Bilder från Supermotardracet Örebro. Många sporthojare.

bnkt

Motorsportfotograf
Gick med
16 May 2003
Hoj
Hade en TDM850
mr_rockster skrev:
Skoja bara ;)... Var det du som hade ett vanligt stativ och använde det som enbenare?

Nu har jag också sållat lite. Det tog en stund innan man lärde sig var skärpan skulle sättas..... :va
Nej, jag hade inget stativ. Jag stod på publikplats i hårnålen innan mållinjen hela dagen. Räknar med att lägga upp lite bilder ikväll. Bland annat på eldande av bakdäck som jag såg efterlystes här.... :tummenupp

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
bnkt skrev:
Nu har jag också sållat lite. Det tog en stund innan man lärde sig var skärpan skulle sättas..... :va
Nej, jag hade inget stativ. Jag stod på publikplats i hårnålen innan mållinjen hela dagen. Räknar med att lägga upp lite bilder ikväll. Bland annat på eldande av bakdäck som jag såg efterlystes här.... :tummenupp
Hehe! Okej! Då kanske jag stod i vägen för dig ibland när jag stod där också (fast på andra sidan staketet...). Gjorde vad jag kunde för att inte vara i vägen...

bnkt

Motorsportfotograf
Gick med
16 May 2003
Hoj
Hade en TDM850
mr_rockster skrev:
Hehe! Okej! Då kanske jag stod i vägen för dig ibland när jag stod där också (fast på andra sidan staketet...). Gjorde vad jag kunde för att inte vara i vägen...

Du stod inte i vägen, för då hade jag sagt till...... :)

Måste säga att jag gillar dina bilder! Kanonfina!

Vad har du för utrustning? Jag har en Nikon D70 och ett sigma 70-200/2,8
Skulle ibland vilja ha mer zoom, så jag funderar på att köpa en konverter. Har du nån erfarenhet av sådana?

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Okej! Då vet jag nog vem du var. Såg iaf ett sigma 70-200 f:2,8 där.

Jag kör för tillfället med en Canon 20D (med batt. grepp). och använder mestadels mitt Canon 70-200 f:2,8 objektiv (blir ju 112-320 med 20d och crop-faktor 1,6). Har även ett sigma 18-50 f:2,8 och canons 60mm macro (f:2,8) som jag också använder ibland. Har även en enbenare som jag aldrig har använt ;). Jag har haft en Kenko 2x konverter som jag inte alls vart nöjd med, men om man köper en med lite kvalitet så ska de ju fungera bra. Tänkte köpa mig en 5D och canons 1,4x konverter till den, det ska säkert fungera bra med 70-200:an (5D har ju fullsensor...). Jag är alltid inne på banorna och fotar så det 200 mm räcker gott då ;).

- Johan

bnkt

Motorsportfotograf
Gick med
16 May 2003
Hoj
Hade en TDM850
mr_rockster skrev:
Okej! Då vet jag nog vem du var. Såg iaf ett sigma 70-200 f:2,8 där.

Jag kör för tillfället med en Canon 20D (med batt. grepp). och använder mestadels mitt Canon 70-200 f:2,8 objektiv (blir ju 112-320 med 20d och crop-faktor 1,6). Har även ett sigma 18-50 f:2,8 och canons 60mm macro (f:2,8) som jag också använder ibland. Har även en enbenare som jag aldrig har använt ;). Jag har haft en Kenko 2x konverter som jag inte alls vart nöjd med, men om man köper en med lite kvalitet så ska de ju fungera bra. Tänkte köpa mig en 5D och canons 1,4x konverter till den, det ska säkert fungera bra med 70-200:an (5D har ju fullsensor...). Jag är alltid inne på banorna och fotar så det 200 mm räcker gott då ;).

- Johan

Jo, jag måste hålla med om att det oftast räcker med 70-200:an, men jag plåtar mest rally och då behövs det ibland mer zoom... Kan ju vara massa skog och buskar som gör att man inte kan stå där man vill...
Kanske skulle gå över till att fota mer arenasporter....:)

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
bnkt skrev:
Jo, jag måste hålla med om att det oftast räcker med 70-200:an, men jag plåtar mest rally och då behövs det ibland mer zoom... Kan ju vara massa skog och buskar som gör att man inte kan stå där man vill...
Kanske skulle gå över till att fota mer arenasporter....:)
Jepps! ;). Kommer man bara in på plan och kan fota så är det inga problem. Konverter går ju men man tappar ju ljusstyrka och skärpa. Ljusstyrka kanske man kan leva med om man kan skruva upp isot lite å ta panoramabilder å så, men skärpan är det värre med.. tycker jag iaf. Men köper man en riktigt bra konverter så ska det nog inte vara några problem.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...