat innan vi åker iväg... och ha gärna med dig en vattenflaska så att du inte drabbas av vätskebrist. /DS
Det gör du VISST!anja skrev:jag vågar inte följa med.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|