bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det låter ut lovande med tank och sadel, du har ju ett bra utgångsläge för en snygg cafehoj även om den har två cylindrar för mycket??Hej! var lite ivrig när jag lade dit tanken och sits! Sitsen skall placeras bakåt en bit och då kommer den ner i bakkant och döljer ramrören. Tanken skall justeras bakåt en aning! Jag håller med att framlyktan kan justeras ner en aning, bra tips?.
Fortfarande finns utrymme för justeringar då tankfästen är under konstruktion, men linjen tank och sits tycker jag är ok om sitsen är placerad som den ska. Meningen var ett lättare uppfräschning innan besiktning. Den var i ganska sorgligt skick när den införskaffades, se bifogad bild. Någon gång skall den plockas ned totalt.
Jag läste nånstans om design av cafehojar att man typ inte ska ha nåt ovanför övre gaffelkronan som lyse och mätaren. Om man kollar på det vad jag tycker är snygga byggen så stämmer detta ganska bra, visst kan mätarna sticka upp lite ovanför kronan men inte mycket.
Själv bytte jag hållaren till mätarna på Thruxtonen så dom ligger plant med styrkronan istället för vinklade bakåt och högre vilket jag tyckte blev mycket snyggare.