McB skrev:Helt rätt! Vi som kommer från västkusten får hålla ihop, för vi är verkligen i minoritet här på forumet.![]()
Don Quixote skrev:? Du är Boråsare!
McB skrev:Helt rätt! Vi som kommer från västkusten får hålla ihop, för vi är verkligen i minoritet här på forumet.![]()
ZoulFly skrev:Hur korrigerar ni när det är mörka bilder? Det enda jag har provat är nån slags Brightness correction och det funkar hyfsat. Men jag förmodar att det finns en massa andra sätt att jobba på...men vilka???
jorpes skrev:Det e vi mot dom! Tyvärr kan det uppfattas som 0-8 om man lärde sig addition i skolan... Men det e såklart fel!
håkanolsson skrev:Oavsett program, brukar det funka bra med standard kurvjusteringsfunktioner. Orginal, visar kurvan 1:1 från svart till vitt. D v s en rak, diagonal linje på ett x y diagram. M a o ljusstyrka in=ut.
Vad man egentligen gör är att justera ljusstyrkan i endast valda ljusstyrkor(i orginalet). T ex invärde 146 får 147 ut. In 147 får 149 ut osv. Ett extremfall-exempel. Bilden är näst intill perfekt. Men ljuddämparn är något mörk. Om ljuddämparn råkar ha ljusstyrkor(i orginalet) som inte finns i andra delar av bilden - kan du dra lite i kurvan tills du hittar rätt område och krana på med ljus på dämpen utan att resten av bilden blir påverkad. Med standard brightness o liknande (typ öka styrkan på bildskärmen) blir h e l a bilden påverkad. Då sumpar man i andra ljusområden.
Faktiskt lättare i praktiken än det låter.
/h
ZoulFly skrev:Ja, jag HOPPAS att det är lättare i praktikenJust för tillfället fattar jag prick 0 av vad du försöker säga...var gör man sånt här i programmet och vad kallas det då för??? Hur väljer man områden i bilden? Var kan jag gå kurs i Photoshop?
![]()
ZoulFly skrev:Ja, jag HOPPAS att det är lättare i praktikenJust för tillfället fattar jag prick 0 av vad du försöker säga...var gör man sånt här i programmet och vad kallas det då för??? Hur väljer man områden i bilden? Var kan jag gå kurs i Photoshop?
![]()
SpeedAbuser skrev:Var är bilderna från 125...?![]()
*besviken*
Don Quixote skrev:? Du är Boråsare!
MrGooFy skrev:Bah, Borås hör till västkusten sådetså.![]()
Så du har alltså bilder från 125... >släng upp på din sida bums!McB skrev:Sorry, jag hann inte få tag på kameran innan rejset var slut. Fick dock prisutdelningen på bild, men det vill väl ingen se?
Edit: nu blev det fel... Jag fotade ju kvalen.Lovar att bättra mig till nästa säsong.
![]()
Vaaa!?! Har man blivit smygfotograferad...!McB skrev:Speedabuser blir glad när han har gått i mål 2 dagar i rad!
SpeedAbuser skrev:Så du har alltså bilder från 125... >släng upp på din sida bums!![]()
McB skrev:Det gör det inte alls. Borås är en liten håla mitt i skogen utan närhet till hav. Kust? Knappast. Borås suger.![]()
MrGooFy skrev:Äh skit på dig.![]()
![]()
![]()
McB skrev:Blev du arg nu? Bara för att jag tillhör eliten och inte du?![]()
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |