Bilder från Sthlms-åkning 20 april 2003 (Påskdagen)

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
33. Lät mycket oroväckande ifrån Jannes SP1. Är själv något tveksam till att han klara besiktningen med dem där påmonterade. :D Var hyfsat mysigt att ligga bakom dock.

Bifogat

• 33.jpg
    33.jpg
    81.4 KB · Visningar: 270

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Fredda66 skrev:
26. Vet inte om det är spåren efter blackbirden, men ungefär samma väg gick det iaf.

Kanon fina bilder!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Mera sånt!!

Jodå det är spåret efter Chox.

Själva bromsspåret började lite tidigare ungefär mitt i den "svettiga" delen av asfalten.
Jag gick & provsparkade lite grann för att testa hur pass bra fästet var i den "svettiga" delen av vägen &
det var inte alls bra, snorhalt är väl det ord som beskriver det bäst...

edit: stavfle

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
tanten med kvasten hoppade av igår kväll - hon såg glad ut ;)

Tack för bilderna Fredda!

Bifogat

• hxa.jpg
    hxa.jpg
    74.3 KB · Visningar: 193
Last edited:

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Fredda66 skrev:
Jag skulle också vara livrädd om jag åkte bakpå med dig.
Så:
full förståelse för blåkulla tanten.

//Fredda

Jag blev omflugen av häxan ca 5 minuter innan jag gled av. Hon kanske kastade en förbannelse på mig när hon passerade :D :whip

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Liten röd sak
Fredda66 skrev:
33. Lät mycket oroväckande ifrån Jannes SP1. ..Var hyfsat mysigt att ligga bakom dock.

Hrrmmm... Vet inte om jag håller med där :crash låg efter Janne rätt lång period och (förvisso njöt) av sången från den där twinen. Tyvärr så hörde jag ju knappt vad jag tänkte och fick flertal gånger kolla på varvräknaren för kolla om min motor var igång :skrämd

Närå, bara skojar. Mullret från twinnarna var faktiskt ganska gött, nästan så man blev lite avundsjuk.. ..näää nu får jag skärpa till mig. Det fattas ju en halv motor :p

Härliga bilder :tummenupp

//Van Zan :squid

Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Van Zan skrev:

Mullret från twinnarna var faktiskt ganska gött, nästan så man blev lite avundsjuk.. ..
//Van Zan :squid

No problemas, ska nog gå göra riktig hoj av ZX12:an också, kom förbi garaget på fredag, vill du ha 60 eller 90 graders vinkel? :D

Fredda: KANONBILDER!

/B

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Liten röd sak
benkar skrev:
No problemas, ska nog gå göra riktig hoj av ZX12:an också, kom förbi garaget på fredag, vill du ha 60 eller 90 graders vinkel? :D
/B

Man tackar för erbjudandet, men vilken vinkel passar bäst på kurv-vägar, typ dom vi körde i söndags? Är det 45/60 eller 90 grader :confused:

//Van Zan

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Van Zan skrev:
Man tackar för erbjudandet, men vilken vinkel passar bäst på kurv-vägar, typ dom vi körde i söndags? Är det 45/60 eller 90 grader :confused:

//Van Zan

90 grader a VTR/TL/SV/Duccar är väl bäst, men 60 grader a Aprilia går bra det också.

45 grader rekommenderar jag inte, passar bättre i glidarhojar, och därmed inte alls på söndagens vägar, men kanske lika bra slå på stort på fredag och ge sig på chassit också, här nedan ett par exempel vad som kan göras. Värt att nämna är att hojarna då hamnar i försäkringsklass 5!

/B

Bifogat

• choppers.jpg
    choppers.jpg
    99.5 KB · Visningar: 126

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Van Zan skrev:

//Van Zan

Eller... varför inte skippa ombyggandet och byta till nya Ducatin istället, ser bekvämt ut.... :p

/B

Bifogat

• nyducce.jpg
    nyducce.jpg
    98 KB · Visningar: 129

Janne

¤%##?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1198s
he he he R6 custom... fan va nice.

benkar skrev:
90 grader a VTR/TL/SV/Duccar är väl bäst, men 60 grader a Aprilia går bra det också.

45 grader rekommenderar jag inte, passar bättre i glidarhojar, och därmed inte alls på söndagens vägar, men kanske lika bra slå på stort på fredag och ge sig på chassit också, här nedan ett par exempel vad som kan göras. Värt att nämna är att hojarna då hamnar i försäkringsklass 5!

/B

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Liten röd sak
benkar skrev:

/B

Hehe.. Man skulle helt enkelt kunna uttrycka det som "Ett vinkeljärn på två hjul" ..men då blir det ju en HD :skrämd

//G

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...