Bilder från dagens övningar på Kinnekulle ring

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Har nu varvat ner ett par timmar hemma igen efter dagens körning på Kinnekulle ring. Kanonfint väder, mycket trevligt folk och rolig och lärorik körning har dagen bjudit på. Uppemot 15 mil fördelat på 5 körpass blev det totalt på banan, och uppskattningsvis alldeles för många timmar i depån med en brännande sol. Bonnabrännasäsongen är nu inledd för i år! :D

Jag knäppte en del kort av varierande kvalitet föreställande varierande saker jag tänkte att ni kanske ville se, så här kommer de!

Så här såg det ut i depån. Fyra klasser var vi uppdelade i; licensgrupp, röd grupp (snababst), gul grupp (som jag och Madhonda körde i) och grön grupp. Ryktet på banan sade att om man hade skrapade knäpuckar och kraschpuckar på hojen, så skulle man köra i röd grupp. :rolleyes: Detta struntade jag blankt i eftersom det är roligare att köra om än att bli omkörd! :D

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
En snuskigt snygg Suzuki GSX-R 1000 som för övrigt hade en riktigt trevlig ägare:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
I det näst sista passet började det till min stora förskräckelse att sladda ut ur högerböjarna! :eek:

Jag kan ju meddela att jag fegade av ganska duktigt då! :eek: Till däckets försvar får man väl säga att det inte var fråga om några släpp och greppasladdar, utan bara en mjuk och stadig kasning.
Förklaringen syns väl nedan:

Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Det senaste inom färg & design är numera inte ett gaylila depåstöd, utan lila fälgar och ett neon-orange depåstöd! :rock

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Ser bra utt - man sku ha hängt mä...

Så - det var TransAlp´zz också - en sån vett jag att man ka ge fight.. :)

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Till sist en bild som vart rätt lyckad med tanke på att jag står precis vid banan och fotograferar och hojen håller närmare 200 blås!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Sedan måste jag ju också lite kaxigt hävda att jag inte blev omkörd en enda gång under hela dagen. Hur många Rettaskalper man skördade under dagen tappade jag snart räkningen på......... :fakta

Sug på den vet ja´! :p

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Penguin skrev:
Sedan måste jag ju också lite kaxigt hävda att jag inte blev omkörd en enda gång under hela dagen. Hur många Rettaskalper man skördade under dagen tappade jag snart räkningen på......... :fakta

Sug på den vet ja´! :p
Bra bilder Pingissvinet :tummenupp Vaffö körde du inte i Röd grupp, du kommer att öka tempot när du blir omkörd ;)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Penguin skrev:

Måste ha varit början på dagen, med tanke på hur blek du är! :D Inte en tillstymmelse till bonnbränna där inte...

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Penguin skrev:

Men all rätt...får du vara lite kaxig.... :) det va satan va du låg i....

Du försvann lika snabbt som en avlöning... !! :skrämd Bra där..!! :tummenupp

HA.... Retta = Posörhoj.... ;) Honda ÄR bäst..!!! :D

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
GSXR1100R skrev:
Vaffö körde du inte i Röd grupp, du kommer att öka tempot när du blir omkörd ;)

Det var typ 8 år sedan jag körde på Kinnekulle sist, så jag ville ta det lugnt och känna på banan först. Sen kunde jag väl bytt grupp, men det funkade bra nu med. Tog täten och sedan hade jag ju en massa fria varv utan trafik innan det var dags för "varvningar".

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
TomK skrev:
Måste ha varit början på dagen, med tanke på hur blek du är! :D Inte en tillstymmelse till bonnbränna där inte...

Stämmer bra det! Numera är mina då så bleka axlar knallröda! Ajajaj..... :eek:

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Koola bilder

Vad roligt du ser att att ha haft! Man blir lite avundsjuk faktiskt! Nåväl jag har väl nått att se framemot när ungarna vuxit ur blöjorna och frugan återgått till jobbet, då kanske råd att köra Honda RR igen och åka på bandagar. Tillsvidare njuter jag av bilderna och drömmer.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning