Bilder: Hyosung Comet 650

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Arctic#1 skrev:
Snygg Hoj! lite street fighter look...

Ja, jag tycker också den är skit snygg =). Kanske därför jag föll rätt så pladask för den :rolleyes: . Inget högfartsmonster, det blåser mycket över 110km/h

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Grabben, sök lite här på forumet om inkörning så blir du glad! Det ska gasas mer än man tror...

Välkommen in i sporthojsträsket!

.

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Lurch skrev:
Grabben, sök lite här på forumet om inkörning så blir du glad! Det ska gasas mer än man tror...

Välkommen in i sporthojsträsket!

.

Jo, det jag har för mig också, köras in som den ska fortsätta köras eller något sådant, så det är la bara att gasa, vilket jag redan gjort ; ). Får väl övningsköra upp till Ö-sund någon dag med polarn som kör gamm-gixxer och kika om det är någon fart där.

sporthojsträsket har jag varit i länge, bara det att jag inte ägd någon hoj :tungan

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Polarn kammade till sin Comet lite. Satte på crosstyre, ufoljus och skar av bakläppen så den blev minimal (en ny kostar 250:). Blev riktigt vettigt.

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
frekke skrev:
Polarn kammade till sin Comet lite. Satte på crosstyre, ufoljus och skar av bakläppen så den blev minimal (en ny kostar 250:). Blev riktigt vettigt.

Det där låter som ett recept jag ska komma ihåg =).
själv sitter jag och funderar, iochmed att detta i stort sätt är en bortadopterad tvilling till SV650.... undrar då om lite häftigare avgassystem passar rätt av, gärna med kolfiber dämpare och sådant smaskens... Det måste grävas mer i =).

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
Kolla försäring på bilsport o mc
dom e billigast jag skulle betala 2600 hel\hel
övrig e najs hoj grattis!

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Crash skrev:
Kolla försäring på bilsport o mc
dom e billigast jag skulle betala 2600 hel\hel
övrig e najs hoj grattis!

Det är bilsport och MC jag har kikat hos, basförsäkringen utan krav på föraren. Det är den jag måste ha i och med att jag ska övningsköra den och sådär.

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Du får nog tänka om lite angående att det skulle vara en tvilling till SVn...
Inte en pryl på hela hojen kommer från SVn.
Motorn kan nog vara ganska lik, men det är inte samma motor...
Dom skall tydligen ha tagit hjälp från japaner när dom utvecklade den.
eller " Designed in Hamamatsu, Japan" som dom kallar det.

Hojen är snygg :tummenupp

men det är ingen Suzuki...

/Dan

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Ekberg skrev:
Du får nog tänka om lite angående att det skulle vara en tvilling till SVn...
Inte en pryl på hela hojen kommer från SVn.
Motorn kan nog vara ganska lik, men det är inte samma motor...
Dom skall tydligen ha tagit hjälp från japaner när dom utvecklade den.
eller " Designed in Hamamatsu, Japan" som dom kallar det.

Hojen är snygg :tummenupp

men det är ingen Suzuki...

/Dan

Ok, tack för infon, då hade jag hört fel. Möjligen att dom kanske har tagit fram motorn tillsammans med Suzuki eller sådär då. Får väl kika om man bara kan pula dit nu ljuddämpare då... Fast det behövs kanske inte än så länge, rätt gött ljud i den ändå tycker jag faktiskt.

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Hinkas skrev:
Ok, tack för infon, då hade jag hört fel. Möjligen att dom kanske har tagit fram motorn tillsammans med Suzuki eller sådär då. Får väl kika om man bara kan pula dit nu ljuddämpare då... Fast det behövs kanske inte än så länge, rätt gött ljud i den ändå tycker jag faktiskt.

Att använda Slipon eller halvsystem som är till en SV funkar säkert utmärkt.
bara att mäta tjockleken på rören.
Men jag hade inte vågat köpa ett helsystem om jag inte hade provmonterat det först.
Tänk på att det inte finns "vanliga" slipon till SVn utan man måste antingen kapa originalet och använda någon typ av "muff" eller skaffa ett halvsystem.
du får hitta nått du kan prova... Ljudet blir riktigt gött efter byte.

Grattis till hojen förresten.

/Dan

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Ekberg skrev:
Att använda Slipon eller halvsystem som är till en SV funkar säkert utmärkt.
bara att mäta tjockleken på rören.
Men jag hade inte vågat köpa ett helsystem om jag inte hade provmonterat det först.
Tänk på att det inte finns "vanliga" slipon till SVn utan man måste antingen kapa originalet och använda någon typ av "muff" eller skaffa ett halvsystem.
du får hitta nått du kan prova... Ljudet blir riktigt gött efter byte.

Grattis till hojen förresten.

/Dan

Ja, ett slipon i kolfiber eller liknande blir det nog i sådanafall. Att ljudet blir gött efter byte kan jag tänka mig, jag tycker ju att den låter gött redan nu ;). Har väl aldrig igentligen hört en högvarvig v-twin tdigare, men det lät ju riiiiktigt gött, tror faktiskt att jag gillar det ljudet mer än rad4'ornas ylande :tungan .
Därmed inte sagt att jag inte skulle kunna tänka mig en sådan, kanske blir det nästa gång.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Skön hoj, jag funderade på den där, fast med helkåpa...
andra fälgar och usd-gaffeln är väll dom vesäntliga skillnaderna :)

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Nehm jag har hört det på annat håll, men man vet ju aldrig vad det är för klåpare som började säga det, så om det är sant eller inte vet jag inte, börjar betvivla det nu när alla kommer med en annan åsikt, utan det låter mer troligt att "Suzuki har hjälpt till med motorn" och efter ett tag har det blivit förvrängt och suzuki bygger hela hojen men sätter andra klister märken på den ;)
Ja, det blir nog riktigt skojjsigt i sommar, har fått min övningskörningskyllt från mcnytt nu, så ska ta och fixa lite karborre tejp som dom föreslår man ska fästa skylten med =). Och idag ska även ögon och sådant kollas till körkortstillståndet, sedan ska jag ringa länsstyrelsen varje dag och fråga när jag får mitt körkortstillstånd ;)
Hur vanligt är det förresten att polisen stoppar någon med övningskörnings skylt? *ser lite pillimarisk ut, eller nått*

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Vad jag vet byggde Hyosung SVn åt Suzuki fram tills nya SV -03.

Likheterna med gamla SVn är enorma.

Jag provkörde Comet 650 förra sommaren - den gick helt OK, dock upplevde jag bromsarna som något otroligt svampiga, ett byte till stålomspunnet borde åtgärda den saken!

Sen känns den även tyngre än en SV.

Men jag gillar att det kommer in nya märken i Sverige, en marknad som är nått sjukt konservativ.

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Ja och sedan att priset är helt rätt är ju inte trist heller ;).
Ja, det ska väl göras en del modifieringar på den, stålomspunna bromsslangar har jag redan funderat på ganska länge, men det blir nog inte förräns i vinter eller något man ger sig på sådanasaker, då ska jag även på med slipon, eller om jag drar på det när skattepengarna kommer tillbaka till rätt plånbok ;)

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
XT 600
Jag gillar absolut den hojen.

Angående Hyosungs relation till Suzuki så har jag fått höra att de tillverkat Suzuki-hojar tidigare. Detta har jag fått berättat av en man som bor i Sydkorea och jobbar med oljetankers. Eftersom han jobbar i hamnområden så har han sett Suzukihojar i mängder. Han är dock inte så insatt i hojarna så han visste inte vilka modeller det handlade om.

Många är nog lite rädda för koreanerna, på samma vis som folk var rädda för japanerna för några decennier sedan. Nu tillverkas skitmånga "japaner" i Kina och Sydkorea istället.

Själv skulle jag vilja höra vad folk tycker om "racing"-versionen på Cometen. Den är ju naturligtvis ingen R1a men säkerligen en lagom hoj för den som inte behöver köra över 200 km/h eller så. Någon som kanske har en infosida så som Bikez.com brukar ha med toppfart och effekt? På Bikez.com finns det bara den allmänna informationen. Cirka 20 kg tyngre än en CBR som har 50 cc mindre.

1105990659_BG-HyosungGT650R.jpg

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept