Bilder från Slingerbulten 08-10-12

l-bror

www.sveamoto.com
Gick med
1 Feb 2008
Hoj
Suzuki GSXR 1000 2002 Husaberg 450 2005
Mm reggad nyligen & redan rolig på andra bekostnad. Vems liv kommer du ta detta år j*vla idiot "om det nu är du som är BMW"
lägg av......fan släpp hörnflaggan......är de nån bakom som kör fortare så flytta på dej....spelar väll ingen roll om de är en bil mc flygplan eller en båt....
och dom som "nappar" när han vill rejsa får fan skylla sej själv.....
"är man med i leken får man leken tåla!" :yoparty

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
lägg av......fan släpp hörnflaggan......är de nån bakom som kör fortare så flytta på dej....spelar väll ingen roll om de är en bil mc flygplan eller en båt....

Bild 25 är ju hårresande. Skulle jag ligga och köra på allmän väg och en bil pressar sig upp så nära och till hälften inne i mitt körfält i en kurva så skulle jag blir rädd och arg.

Ett tips till båda sidor är att inte ha alltför tätt och spontant umgänge mellan bil och hoj, det är mest farligt. Vill man rejsa med sin bil ska man inte bedriva uppsökande verksamhet mot okända hojar på allmän väg....eller tvärtom. Det är bara farligt när hojar och bilar kommer nära varann.

I all välmening

Last edited:

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
*Såld*
Bild 25 är ju hårresande. Skulle jag ligga och köra på allmän väg och i en kurva pressar sig upp så nära och till hälften innen i mitt körfält så skulle jag blir rädd.

Ett tips till båda sidor är att inte ha alltför tätt och spontant umgänge mellan bil och hoj, det är rätt farligt. Vill man rejsa med sin bil ska man inte bedriva uppsökande verksamhet mot okända hojar, det är bara farligt.

I all välmening

Så sant.. :)
Va rädd om varandra så kommer alla få en härlig sommar..

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Tycker man ska ha i åtanke att det inte bara är framförvarande fordon i samma körriktning man ska ta hänsyn till .. det kan komma någon ner för backen åt motsatt håll som gärna vill behålla liv och lem i gott skick.
Som den omkörningen såg ut att gå till så var bilen inte om förän strax efter kurvan och den tiden det tar är tillräcklig för atten snabb förare av valfritt fordon ska hinna ner för backen och fronta.

Dominator-Rocks

Guest
Whats the fuzz :confused: Har BMW föraren trängt en mckille av vägen förra säsongen så denne skadades så svårt att han avled? :(

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Alltså jag kan förstå att BMW-föraren vill raca och köra mot vassa hojar.
Men i detta fall så hade motardkillen ingen aning att det skulle komma en bil på utsidan. Han visste inte att han var jagad utan körde lite piano på bulten.

Han ryckte till i hojen som han blev livrädd när han blev passerad på utsidan av bilen:skrämd
Jag såg allt live...

Och jag vill inte tänka på vad som hänt med ett möte, förmodligen hade motardkillen hamnat i diket...prejad:näsblod

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Om du vet hur vägen går så vet du att det är inte så många ställen man kan köra om på säkert sätt!!!!

Är man med i leken om man får en j*vla BMW upptryckt i arslet om denne inte kan köra om på ett ställe där det går för det visar knappast bilden som Hulken visat.

Nu håller jag inte mc om ryggen för det finns ett antal idioter där med som tror man ska sätta hastighetsrekord på sträckan, därför vågar jag inte längre köra den sträckan inte för att bli omkörd av en idiot utan mötande idioter som kommer på fel sida av vägen.

Dominator-Rocks

Guest
Du har aldrig kört på bulten va? Den kurvan e fan inte rolig å möta eller bli trängd av en förare som kör som på bild 25-26.

Nej det har jag inte.

Det jag reagerade på var att en snubbe här i tråden skrev något i stil med, vem skall du köra ihjäl i år!?

Det var därför jag ställde frågan!

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1

Är du tappad eller?

Din polare låg en halv jävla meter bakom mig när jag inte var ute på en bombarrepa och försökte stressa igång ett race.
Att åka runt med bil och hetsa hojåkare och dessutom tro att man är något är ju så jävla korkat så jag inte vet vad.

Nästa gång så blir det hembesök.

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hur f*n kan man försvara en bil som kör om i en relativt skymd ytterkurva (eller i alla fall en kurva med kort reaktionssträcka vid möte) med en testesteronstinn "18-åring" bakom ratten. Förmodligen kör man både mc och bil lika dåligt som BMW föraren för att kunna försvara körningen!

Synd att du gjort reg-skylten suddig, hade vart läge med ett samtal med den föraren!

:tummenupp Snygga foton annars... och JA, abstinensen vart större :mad:

Dominator-Rocks

Guest
Hur f*n kan man försvara en bil som kör om i en relativt skymd ytterkurva (eller i alla fall en kurva med kort reaktionssträcka vid möte) med en testesteronstinn "18-åring" bakom ratten. Förmodligen kör man både mc och bil lika dåligt som BMW föraren för att kunna försvara körningen!

Synd att du gjort reg-skylten suddig, hade vart läge med ett samtal med den föraren!

:tummenupp Snygga foton annars... och JA, abstinensen vart större :mad:

Syftar du på mig så har det blivit en missuppfattning jag försvarar inte bilföraren på något sätt.

Ville bara förtydliga det!

Anmäler mitt eget inlägg så tråden får rensas på lite OT!

Last edited:

danhild

Who is Chuck Norris?
Gick med
10 Mar 2009
Hoj
VFR750
Ja, helsike vad nära den bmw'n låg. Tror att det hade blivit en paus för att smälta det där. Om han bara valt att placera hojen lite längre ut i vägen hade det varit alldeles för nära.

Kör försiktigt!

Fina bilder btw! :tummenupp

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
"Hulken_1" vad är det för kamera du använder?
Tack för härliga bilder!

Då körde jag med en Canon EOS 400D med glugg CANON 70-200 f/4.0 IS USM. :tummenupp

Edit:
Jo några bilder är tagna med Canon EF100-400 f/3,5-5.6 IS USM
Och några med ett Tamron 17-50 f/2.8.
Nu fick jag med allt :)

Last edited:

l-bror

www.sveamoto.com
Gick med
1 Feb 2008
Hoj
Suzuki GSXR 1000 2002 Husaberg 450 2005
Är du tappad eller?

Din polare låg en halv jävla meter bakom mig när jag inte var ute på en bombarrepa och försökte stressa igång ett race.
Att åka runt med bil och hetsa hojåkare och dessutom tro att man är något är ju så jävla korkat så jag inte vet vad.

Nästa gång så blir det hembesök.
hembesök hehe....ja de vorre skojj....jag tror du e välkommen...:p

Killarna som körde motarden och bmwn känner varandra.....
BMW föraren är inte 1¨år han e 23 :yoparty

Jaja så håller vi i fortsättningen oss till trådens ämne...

har inte sagt de i nått av dom tidigarfe inläggen jag gjort men bra bilder!!!! snyggt!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy