KHRacing
"D-K"
hej på er:
man tager ju vad man haver sägs det om man vill ha en kul leksak som inte kostar direkt
polaren skaffade sig en mini automatväxlad 4-hjuling med 50cc 4-t motor.
sedan en Fiddy med 4 växlad 125cc motor för 2000kr. efter 4 timmar typ så var motorn ur 4-hjulingen & dagen efter satt den nya motor på plats med hemmagjord kedjesträckare.
Den går som faen..... men allt är ju relativt
film - syns i slutet av denna filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=Bk3pszeCszs&feature=channel_page
Så då var ju jag bara tvunegn att ha något kul jag med...
så ett 125cc växlat gokartchassie införskaffades & en Suzuki 250cc crossmotor slängdes i detta
testfilm: http://www.youtube.com/watch?v=-PPYvvpk8tc&feature=channel_page observera kylarslangen som exploderar i slutet av filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=tRx1mAzt9O8&feature=channel_page
egentligen var detta bygget till för att sätta ett fartrekord med på Speedweek i Halmstad, men detta blev ju inställt.
-------------------------------------------------
Sedan så gjordes ett spontanköp som inkluderade en fungerande
minimoto-cross, en 125cc Fiddy (trasig) & en komplett mini 4-hjuling
med trasig motor den med. Allt för 500kr
En sådan här vart det, fast med kamoflagelackerade kåpor
Sedan luslästes Blocket.se efter lämpliga Fiddymotorer, en 150cc motor som satt i ett trasigt chassie hittades för 1000kr, prutades till 500kr & sedan på plats för köpet så kom det en annan kille o köpte chassiet för 400kr så jag gav bara 100kr för en fullt fungerande Loncin 150cc motor
chassiet rensades & vinkelslipen satten i det på lite olika ställen för att passa in den nya "något" högre motorn, gamla hade liggande cylinder, nya har ståendes:
topplocket på nya motor sticker upp där orginaltanken satt:
Här syns hur mkt ramen fick moddas, sänkningen är ca: 7cm drygt!
bränsletanken fick sig en returnippel iborrad:
Honda NSR 125 -98 förgasare, 32mm mätte jag den till iaf:
Bränsletanken sitter alltså numera bakom sitsen & tanklocket sticker upp
därmed, enkelt förklarat så - om fjädringen tokbottnar så tror jag att bromsoket bak rör vid tanken.
bränslesystemet i helhet:
från tanken till Biltema lågtryckspump, till T-kors, till förgasare/returslang
kan uppdatera tråden så fort något mera görs, om intresse finns
meanwhile: kan någon intyga att denna sorts 150cc Loncin motor på pappret skall lämna mellan 15-22 hk ?
Film på uppstarten:
http://www.youtube.com/watch?v=6zBd2Jq3JhU
man tager ju vad man haver sägs det om man vill ha en kul leksak som inte kostar direkt
polaren skaffade sig en mini automatväxlad 4-hjuling med 50cc 4-t motor.
sedan en Fiddy med 4 växlad 125cc motor för 2000kr. efter 4 timmar typ så var motorn ur 4-hjulingen & dagen efter satt den nya motor på plats med hemmagjord kedjesträckare.
Den går som faen..... men allt är ju relativt
film - syns i slutet av denna filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=Bk3pszeCszs&feature=channel_page
Så då var ju jag bara tvunegn att ha något kul jag med...
så ett 125cc växlat gokartchassie införskaffades & en Suzuki 250cc crossmotor slängdes i detta
testfilm: http://www.youtube.com/watch?v=-PPYvvpk8tc&feature=channel_page observera kylarslangen som exploderar i slutet av filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=tRx1mAzt9O8&feature=channel_page
egentligen var detta bygget till för att sätta ett fartrekord med på Speedweek i Halmstad, men detta blev ju inställt.
-------------------------------------------------
Sedan så gjordes ett spontanköp som inkluderade en fungerande
minimoto-cross, en 125cc Fiddy (trasig) & en komplett mini 4-hjuling
med trasig motor den med. Allt för 500kr

En sådan här vart det, fast med kamoflagelackerade kåpor

Sedan luslästes Blocket.se efter lämpliga Fiddymotorer, en 150cc motor som satt i ett trasigt chassie hittades för 1000kr, prutades till 500kr & sedan på plats för köpet så kom det en annan kille o köpte chassiet för 400kr så jag gav bara 100kr för en fullt fungerande Loncin 150cc motor
chassiet rensades & vinkelslipen satten i det på lite olika ställen för att passa in den nya "något" högre motorn, gamla hade liggande cylinder, nya har ståendes:
topplocket på nya motor sticker upp där orginaltanken satt:
Här syns hur mkt ramen fick moddas, sänkningen är ca: 7cm drygt!
bränsletanken fick sig en returnippel iborrad:
Honda NSR 125 -98 förgasare, 32mm mätte jag den till iaf:
Bränsletanken sitter alltså numera bakom sitsen & tanklocket sticker upp
därmed, enkelt förklarat så - om fjädringen tokbottnar så tror jag att bromsoket bak rör vid tanken.
bränslesystemet i helhet:
från tanken till Biltema lågtryckspump, till T-kors, till förgasare/returslang

kan uppdatera tråden så fort något mera görs, om intresse finns
meanwhile: kan någon intyga att denna sorts 150cc Loncin motor på pappret skall lämna mellan 15-22 hk ?
Film på uppstarten:
http://www.youtube.com/watch?v=6zBd2Jq3JhU
Last edited: