Bilder Kinnekulle Ring Fredag 060728 - www.jsfoto.com

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Slappa skrev:
2349783 Mr Rockster: En grej ja ofta stör mig på med dina bilder är att 90% är tagna på samma ställe, kanske inte spelar så stor roll iof om nu ändå folk köper enstaka bilder på sig själva.
Men i längden blir de enformigt om man kollar igenom bilder osv..

Inte meningen som ett klagomål mer som ett påpekande eller nåt;)

Ang pris på bilder, hur många av er som åker runt o fotar på bandagar lever på fotograferandet/har de som yrke?
Det är precis som du säger, framförallt på bandagar. På en bandag på Kinnekulle Ring så brukar jag bara åka förbi (har någon km. dit) och försöka plåta alla grupperna. Står då på de säkra ställena och försöker få med typ alla på bild då de vill ha en bra bild på sig själva. När jag är på en Supermoto tävling så brukar jag försöka plåta de en och en och testa lite nya grejjer på träning och kval etc för att sedan få lite racebilder under själva finalen. Detta är för att tidningar etc. ska kunna använda bilderna där med, bilderna på enstaka förare då säljs inte speciellt ofta men de är alltid bra att ha till tackkort etc. som kommer senare. Även till planscher och reklammatreal och sådant. Kolla på bilderna från VM i uddevalla så är det lite andra bilder där. Tror inte heller att så många kollar igenom bilderna utan de flesta letar efter bilder på sig själv. Ska däremot fixa en "portfolio" där jag plockar ut de 2-5 bästa bilderna från varje tävling och lägger där för den som vill kolla snygga bilder.

Jag tror inte det är många som lever på att åka runt och fota bandagar etc, om det ens är någon. För att kunna leva på det så måste man komma in på lite tidningar och sälja till företag som kan betala. Det är vad jag TROR iallafall. Jag kör däremot allt vitt och min förhoppning är att förr eller senare leva på fotandet. Men då är det inte bara MC. Porträtt, produkter, mode, företag etc. etc. Finns hur mycket som helst.

MVH Johan

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
mr_rockster skrev:
Det är vad jag TROR iallafall. Jag kör däremot allt vitt och min förhoppning är att förr eller senare leva på fotandet. Men då är det inte bara MC. Porträtt, produkter, mode, företag etc. etc. Finns hur mycket som helst.
MVH Johan

Tackar o bockar för ett superbra svar:tummenupp

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Slappa skrev:
2349847 Tackar o bockar för ett superbra svar:tummenupp
Nemas problemas ;). Tycker själv det är lite trist ibland när alla bilder är tagna från ungefär samma ställen men efter att ha varit på banan några ggr så hittar man sina favoritställen där man alltid brukar få lite shyssta bilder.

- Johan

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Jag tycker att förare som showar borde få sina bilder...det är ju nått slags oplanerat sammarbete...fotografen fick nått annorlunda på CCD´n å å han som posar bjuder ju på sig själv :nicka

Detta är verkligen ett av mina futtigaste inlägg någonsin :))

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept