Bilder från N.R.S. Licenkurs Mittsverigebanan 25/5

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
fina bilder :) fick ihop till ett objektiv i fjol, va upp och testade det lite nu i går (5/6) fick lite fina bilder :)
Riktigt bra konstruktiv kritik av dig!

Jag måste även jag ge lite konstruktiv kritik till dig. Jag tycker att dom där 2 bilderna är en aningen underexponerade. Slutartiden gör att du fångar farten väldigt bra, men det saknas lite ljus, lite mer ljus och det hade gjort susen!

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
det jobbiga när jag tog dem bilderna var att de va så jävla mörkt, :) tog dem sent på hösten i fjol precis innan det blev för mörkt, helt rätt att dom skulle vara lite ljusare iofs, men har hittat en liten grej som ja börjat förstått mig på på kameran som säger till om ljuset är bra med exponeringstid och bländarinställning, testade den lite för ett tag sen sitter o laddar över bilderna nu :)

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag tar gärna en cd, och ett par hundringar till ett objektiv ska vi nog kunna skaka fram!

Oan, om du har några bilder på mig därifrån så tar jag gärna en titt på de också! (Orange/svarta ktm hondan :tungan )

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Jag tar gärna en cd, och ett par hundringar till ett objektiv ska vi nog kunna skaka fram!

Oan, om du har några bilder på mig därifrån så tar jag gärna en titt på de också! (Orange/svarta ktm hondan :tungan )
har nåra på dig liggandes :) ska se va ja kan leta fram :) har mkt jobb nu i några dagar sen ska jag leta reda på alla :)

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
det betyder att du följer objektet du ska ta kort på med kameran så du står o vrider dig o följer med åkningen hela tiden, då blir det lite fart i bilderna, såg att du hade slutarhastigheten på 1/1000 på nån bild jag drog hem, jag hade den på 1/125 i går t.ex,

här har du några exempel från en som jag är riktigt imponerad av :)
http://www.ngc-racing.se/album_knutstorp/
Jag tackar för de bra tipsen!

Det finns fler bilder på dig, jag ska lägga in dom imorgonbitti från datorn där jag har bilderna i rätt format.

Då får du studera din egen teknik på hojen lite vilket kan vara lärorikt och intressant.

// Göran

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Här är lite fler bilder på dig Oan.

Bifogat

• Mittsverige 225.jpg
    Mittsverige 225.jpg
    90.1 KB · Visningar: 33
  • Mittsverige 231.jpg
    Mittsverige 231.jpg
    93.6 KB · Visningar: 33
  • Mittsverige 248.jpg
    Mittsverige 248.jpg
    89.9 KB · Visningar: 36
  • Mittsverige 303.jpg
    Mittsverige 303.jpg
    113.5 KB · Visningar: 30
  • Mittsverige 395.jpg
    Mittsverige 395.jpg
    118.9 KB · Visningar: 36

Dimmig

Dimmig
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
GSXR 1000 K5 R6 -99
Fastnade inte den pippigula R6an på nån roligare bild? eller det kanske aldrig gick fortare än sådär!!!!!!:(

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Fastnade inte den pippigula R6an på nån roligare bild? eller det kanske aldrig gick fortare än sådär!!!!!!:(

Hittade tyvärr bara tre bilder på dig varav en var oskarp. :näsblod Det var uppvärmning på första bilden och det gick nog fortare senare men då lyckades jag inte ta någon mer på dig.

Jag är ledsen för det och lovar bättring om det blir någon fler gång.

// Göran

Dimmig

Dimmig
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
GSXR 1000 K5 R6 -99
Hittade tyvärr bara tre bilder på dig varav en var oskarp. :näsblod Det var uppvärmning på första bilden och det gick nog fortare senare men då lyckades jag inte ta någon mer på dig.

Jag är ledsen för det och lovar bättring om det blir någon fler gång.

// Göran

Man får ändå tacka för engagemanget! kanske var det så att det gick "för fort" så det var därför det blev suddigt!:tummenupp :D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning