Bilder från 1986-1990?

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Hallå!

Under min gymnasietid var det ett gäng på sporthojar som härjade runt i Umeå. Kommer ihåg att dom kallade sig "Umeå xtrema racers" och hade röd/vita klubbjackor om jag inte minns helt fel. Finns det någon som sitter på bilder från den tiden, ev på det nämnda "gänget"? Minns att det var min stora våta dröm att äga en blå-vit gixxer med V&H och äga den jackan:D

Kommer eg bara ihåg en vid namn från den tiden och det är Mats Johansson som bla körde en svart turbo-gixxer.
 

dr350

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
umeå
Hoj
Yamaha xtz 750, SUZUKI SV650
Jag har inga bilder men jag tror att du hittar en till från det gänget på Moto speed & han heter Anders Pärsson. Det va ingen organiserad klubb utan bara ett gäng polare som hade skoj. Den svarta hojjen du pratar om tror jag om jag inte minns fel va regad på en viss fader som då iallafall tjänstgjorde som polis. En annan hoj va coca-cola lackerade gsx 750r:en som ägdes av Ludde.
Killarna som bor i Umeå som jag fortfarande har kontakt med är nu mera "ansvarsfulla" föräldrar men kör dock fortfarande hoj. Lite kultstatus har dom här grabbarna även om framfarten ibland va lite väl hög. Jag har själv kört den svarta hojjen & med dåtidens turboinstalation så var det bestar på två hjul, allt mos ur motorn kom med en gång. Nu har jag inte kört någon nyare turbo hoj men jag kan tänka mig att kraften kommer lite snällare med dagens agregat.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top