Bilder och filmer

Mr Zid

SFSMC
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
Gixer Tysen K6
Knäskrapsträning

[YOUTUBE-ID]Gt5OwrKwr2M[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]HqZScW36u7E[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
fint men det handlar väl om att luta så mycket som möjligt för att DÅ skrapa i knät istället för att sticka ut knät så mycket som möjligt för att skrapa i knät eller? har jag fel? ;)

Håller på å dealar hoj snubbar, ses snart! ;)

latif

Hemmafru
Gick med
12 Jul 2004
i ett hus med fru och 2 stora o 2 små ligister
Hoj
Det ända Retta Nybliven ägare av 2008 modell
Bakhjulsträning

För att bara kunnat slanga i ca 1 vecka så e både jag o polarn rätt så
nöjda, detta filmades igår, vill nu lära oss att växla samtidigt
:)

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/fGzbGfiHDbM&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/fGzbGfiHDbM&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
För att bara kunnat slanga i ca 1 vecka så e både jag o polarn rätt så nöjda, detta filmades igår, vill nu lära oss att växla samtidigt

Grabbar, lär er växla var och en för sig först, det är lättare än att börja med att försöka växla samtidigt!

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
aRR !!!!11
hehe, jo d e sant, de ja mena e att jag inte kan, har läst om att man kan ha en jämn gas o växla fort som attans så ska de gå, har dock inte testat

När jag växlar så gör jag som vanligt med koppling och slår av på gasen och ger gas när vxl är i.. Men ja gör det mkt fortare.. Men innan du ska lära dig växla tycker jag att du ska lära dig hitta balansläget. då behöver du inte växla om du inte vill utan kan bestämma vilken hastighet du vill ha på wheelet.

:felämne jag vet...

Last edited:

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Det var ett urdåligt skämt, på din beskrivning lät det som att ni två åker runt och försöker växla synkroniserat, glöm det :)
Lät lite som ett PR*-trick ;)

*PersianRider

Mr Zid

SFSMC
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
Gixer Tysen K6
När jag växlar så gör jag som vanligt med koppling och slår av på gasen och ger gas när vxl är i.. Men ja gör det mkt fortare.. Men innan du ska lära dig växla tycker jag att du ska lära dig hitta balansläget. då behöver du inte växla om du inte vill utan kan bestämma vilken hastighet du vill ha på wheelet.

:felämne jag vet...

Ja gör samma, fast de är skönare att växla i balansläget.

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Buell
fint men det handlar väl om att luta så mycket som möjligt för att DÅ skrapa i knät istället för att sticka ut knät så mycket som möjligt för att skrapa i knät eller? har jag fel? ;)

Du har helt rätt och det är för att ha koll på när soft/hard contact börjar närma sig :D

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Förut trodde ingen mig när jag sa att detta var Zid!

tror ni mig idag?

Bifogat

• Zid_wheelie.jpg
    Zid_wheelie.jpg
    115.8 KB · Visningar: 60
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...