Bilder från SMC-Knutstorp 7 aug

Bikeboy500

{-_-}
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Yamasaurus RD500, Honda CR500, Yamaha TZR250
En fråga till Canoly,
Du har ju texten "canoly-foto@semera.se" i nederkanten på bilderna, varför förstöra bilderna med den stora räliga blaffan tvärs över motivet, det är ju inte så att dom små lågupplösta bilderna som postas här skulle vara användbara i exempelvis trycksamanhang. Jag har svårt att tro att folk skulle låta bli att köpa stora snygga högupplösta bilder av dig för att istället ladda ner dom små bilderna från forumet.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Bikeboy500 skrev:
En fråga till Canoly,
Du har ju texten "canoly-foto@semera.se" i nederkanten på bilderna, varför förstöra bilderna med den stora räliga blaffan tvärs över motivet, det är ju inte så att dom små lågupplösta bilderna som postas här skulle vara användbara i exempelvis trycksamanhang. Jag har svårt att tro att folk skulle låta bli att köpa stora snygga högupplösta bilder av dig för att istället ladda ner dom små bilderna från forumet.

Varför kommer denna frågan ALLTID upp varje gång Canoly publicerar bilder. *suck* Tröttnar ni inte på att fråga samma skitfråga varje gång? Av nån anledning är det alltid folk utomsoknesifrån som frågar också. Mystiskt.

Om vi som körde inte bryr oss om hur canoly publicerar sina foto, varför ska ni? Om han nu väljer att göra så för att skydda sina verk, so be it. Sluta gnäll o var glad du får se några bilder över huvudtaget.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
CorbenDallas skrev:
Varför kommer denna frågan ALLTID upp varje gång Canoly publicerar bilder. *suck* Tröttnar ni inte på att fråga samma skitfråga varje gång? Av nån anledning är det alltid folk utomsoknesifrån som frågar också. Mystiskt.

Om vi som körde inte bryr oss om hur canoly publicerar sina foto, varför ska ni? Om han nu väljer att göra så för att skydda sina verk, so be it. Sluta gnäll o var glad du får se några bilder över huvudtaget.

Håller med dig och Canoly helt och hållet. Fotar själv ganska mycket hojar så jag har full förståelse för idéen med att skydda sina verk.

Är en bild helt suverän så kan den som vill ha ett exemplar på papper eller i full upplösning gott betala en slant till fotografen.

Bikeboy500

{-_-}
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CorbenDallas skrev:

Väx upp, jag ställde en enkel fråga, till fotografen...inte till dig!

Last edited:

Bikeboy500

{-_-}
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
erik skrev:
Håller med dig och Canoly helt och hållet. Fotar själv ganska mycket hojar så jag har full förståelse för idéen med att skydda sina verk.

Är en bild helt suverän så kan den som vill ha ett exemplar på papper eller i full upplösning gott betala en slant till fotografen.

Läste du överhuvudtaget mitt inlägg ???
"Jag har svårt att tro att folk skulle låta bli att köpa stora snygga högupplösta bilder av dig för att istället ladda ner dom små bilderna från forumet. "
erik, om du själv fotar ganska mycket, som du säger borde du veta att dom små bilderna på forumet inte blir särskillt imponerande på papper...det krävs högre upplösning...som du får om du köper bilderna av Canoly. jag har aldrig påstått att tanken är att blåsa Canoly eller nån annan fotograf. som jag sa till herr dallas, jag ställde bara en fråga till Canoly, jag kommer inte med några påståenden eller antaganden, och jag lägger inga ord i någon annans mun...

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Bikeboy500 skrev:
Väx upp, jag ställde en enkel fråga, till fotografen...inte till dig!
Läs vad jag skrev istället, du så uppväxte...
Svaret finns redan.
Dessutom ger sig svaret självt. Om man är listig nog att lista ut det. Ett tips, allt handlar inte om trycksaker...

Bikeboy500

{-_-}
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CorbenDallas skrev:
Läs vad jag skrev istället, du så uppväxte...
Svaret finns redan.
Dessutom ger sig svaret självt. Om man är listig nog att lista ut det. Ett tips, allt handlar inte om trycksaker...

Du så listige innomsocknesifrån...
Vill han svara så gör han det, jag tror inte han behöver din "hjälp". Sen skulle ju du kunna förklara för mig och andra som inte bor i skåne vad geografi har med saken att göra...

Jag orkar inte tjafsa mer om detta...vill du bråka om en skitsak som inte ens angår dig...varsågod, jag står över.

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Bikeboy500 skrev:
Du så listige innomsocknesifrån...
Vill han svara så gör han det, jag tror inte han behöver din "hjälp". Sen skulle ju du kunna förklara för mig och andra som inte bor i skåne vad geografi har med saken att göra...

Jag orkar inte tjafsa mer om detta...vill du bråka om en skitsak som inte ens angår dig...varsågod, jag står över.

Det här var tydligen väldigt svårt.
Frågan har besvarats ett flertal gånger. Sök i andra trådar efter svaret om du är så nyfiken.
Som du sett att jag skrivit innan så vet jag inte vad geografin har med saken att göra men det är alltid folk norröver som ska ställa massa dumma frågor.
Vill man skydda sina bilder gör man det på det här viset.
Att göra som du föreslår är väldigt enkelt att kringgå.

Jag bråkar inte, frågan är bara så onödig o den dyker upp varje gång.

Canoly

Guest
Bikeboy500 skrev:
En fråga till Canoly,

Du har PM

Canoly

Guest
En bild på Duck

Bifogat

• 130_3042.jpg
    130_3042.jpg
    67.9 KB · Visningar: 157

Canoly

Guest
En silverfärgad

Bifogat