Bilder, film: galna leksaker :-) (billiga)

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
hej på er:

man tager ju vad man haver sägs det om man vill ha en kul leksak som inte kostar direkt

polaren skaffade sig en mini automatväxlad 4-hjuling med 50cc 4-t motor.
sedan en Fiddy med 4 växlad 125cc motor för 2000kr. efter 4 timmar typ så var motorn ur 4-hjulingen & dagen efter satt den nya motor på plats med hemmagjord kedjesträckare.

Den går som faen..... men allt är ju relativt :)

film - syns i slutet av denna filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=Bk3pszeCszs&feature=channel_page

Så då var ju jag bara tvunegn att ha något kul jag med...

så ett 125cc växlat gokartchassie införskaffades & en Suzuki 250cc crossmotor slängdes i detta :)
testfilm: http://www.youtube.com/watch?v=-PPYvvpk8tc&feature=channel_page observera kylarslangen som exploderar i slutet av filmen.

http://www.youtube.com/watch?v=tRx1mAzt9O8&feature=channel_page

egentligen var detta bygget till för att sätta ett fartrekord med på Speedweek i Halmstad, men detta blev ju inställt.

-------------------------------------------------

Sedan så gjordes ett spontanköp som inkluderade en fungerande
minimoto-cross, en 125cc Fiddy (trasig) & en komplett mini 4-hjuling
med trasig motor den med. Allt för 500kr :tummenupp

En sådan här vart det, fast med kamoflagelackerade kåpor


Sedan luslästes Blocket.se efter lämpliga Fiddymotorer, en 150cc motor som satt i ett trasigt chassie hittades för 1000kr, prutades till 500kr & sedan på plats för köpet så kom det en annan kille o köpte chassiet för 400kr så jag gav bara 100kr för en fullt fungerande Loncin 150cc motor :D

chassiet rensades & vinkelslipen satten i det på lite olika ställen för att passa in den nya "något" högre motorn, gamla hade liggande cylinder, nya har ståendes:



topplocket på nya motor sticker upp där orginaltanken satt:


Här syns hur mkt ramen fick moddas, sänkningen är ca: 7cm drygt!


bränsletanken fick sig en returnippel iborrad:


Honda NSR 125 -98 förgasare, 32mm mätte jag den till iaf:


Bränsletanken sitter alltså numera bakom sitsen & tanklocket sticker upp
därmed, enkelt förklarat så - om fjädringen tokbottnar så tror jag att bromsoket bak rör vid tanken.


bränslesystemet i helhet:
från tanken till Biltema lågtryckspump, till T-kors, till förgasare/returslang :Bugar



kan uppdatera tråden så fort något mera görs, om intresse finns

meanwhile: kan någon intyga att denna sorts 150cc Loncin motor på pappret skall lämna mellan 15-22 hk ?











Film på uppstarten:
http://www.youtube.com/watch?v=6zBd2Jq3JhU
 
Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Top