Bilder: Kawasaki ZZR1400 vs. diverse bilar

Bensen

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Thunderace 1000R -00
Lite som att jämföra äpple med päron.. Men för en normal person e ju hoj överlägset alla bilar!!
Men en Lambo Gallardo med twinturbo ger 1500hk.. ingen hoj som kan sätta emot det.. Men då får man skita pengar om man ska ratta en sån.. hehe..

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Lite som att jämföra äpple med päron.. Men för en normal person e ju hoj överlägset alla bilar!!
Men en Lambo Gallardo med twinturbo ger 1500hk.. ingen hoj som kan sätta emot det.. Men då får man skita pengar om man ska ratta en sån.. hehe..

Nä drar man bilar mot extremgränsen så piskar dom ju hojar för dom har åtminstone två hjul som driver och två som styr.

402 m top fuel dragster är ju en typ av bil.. finns ingen hoj som har en chans där?

F1 är ju bilar och jag har svårt att se nån hoj som hakar på, då är dom ju ganska hårt begränsade i reglementet. På 80-talet när dom körde turbo så hade BMW nästan 1500 hk under kvalen.

Jag nöjer mig med att konstatera att bilar och motorcyklar är bra på olika saker, oftast är hoj roligare. Men jag är glad att jag satt i min gamla saab 900 när jag åkte hem dagen efter nyår. E4:an mellan nyköping och linköping var glashal, knappt 70 km/h och var nära att åka av ett par gånger. Värmen på i bilen, en kopp kaffe i mugghålaren och musik från sterion.. jag saknade inte hojen ett dugg.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag åker hellre trimmad bil än snabb hoj när det regnar... En torr och solig dag med 23 plusgrader så åker jag gärna hoj däremot, varmare än det så tar jag gärna en bil med ac. Det är väldigt få dagar det är perfekt hojväder, om vi snackar körning för nöjes skull på gatan. Eller så är jag för bekväm av mig :D

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Hellre 50 mil sträckkörning i bil än 50 mil sträckkörning på sporthoj.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Eller så tar man flyget...

Inget alternativ om man har brådis!

Ta sig från punkt A till flygplats, hitta parkering, vänta på transferbuss, checka in 40min i förväg, flyga 40min, vänta på bagage skitlänge, trassla sig ur flygplats och sen åka kommunalt till punkt B

Tacka vet jag hoj: punkt A -VROOOM!!!! -punkt B:yoparty

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Inget alternativ om man har brådis!

Ta sig från punkt A till flygplats, hitta parkering, vänta på transferbuss, checka in 40min i förväg, flyga 40min, vänta på bagage skitlänge, trassla sig ur flygplats och sen åka kommunalt till punkt B

Tacka vet jag hoj: punkt A -VROOOM!!!! -punkt B:yoparty
Taxi-->elektronisk inchekning via smartphone-->gå ombord-->flyga-->gå av-->taxi.

Men jag gillar fortfarande köra hoj.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Taxi-->elektronisk inchekning via smartphone-->gå ombord-->flyga-->gå av-->taxi.

Men jag gillar fortfarande köra hoj.

Jo, det är jätte smidigt om man bor i arlanda o ska till landvetter....

Men det gör inte jag eller miná vänner långt bort.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA