mr_rockster
www.jsfoto.com
Det är precis som du säger, framförallt på bandagar. På en bandag på Kinnekulle Ring så brukar jag bara åka förbi (har någon km. dit) och försöka plåta alla grupperna. Står då på de säkra ställena och försöker få med typ alla på bild då de vill ha en bra bild på sig själva. När jag är på en Supermoto tävling så brukar jag försöka plåta de en och en och testa lite nya grejjer på träning och kval etc för att sedan få lite racebilder under själva finalen. Detta är för att tidningar etc. ska kunna använda bilderna där med, bilderna på enstaka förare då säljs inte speciellt ofta men de är alltid bra att ha till tackkort etc. som kommer senare. Även till planscher och reklammatreal och sådant. Kolla på bilderna från VM i uddevalla så är det lite andra bilder där. Tror inte heller att så många kollar igenom bilderna utan de flesta letar efter bilder på sig själv. Ska däremot fixa en "portfolio" där jag plockar ut de 2-5 bästa bilderna från varje tävling och lägger där för den som vill kolla snygga bilder.Slappa skrev:2349783Mr Rockster: En grej ja ofta stör mig på med dina bilder är att 90% är tagna på samma ställe, kanske inte spelar så stor roll iof om nu ändå folk köper enstaka bilder på sig själva.
Men i längden blir de enformigt om man kollar igenom bilder osv..
Inte meningen som ett klagomål mer som ett påpekande eller nåt
Ang pris på bilder, hur många av er som åker runt o fotar på bandagar lever på fotograferandet/har de som yrke?
Jag tror inte det är många som lever på att åka runt och fota bandagar etc, om det ens är någon. För att kunna leva på det så måste man komma in på lite tidningar och sälja till företag som kan betala. Det är vad jag TROR iallafall. Jag kör däremot allt vitt och min förhoppning är att förr eller senare leva på fotandet. Men då är det inte bara MC. Porträtt, produkter, mode, företag etc. etc. Finns hur mycket som helst.
MVH Johan