Bilder: Olof Eriksson #103 tränar på isen.

MikkE

Guest
Åkte tidigt i morse till Skellefteå och hälsade på Mr Eriksson för att fota och filma lite. Vart inte massa bilder då termometern visade 13-15 minusgrader, vart lätt kallt som fingrarna HEHE. Här är några bilder iaf på Olof Eriksson #103.

Kommentarer uppskattas alltid =)

/Micke - www.mjfoto.net

IMG_5875.jpg

IMG_5886.jpg

IMG_5896.jpg

IMG_5903.jpg

IMG_5952.jpg

IMG_5954.jpg

IMG_5959.jpg

IMG_5962.jpg

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Det var jäkligt härligt att ha med dig idag :tummenupp

Mikke lånade min hoj och körde några varv, jag har inte riktigt lika mycke skicklighet eller kamera, men här är några bilder:

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    140.3 KB · Visningar: 119
  • 3.jpg
    3.jpg
    117.7 KB · Visningar: 81
  • 6.jpg
    6.jpg
    105.5 KB · Visningar: 84
  • 2 (Large).jpg
    2 (Large).jpg
    61.3 KB · Visningar: 143
  • 4 (Large).jpg
    4 (Large).jpg
    96.1 KB · Visningar: 82
  • 5 (Large).jpg
    5 (Large).jpg
    101.6 KB · Visningar: 77

MikkE

Guest
Haha! Fan vad jag fisfjölar. Känns som att man ligger med hela hojen i marken... men icke då =/
(Men sååå jävla långsam var jag väl inte, var trots allt andra gången jag sitter på en cross, första gången var för 2 år sedan...då också på is hoho)

Tack RJ :tummenupp

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Jag tycker du körde bra med den erfarenhet som du har :tummenupp Det var ju inte direkt lätt att köra när det var så mycke snö och spår :)

Jag laddade upp efterfrågad hjälmkamerasnutt från idag, i början åker Brännström före mig på lånad hoj (endurodubb) :tummenupp :

[YOUTUBE-ID]XEkeMYCeOmA[/YOUTUBE-ID]

(http://www.youtube.com/watch?v=XEkeMYCeOmA)

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Snygga bilder! Sjyst åkstil, ser ut som Olle håller på ramla av hojen på vissa bilder. :D

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Härliga bilder!

Har ni bra isar i skellefte? Sen är det ju fullt förståeligt att du har bytt till honda från aprilia. :p

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Snygga bilder! Sjyst åkstil, ser ut som Olle håller på ramla av hojen på vissa bilder. :D

Haha jag nådde inte ner me knät om jag inte satte sadeln i knävecket och ställde me hojjen :tummenupp

Ärligt talat så tog det ett par vurpor innan jag fixade det, men ingen av bilderna är någon vurpa :)

Härliga bilder!

Har ni bra isar i skellefte? Sen är det ju fullt förståeligt att du har bytt till honda från aprilia. :p

Ja det har tagit sig bra, 35cm var det nu, den här banan var plogad me bil och en träplog men nån vecka till eller så kan vi gå ut med traktorn :) Bara komma ner å brumma lite! Jag åker ju till Piteå för att träna supermoto, så försök int skylla på avståndet ;)

Jag kör fortfarande aprilia för sommarföre (RXVn hade jag lånat av Nordimotor) men jag har inte råd att ha något annat än en gammal tvåtaktare för vintern/motocross, och då väljer jag ju självklart det som är bäst efter prillan, Honda :tummenupp

Lite vidvinkel på hjälmkameran vore inte fel så det blir mer fartkänsla.

Jag har efterlyst ett nytt kamerahuvud till den, det är på G, kommer om ett par månader. Den är lite special kameran och än så finns det inga alternativ att byta ut lensen, men jag håller med dig, jag kommer ta hem det nya huvudet så fort som det släpps :tummenupp

Det är den här kameran jag använder: http://www.vio-pov.com/

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Jag orkade inte bråka med tull och frakt å skit från USA så jag tog hem den från Nederländerna (eu-land, redan momsat och klart).

Det bästa med den är att den är helt jävla crashsäker. Både jag och mina kompisar har kört ikull med den X antal gånger och det är inga som helst skador på den. Amerikanska militären har spenderat sina pengar i att det ska bli en bra produkt som håller och de använder den monterat på kulsprutan blandannat.

Kvalitén är bland de bästa kamerorna och den är helt skakfri, helt dammsäker, vattentät ner till en meter (själva kamerahuvudet ännu mer) och mest användarvänlig (man får blandannat med en trådlös fjärrkontroll för att starta/stoppa).

Innan man har köpt allt till en hjälmkamera så är man uppe i samma siffror men utan de fördelar jag tog upp tidigare

Det var varför jag valde den. Men jag kan tänka mig att andra prioriterar sakerna annorlunda, man kan ju tex inte använda den som en vanlig videokamera genom att bara koppla bort alla "tillbehör".

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!