Bilder: Hayabusa turbo

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
KTM 580-02 motard
Jag gillar taggarna på bakhjulet :tummenupp
Jag vet hur jobbigt det är att fixa sådana svålar.
//Henkan
Ps turbo är coolt spelar ingen roll vem som har fixat det...

Jag håller med dig..
Dubbdäcken är helt sjuka,det är bättre fäste med dubbdäcken på is än va det är på asfalt med sommardäck,det är fränt.
Det kommer att bli skitkul i funäs i vinter nu när turbon är monterad och jag hoppas att många andra täller upp då.:tummenupp:tummenupp

Rockon

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Du busaturbo, håll koll på oljeslangen mellan kylet och tråget!
Slangen på min släppte i pressningen vid tråget på Anderstorp med bredställ och 1 kilometer sanering som resultat.:näsblod
Gjorde en ny och satte slangklämma där istället, då anslutningen är i aluminium.

Last edited:

turbocajan

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 Turbo
Tja Cajan!!!!!!...

Vi måst träffas och gasa lite typ nu,kul att du har en du med.Va hände med 1100turbon`n
:tummenupp

Tjena igen...
Klart vi lä ses å gasa lite...bara kurviga vägar...vill inte bli omkörd som ett möte...
Min (världens påkostade 1100R) slutade ju räkna vid 280 000:- ...sålde jag när Natalie va på väg ut..haft nåra gixxer 1000 en kort stund bara ibland..
Köpte mig en ny Gixxer 1000 k8 nu..Slängde på lite eftermarknadsprylar..
Nu när block och du åker turbo,så va de nära att ringa marklund igen..men vill inte slänga på en nu..är lite skinkig nu jag när man har garanti på grejjerna..
Ska blocka bort det jag köpte..beställt lite andra grejjer som jag väntar spänt på...
Kan du köra med ditt lagade ben??

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 1000 k5
Jag håller med dig..
Dubbdäcken är helt sjuka,det är bättre fäste med dubbdäcken på is än va det är på asfalt med sommardäck,det är fränt.
Det kommer att bli skitkul i funäs i vinter nu när turbon är monterad och jag hoppas att många andra täller upp då.:tummenupp:tummenupp

Rockon

Så här såg det ut i vintras när jag och ett par kompisar lekte på isen i vintras http://www.youtube.com/watch?v=VI3PA4qT0_w
http://www.youtube.com/watch?v=LsLOZdhGaFA
Jag tyckte det var riktigt äckligt när man var upp bara i 170...
/Henkan

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
KTM 580-02 motard
Tjena igen...
Klart vi lä ses å gasa lite...bara kurviga vägar...vill inte bli omkörd som ett möte...
Min (världens påkostade 1100R) slutade ju räkna vid 280 000:- ...sålde jag när Natalie va på väg ut..haft nåra gixxer 1000 en kort stund bara ibland..
Köpte mig en ny Gixxer 1000 k8 nu..Slängde på lite eftermarknadsprylar..
Nu när block och du åker turbo,så va de nära att ringa marklund igen..men vill inte slänga på en nu..är lite skinkig nu jag när man har garanti på grejjerna..
Ska blocka bort det jag köpte..beställt lite andra grejjer som jag väntar spänt på...
Kan du köra med ditt lagade ben??

Nej tyvärr så kan jag inte det men vilken dag som helst kan jag böja på benet
och då blir det gasa av.

Så här såg det ut i vintras när jag och ett par kompisar lekte på isen i vintras http://www.youtube.com/watch?v=VI3PA4qT0_w
http://www.youtube.com/watch?v=LsLOZdhGaFA
Jag tyckte det var riktigt äckligt när man var upp bara i 170...
/Henkan

Nog är det äcklit allt,den värsta svängen i funäs för mig va när jag passerade
250km/h och fick storvobbel och samtidigt andades ut då visiret imma igen på 0,1 sekund,jag höll på att skita ner mig:skrämd:hojbusa

Hoppas du är med i vinter....

Last edited:

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
KTM 580-02 motard
Du busaturbo, håll koll på oljeslangen mellan kylet och tråget!
Slangen på min släppte i pressningen vid tråget på Anderstorp med bredställ och 1 kilometer sanering som resultat.:näsblod
Gjorde en ny och satte slangklämma där istället, då anslutningen är i aluminium.

Tjena

tack för tippset jag ska kolla hur det ser ut idag för jag vill inte ha haveri när jag kör,bättre att fixa det nu.Tack tack:tummenupp

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Tjena

tack för tippset jag ska kolla hur det ser ut idag för jag vill inte ha haveri när jag kör,bättre att fixa det nu.Tack tack:tummenupp

No problems, min gick iofs 1700 mil innan den rök isär men ändå.:gnissla

Ska försöka ta mig ner och vara med och köra 11:e -12:e juli om jag hinner ordna drag på bilen annars får jag köra skrotet ner och hem(förhoppningsvis).

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ska försöka ta mig ner och vara med och köra 11:e -12:e juli om jag hinner ordna drag på bilen annars får jag köra skrotet ner och hem(förhoppningsvis).

Gött med fler turbohojar till rejset. Ses på flygfältet :tummenupp

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
No problems, min gick iofs 1700 mil innan den rök isär men ändå.:gnissla

för i h****e, vi tar SKROTVOLVON ner, jag kör, du ska vara utvilad så pokalen kan bärgas; ););)

Gött med fler turbohojar till rejset. Ses på flygfältet :tummenupp

ska inte köra men det ska bli kul o se din hybrid i verkligheten, man drägglar ju av bilderna *s*

Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
ska inte köra men det ska bli kul o se din hybrid i verkligheten, man drägglar ju av bilderna *s*

Jaså? :) Så trevligt! Ja, om jag får säga det själv så drägglar jag faktiskt lite själv varje gång jag kommer ner i garaget... det är väl ett bra tecken på att man är nöjd vad man åstadkommit? :) Men för att hinna köra lite och prova ut grejorna så har det fått bli några fullösningar på vissa grejor, men kolla inte för mycket på det bara :)

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Jaså? :) Så trevligt! Ja, om jag får säga det själv så drägglar jag faktiskt lite själv varje gång jag kommer ner i garaget... det är väl ett bra tecken på att man är nöjd vad man åstadkommit? :) Men för att hinna köra lite och prova ut grejorna så har det fått bli några fullösningar på vissa grejor, men kolla inte för mycket på det bara :)

jag kommer stå där med lupp o förstoringsglas haha, du kan nog vara lugn, att bara bygga om en redan cool hoj e respekt i mina ögon:tummenupp

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS