Bilder på en när man va liten .på sin första hoj

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
R1 -07
Min första wheelie på min första hoj 7år gammal
Honda Z50
Honda var den rätta från början ;)

Cool hoj. Varför byggs det inga sådana längre? Får riktigt sköna nostalgivibbar från grannens Yamaha Chappy han körde när det begavs sig. Inte helt olik. Totalt livsfarlig då den var bestyckad med 70cc cylle och de sedvanliga skottkärredäcken, men fy fan va cool! Svart och gräddvit. Har inga bilder på mig själv från tidig ålder, men det blev ett par varv på PV50 runt Grums crossbana. Senare låghjulad 80-kubikare. I måppeålder kördes det Puch Montana i egenhändigt lackad blåmetallic och avskurna stänkskärmar för den där lite mer "rejsiga" looken. :yoparty

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
shit att denna tråden lever fortfarande .,hade glömt av den totalt.
måste ju finnas mer bilder ..
komigen grabbar å tjejer.

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Vem är den söta tjejen på det gryniga kortet?
Var vänlig skicka ett PM

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
R1 -07
Skämtar du:va

Byggs hundra tusentals Z50 kopior varje år. As we speak.

Nej, skämtade inte?? :va Kanske inte menade bokstavligt talat, utan i stora drag, och en kopia vet jag inte om jag tycker räknas. Ungefär som att påstå att det byggdes bilar som gamla klassiska folkvagnsbubblan fortfarande på 2000-talet, bara för att en fabrik i Sydamerika gjorde det. Chill out, och ta mitt inlägg ungefär lika seriöst som det var skrivet. Konstig sak att haka upp sig på tycker jag...???

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Nej, skämtade inte?? :va Kanske inte menade bokstavligt talat, utan i stora drag, och en kopia vet jag inte om jag tycker räknas. Ungefär som att påstå att det byggdes bilar som gamla klassiska folkvagnsbubblan fortfarande på 2000-talet, bara för att en fabrik i Sydamerika gjorde det. Chill out, och ta mitt inlägg ungefär lika seriöst som det var skrivet. Konstig sak att haka upp sig på tycker jag...???

Jag hakade inte upp mig mer än på ngt annat. Du skrev " synd att de inte tillverkar såna längre" och jag fann det märkligt att du missat att det är ju precis vad de gör. Om inte Honda så iaf massor av andra. Vill man ha ett litet roligt lekfordon så vimlar det av dem i hela världen och Sverige för några futtiga tusenlappar, nya i kartong.

Varför tycker du inte man kan säga att den klassiska folkvagnsbubblan fortfarande tillverkades på 2000 talet, när det är precis vad den gjorde:va
Spelar det ngn roll att den inte gjordes i Tyskland? Det var ju full legal licenstillverkning, godkänd av Tyskarna.

Och om en Hondakopia inte räknas, vad vill du ha då? Honda, Kawasaki och Suzuki tillverkar massor av små lekfordon fortfarande.

Så, vad är det du saknar egentligen:)

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
R1 -07
Jag hakade inte upp mig mer än på ngt annat. Du skrev " synd att de inte tillverkar såna längre" och jag fann det märkligt att du missat att det är ju precis vad de gör. Om inte Honda så iaf massor av andra. Vill man ha ett litet roligt lekfordon så vimlar det av dem i hela världen och Sverige för några futtiga tusenlappar, nya i kartong.

Varför tycker du inte man kan säga att den klassiska folkvagnsbubblan fortfarande tillverkades på 2000 talet, när det är precis vad den gjorde:va
Spelar det ngn roll att den inte gjordes i Tyskland? Det var ju full legal licenstillverkning, godkänd av Tyskarna.

Och om en Hondakopia inte räknas, vad vill du ha då? Honda, Kawasaki och Suzuki tillverkar massor av små lekfordon fortfarande.

Så, vad är det du saknar egentligen:)

Äh, jag menade bara att det generellt inte tillverkas lika mycket nya roliga, och konstiga, små hojar/fordon längre. Typ Chappyn när det kommer till mopeder, och kanske Messerschmidt (??) när det kommer till bilar. Det är mer homogeniserat nu tycker jag. På den tiden kom tillverkarna ut med lite mer unika produkter i största allmänhet. Självklart är det så att utvecklingen gått framåt, och det är inte det från förr som säljer längre. Jag blev bara lite nostalgisk när jag tänkte på Chappyn. Du har helt rätt i att det inte är något fel i att man tillverkar bubblor via licens in på 2000-talet, jag menade bara att det var ju knappast någon nyutveckling, på samma sätt som att tillverka kopior av Hondor, Kawasakis eller Yammor inte heller är någon nyutveckling. Skit samma, vi tänker nog lika dant egentligen.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Skit samma, vi tänker nog lika dant egentligen.

Det gör vi kanske, men jag bara MÅSTE påpeka att Sverige är ett litet land, och det görs ÄNNU fler roliga, udda, cp fula och oanvändbara hojar nu är förr, men de når inte oss i Sverige.

På åttiotalet fanns det Chappy 80cc och Z50 registrerade som lätt mc, thats it! ok, någon enstaka Suzuki OR 50 ( chopper ) också.

Hur många kom hit? Jo cirka 100 st totalt. Varav en drös finsktillverkade som saknar flera viktiga detaljer som orginalet har.

Det tillverkas fedt med roliga grejer av de stora tillverkarna, men de finns inte i Sverige, inte i Göteborg, men det finns betydligt fler nu än förr i alla fall.

Hajar du:)

Kawasaki gör bla världens coolaste minimotard, finns bla i Thailand.

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
R1 -07
Det gör vi kanske, men jag bara MÅSTE påpeka att Sverige är ett litet land, och det görs ÄNNU fler roliga, udda, cp fula och oanvändbara hojar nu är förr, men de når inte oss i Sverige.

På åttiotalet fanns det Chappy 80cc och Z50 registrerade som lätt mc, thats it! ok, någon enstaka Suzuki OR 50 ( chopper ) också.

Hur många kom hit? Jo cirka 100 st totalt. Varav en drös finsktillverkade som saknar flera viktiga detaljer som orginalet har.

Det tillverkas fedt med roliga grejer av de stora tillverkarna, men de finns inte i Sverige, inte i Göteborg, men det finns betydligt fler nu än förr i alla fall.

Hajar du:)

Kawasaki gör bla världens coolaste minimotard, finns bla i Thailand.

Ok. Noted! :)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...