Bilder ifrån Bikeweek 2006

SpFoto

Amatörfotograf
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Kommer
Bilder Bikeweek 2006 - Mer bilder sida 2!

Hej!
Befann mig på Gelleråsen under Bikeweek och fotade, var där hela veckan.

Skicka ett mail med lite info om vad du åkte på, färg på skyddsutrustning, vilken dag samt vilken grupp du körde i. Så ska jag se ifall du har fastnat på bild.

1154468331_1897320252.jpg

Mail: Sp_Foto@hotmail.com

Mvh

Last edited:

BrandonW

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
Yamaha XJ650 -82, Tidigare Yamaha R6 -01
Bra tagna bilder alltså :tummenupp

Dom fick beröm av en kille som hållit på med foto i många år.

Tack o hej:crash

SpFoto

Amatörfotograf
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Kommer
Jag sparar bilderna en vecka till eller två.
Så passa på att hämta bilderna nu innan jag tar bort dem :)

Mvh

SpFoto

Amatörfotograf
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Kommer
Slappa skrev:
2349906 Ganska onödig tråd då du endast marknadsför dig själv och lägger upp en bild:va

Visst kan jag lägga upp fler bilder. Men jag tänkte mer att jag lägger upp en bild så folk ser att det är lite seriösa kort och inte sjaskiga kort tagna med mobilen.
Sen kan folk gott och väl fråga ifall det finns bilder på dem, eller måste jag göra allt åt dem?
Detta är trots allt första gången jag fotar RR(om man räknar bort träningar). Så Jag delar helt enkelt ut bilder till de som vill ha under en eller två veckor framöver.

..Du får mer än gärna göra en egen tråd med dina bilder och visa hur det ska gå till.. :banana

Mvh

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
SpFoto skrev:
2349919 Visst kan jag lägga upp fler bilder. Men jag tänkte mer att jag lägger upp en bild så folk ser att det är lite seriösa kort och inte sjaskiga kort tagna med mobilen.
Sen kan folk gott och väl fråga ifall det finns bilder på dem, eller måste jag göra allt åt dem?
Detta är trots allt första gången jag fotar RR(om man räknar bort träningar). Så Jag delar helt enkelt ut bilder till de som vill ha under en eller två veckor framöver.

..Du får mer än gärna göra en egen tråd med dina bilder och visa hur det ska gå till.. :banana

Mvh

Vill du tjäna pengar på det är nog inte gerillamarknadsföring det bästa...

Gör det proffisgt, redigera bilderna du har tagit, gör ett galleri där du visar dom i 400x300 t ex, de som vill ha sina bilder får kontakta dig. Lite bättre då...

/M -

SpFoto

Amatörfotograf
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Kommer
Eftersom det var första gången så ville jag bara testa om jag kunde sälja lite bilder där under bikeweek, vilket jag lyckades med. Men att sedan skaffa hemsida att sälja genom är nästa steg. Ska sätta mig ner och planera hur jag ska göra framöver.
Jag är inte myndig ännu och har gjort det mesta fram tills hit helt själv, så för att vara första gången så är jag nöjd.

När jag har låtit folk ta av mina bilder så släpper jag årets upplaga av bw och blickar endast framåt. Vad jag ska fixa tills nästa gång.

Hoppas ni förstår hur jag tänker. Årets bw var mestadels till som en lektion för mig, allt utöver det är plus. För det var inte meningen att försöka konkurera ut de andra fotograferna som lever på detta, inte denna gång iaf :rolleyes:

Mvh

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
SpFoto skrev:
2349938 Eftersom det var första gången så ville jag bara testa om jag kunde sälja lite bilder där under bikeweek, vilket jag lyckades med. Men att sedan skaffa hemsida att sälja genom är nästa steg. Ska sätta mig ner och planera hur jag ska göra framöver.
Jag är inte myndig ännu och har gjort det mesta fram tills hit helt själv, så för att vara första gången så är jag nöjd.

När jag har låtit folk ta av mina bilder så släpper jag årets upplaga av bw och blickar endast framåt. Vad jag ska fixa tills nästa gång.

Hoppas ni förstår hur jag tänker. Årets bw var mestadels till som en lektion för mig, allt utöver det är plus. För det var inte meningen att försöka konkurera ut de andra fotograferna som lever på detta, inte denna gång iaf :rolleyes:

Mvh

Jag skall ge dig ett råd som jag själv gjorde när jag fotade ridsport.

Vill du få sålt bilder.

Skriv ut bilder, i olika format.

20x30, 30x40x 50x70

Ha dessa inramade och inglasade med dig. Ha en laptop med dig, kategorisera och tidskategorisera så bra du kan. Försök fota person för person, arbeta metodiskt.

Sedan kommer folk vilja köpa bilder av dig. Jag pressade en 50x70cm inglasad för ungefär 300:-, vilket ungefär brukar ligga på kanske 800:- med tryck + inramning. Pengar? Vissa helger gjorde jag 10k+ =)

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
tackar också för bilderna....superbra.

Bearfoth

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
R1 -99
Sådana här bra bilder kommer sälja sig självt. Tack än en gång. Sig till om du vill ha nåe betalt för dom bara.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
SpFoto skrev:
Mvh

Har ingen kamera och har inte heller det intresset för att fotografera.

Däremot menar ja att du nog ska kolla lite hur dom andra som säljer bilder tex här på sh gör, säger inte att du ska göra som alla andra men att de är alltid roligt att få en förhandstitt på tex kvalite osv..

SpFoto

Amatörfotograf
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Kommer
Tack för att ni gillar bilderna!

vbg_..: Tack för tipsen :)

sunkan: Den sidan har jag sett förut, riktigt välorganiserat!

Slappa: Jo jag förstod allt hur du menade. Det här när du snackar om kvalite? Räcker det inte då med en bild som visar kvaliten på bilderna?
Eller måste jag lägga upp alla bilder för att visa att de är "bra"?

Mvh

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
newstead skrev:
2354395 Bortsett från motivet så var bilderna klockrena! Tackar!! :tummenupp
visa då...

Jag fick mina 2 mindre bra bilder, åter igen så var det motivet som klickade:D
någon som kan tala om vart bilden är tagen?
Är det ingången till S:et eller ejes? Minns bara att det var gulflagg i Ejes en gång, därav den avslappnade körstilen :D

Bifogat

• Bild 040.jpg
    Bild 040.jpg
    74.6 KB · Visningar: 77

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
crashtestdummy skrev:
2354438
Är det ingången till S:et eller ejes? Minns bara att det var gulflagg i Ejes en gång, därav den avslappnade körstilen :D

Visst är det ejes.

Mailade för ett par dar sen utan nått svar, mycket mail och bilder att gå igenom eller ?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...