Pledians
Älgklyvaren!
[edit] Äsh, jag var för gammal när jag körde hoj för första gången för att visa här.
Min första wheelie på min första hoj 7år gammal
Honda Z50
Honda var den rätta från början
Kan du inte lägga ut GPS-koordinaterna här då så får folk gå och titta på ristningarna själva istället?[edit] Äsh, jag var för gammal när jag körde hoj för första gången för att visa här.
Nådens år 1987. Jag satt alldeles säkert o trorrgasade, och drömde mig bort.
Cool hoj. Varför byggs det inga sådana längre?
Skämtar du
Byggs hundra tusentals Z50 kopior varje år. As we speak.
Nej, skämtade inte?? Kanske inte menade bokstavligt talat, utan i stora drag, och en kopia vet jag inte om jag tycker räknas. Ungefär som att påstå att det byggdes bilar som gamla klassiska folkvagnsbubblan fortfarande på 2000-talet, bara för att en fabrik i Sydamerika gjorde det. Chill out, och ta mitt inlägg ungefär lika seriöst som det var skrivet. Konstig sak att haka upp sig på tycker jag...???
Jag hakade inte upp mig mer än på ngt annat. Du skrev " synd att de inte tillverkar såna längre" och jag fann det märkligt att du missat att det är ju precis vad de gör. Om inte Honda så iaf massor av andra. Vill man ha ett litet roligt lekfordon så vimlar det av dem i hela världen och Sverige för några futtiga tusenlappar, nya i kartong.
Varför tycker du inte man kan säga att den klassiska folkvagnsbubblan fortfarande tillverkades på 2000 talet, när det är precis vad den gjorde
Spelar det ngn roll att den inte gjordes i Tyskland? Det var ju full legal licenstillverkning, godkänd av Tyskarna.
Och om en Hondakopia inte räknas, vad vill du ha då? Honda, Kawasaki och Suzuki tillverkar massor av små lekfordon fortfarande.
Så, vad är det du saknar egentligen
Skit samma, vi tänker nog lika dant egentligen.
Det gör vi kanske, men jag bara MÅSTE påpeka att Sverige är ett litet land, och det görs ÄNNU fler roliga, udda, cp fula och oanvändbara hojar nu är förr, men de når inte oss i Sverige.
På åttiotalet fanns det Chappy 80cc och Z50 registrerade som lätt mc, thats it! ok, någon enstaka Suzuki OR 50 ( chopper ) också.
Hur många kom hit? Jo cirka 100 st totalt. Varav en drös finsktillverkade som saknar flera viktiga detaljer som orginalet har.
Det tillverkas fedt med roliga grejer av de stora tillverkarna, men de finns inte i Sverige, inte i Göteborg, men det finns betydligt fler nu än förr i alla fall.
Hajar du
Kawasaki gör bla världens coolaste minimotard, finns bla i Thailand.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|