Bilder Knutstorp 1-2 Juli Actionpics

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Kassa vidvinkelbilder? :va Jag tycker de ser skitläckra ut! Rensa inte bort TRX-bilderna med vidvinkeln, du har nog mycket högre krav än jag. De kan vara intressanta att kika på i utbildningssyfte om inte annat... Glömde fråga när vi snackade utanför restaurangen, fotar du i RAW?

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Holy sh*t vilka coola bilder!!!!!!!!!! :tuttar

Mer, mer, mer ... var e jag!?!? :banana

:)

(Röd/Blå CBR600 med nr 76)

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Kassa vidvinkelbilder? :va Jag tycker de ser skitläckra ut! Rensa inte bort TRX-bilderna med vidvinkeln, du har nog mycket högre krav än jag. De kan vara intressanta att kika på i utbildningssyfte om inte annat... Glömde fråga när vi snackade utanför restaurangen, fotar du i RAW?

Hejsan,
Nej, jag har hitintills bara fotat JPEG för sådana här bandagsbilder...av ren platsbrist. Jag å Trinity fyllde totalt 20GB ändå....hade motsvarande varit RAW så hade vi nog landat runt 50-60GB så det blir ett rent mängdproblem.
Av kvalitetskäl är givetvis RAW att föredra då man slipper en massa kompressions artefakter om man vill kräma det sista ur bilderna.

Om någon vill sponsra mig med 4 st Compact Flash 16GB Sandisk IV eller Ducati edition minneskort så kör jag gärna i RAW på dessa bilder :D

Då får man också den sista krämen typ som KetogaN´s bilder.

Betr vidvinkelbilderna så finns det några kvar men skärpa och utsnitt...tja jag hade velat ha mer....

Holy sh*t vilka coola bilder!!!!!!!!!! :tuttar

Mer, mer, mer ... var e jag!?!? :banana

(Röd/Blå CBR600 med nr 76)

Det finns ett gäng bilder på dig, kommer i galleriet hos actionpics.
Min autofokus hade lite svettigt med ditt ekipage faktiskt...ovanligt många åkte i sopkorgen men några bidde det däng i.

Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
KAnon!! Och kul med bilder i annorlunda vinklar... Jag har sett mig själv 1000000000000000000000000000000000 gånger ut ur vänstern efter hästskon nu! (Fast det ÄR ett bra ställe och få snygga bilder, ljus/ nedlägg osv).....
Kom jag med då??? FUL vit hoj med 22 på??? Körde bara tisdag.
Mozz

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nästan magiskt bra bilder.

Har du ingen bild när jag dom första varven åkte motard?

/ jens
Här är en bild efter du åkt på lånad motard, det blev hål i västen så att säga :tungan

Bifogat

• Picture 568.jpg
    Picture 568.jpg
    205.6 KB · Visningar: 115

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
KAnon!! Och kul med bilder i annorlunda vinklar... Jag har sett mig själv 1000000000000000000000000000000000 gånger ut ur vänstern efter hästskon nu! (Fast det ÄR ett bra ställe och få snygga bilder, ljus/ nedlägg osv).....
Kom jag med då??? FUL vit hoj med 22 på??? Körde bara tisdag.
Mozz

Tror det fanns några schyssta på dig med...har inte "arkivet" här på jobbet.
Du får kika när bilderna kommer ut på Actionpics sida.

Till den som körde Kawa endurancehojen på tisdagen finns det en sjukt ball bild när han går över krönet med lägg på bakhjulet *dräggla*

Andy_Gsxr

Fullt ös medvetslös
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
Gsxr 750 K6
HEHE lungt såg ju dig i kurvan så men det var en fin bild du la upp på mig
tack så mycket
Mvh lucky strike killen =)

Ninjarookie

#42 Rookie 600
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
ZX6R-07, ZX6R-09
Tror det fanns några schyssta på dig med...har inte "arkivet" här på jobbet.
Du får kika när bilderna kommer ut på Actionpics sida.

Till den som körde Kawa endurancehojen på tisdagen finns det en sjukt ball bild när han går över krönet med lägg på bakhjulet *dräggla*

Det var Per "eslöv" Nilsson som åkte på den. Kan du inte lägga upp den här.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Röd Retta med fokus på filmning, det ser ut som han tittar i kameralinsen medans han kör.

Bifogat

• cam.JPG
    cam.JPG
    107.7 KB · Visningar: 103

Gert

Gert
Gick med
19 May 2007
Hoj
YZF R1 - 07, Z1 - 1974
Tack för omtanken!
Det gick OKEY, 3 brutna revben och lite blåmärke :)
Kommer dock inte rikigt ihåg vad som hände, inte ens var på banan jag gick av! Det enda jag kommer ihåg är: Utanför bana i gräset, grus raktfram & kurbs höger, gräs, räcke :huvet

Min licens för bana lär bli indragen en tid av fruga, annars är det hyfsat (det kunde ju gått illa om jag inte åkt över):)

Någon som vet hur killen mår som fick en otäck lufttur över räcket? :skrämd
Hoppas att det gick bra...[/QUOTE]

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Tack för omtanken!
Kommer dock inte rikigt ihåg vad som hände, inte ens var på banan jag gick av! Det enda jag kommer ihåg är: Utanför bana i gräset, grus raktfram & kurbs höger, gräs, räcke :huvet

Min licens för bana lär bli indragen en tid av fruga, annars är det hyfsat (det kunde ju gått illa om jag inte åkt över):)

Skönt att höra från dig Gert, har ringt och lämnat meddelande häromdagen samt skickat mail.

Ett stort tack till Dennis från Yamahacenter i Göteborg och Rachid Rachid från Highsider.se som hjälpte till med att köra hem din bil med släp & hoj inuti till Götet. :)

Och återigen, tänk att vi inte hunnit ner till Knutstorp tidigare för att träffa alla uber-trevliga skåningar och andra ditresande som aldrig varit med på våra bandagar.
Påpekar även att ni som vi har träffat tidigare är precis lika trevliga också :tummenupp

/Nitrous & Liwa1

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Tack för omtanken!

Efter den flygturen som jag såg dig göra är jag glatt överraskad att du klarade dig så bra som du gjorde, jag befarade det värsta när jag sprang ner till dig för att se hur det var med dig, riktigt läskig syn som nog inte lämnar mig i första stund.
Skönt att du är okej!

/Karl (killen som envisades med att du skulle hålla dig vaken och andas tills ambulansen kom)

Ursäkta OT i tråden Triggerhappy och Trinity, det var jättekul att träffa er och det blev ju skitkoola bilder med hockeyklubban! :D

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Föresten...kan du lista era hjälmfärger så jag kan skriva rätt namn på bilderna...ni ser ju f-n likadanan ut på era kawor...

Äh, det är skitlätt. Jens och Linda har sammalika kläder, men Jens hoj är mest skrapad,,, och än så länge är det min som blänker mest. :D

Så här funkar det:
Linda, vanligtvis ingen siffra och grön framstänka.
Jens, lika kläder som Linda, men siffran 2 på Hoj, och svart framstänka.
Torbjörn, färgglad hjälm ingen siffra och svart framstänka.

Hur svårt kan det vara? :tungan

För övrigt vill jag absolut ha vidvinkelbilden med mig och Linda (Linda först som vanligt) och sedan den andra vidvinkelbilden där jag är ensam. Kungliga!

Och ett stort tack till L o M som vanligt, ni är duktiga på väderbeställning också. :)

/ Torbjörn

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Shit pomfritt vilka bilder... Triggar igång lyckan på riktigt! Håller med den som skrev att "vi" är evigt taxama att "ni" tar bilderna på oss. Omvänt hade min gamla kompaktkamera nog mest fångat grässtrån o flugskit... kanske ngn armbåge oxå ;)

Jag vill C mer bilder...

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Hellsmoker 1, det kommer mer bilder + att jag skall fixa resterande så de kan skickas till AP i helgen förhoppningsvis. Några feta lägg såg jag allt på dig...:tummenupp

Wip, PMá din mailadress....intruktörer går i gräddfilen.

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Skönt å höra att det inte var värre än så :krama Vi stod och kikade mellan räckena och konstaterade att du nog inte hade mått så bra om du landat där :näsblod Frugan din verkar klok och banorna finns ju kvar :)

Jag såg det hela i ögonvrån men KetogaN såg mer, uppskattningsvis så var du ett par meter i luften OVANFÖR räcket...låg still där du landade på rygg. När ambulanspersonlaen :nurse frågade hur du mådde så svarade du bra, det var nog inte hela sanningen :) Du gick av strax innan vänstern inför rakan, i gruset, uppför slänten och hojen in i räcket.

Krya på dig!!!

Tack för omtanken!

Någon som vet hur killen mår som fick en otäck lufttur över räcket? :skrämd
Hoppas att det gick bra...
[/QUOTE]

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Snyggt som tusan triggerhappy och trinity!

Jag fick hela fem bilder från depå området med mig hem.... nästa gång så får det bli laptop med dvd till dottern så jag kan lalla runt på banan och fotografera.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka